Prava utrka na Velikoj nagradi Monaka ponovno je bila u subotu, u kvalifikacijama. Charles Leclerc je imao najbrži krug i osvojio pole position, a poredak najbolje desetorice iz kvalifikacija bio je identičan onome u utrci! Tome je kumovao i veliki sudar na početku utrke nakon kojeg su vozači mogli promijeniti gume.

Leclerc je postao drugi Monegažanin koji je pobijedio u Monaku (prvi u povijesti Formule 1) nakon Louisa Chirona 1931. godine, a prekinuo je i svoj post od 716 dana bez pobjede. Drugi je završio Australac Oscar Piastri, koji je osvojio treće postolje u karijeri, a treći Carlos Sainz u drugom Ferrariju.

ocjene s VN Monaka

  • Kevin Magnussen (x) – Suci su vjerojatno bili u pravu kada su sudar Pereza i Magnussena proglasili trkaćim incidentom, iako je također istina kako je Danac previše riskirao i kako je sve mogao izbjeći laganim pritiskanjem kočnice. Nedostaju mu dva negativna boda za kaznu zabrane utrkivanja, stoga Magnussen nema pravo na veliku agresivnost na stazi…
  • Nico Hulkenberg (x) – Odustao je iz utrke nakon što nije mogao izbjeći kaos na startu. Kvalificirao se na 12. mjesto, ali je Haas zbog ilegalnosti bolida diskvalificiran.
  • Zhou Guanyu (5) – Nije imao dobar vikend u Monaku. Kvalificirao se čak pola sekunde iza Bottasa, a utrku je završio pola minute iza Finca. Bio je i na krivoj strani jednog od rijetkih pretjecanja u utrci, kada ga je Sargeant prestigao.
  • Valtteri Bottas (6) – Letio je stazom nakon promjena guma i završio na 13. mjestu, a Sauber ove sezone neće imati puno boljih rezultata od toga. U jednom je trenutku čak imao i najbrži krug utrke…
  • Daniel Ricciardo (5) – Monako je staza na kojoj je Ricciardo u prošlosti briljirao, ali takav slučaj nije bio ove godine. Odvezao je utrku koja je bila daleko od standarda koje je postavio Tsunoda.
  • Yuki Tsunoda (7) – Treću uzastopnu utrku završio je u bodovima, ali za Tsunodu je još bolja činjenica kako je Perez u Monaku imao katastrofalan vikend. Tsunodina kandidatura za mjesto u Red Bullu ima sve više pokrića…
  • Logan Sargeant (5) – Nije briljirao u kvalifikacijama, ali je odradio vikend bez velike pogreške u Monaku, a moramo i istaknuti kako je Amerikanac navodno vozio s nekim dijelovima iz 2023. na bolidu.
  • Alexander Albon (8) – Svi su očekivali kako će Albon biti taj koji će osvojiti prvi bod u sezoni za Williams, a do devetog mjesta došao je sjajnim kvalifikacijama u kojima je bio četiri desetinke brži od momčadskog kolege.
  • Esteban Ocon (2) – Prošle je godine u Monaku osvojio postolje, a ove je pokupio ogroman gnjev svih u ekipi Alpinea, a i navijača. Ocon se nije pridržavao momčadskih uputa i nepotrebno je riskirao na početku utrke i tako je skoro izbacio i sebe i Gaslyja iz utrke. Šef Alpinea kipio je od bijesa i najavio posljedice za Ocona… Spomenimo i kako je Ocon zaradio grid kaznu od pet mjesta za VN Kanadu. Obično ne ocjenjujem vozače koji su odustali iz utrke, ali Ocon je sam skrivio svoje odustajanje što se mora odraziti i na ocjeni.
  • Pierre Gasly (7) – Skoro je odustao iz utrke nakon što ga je pokupio momčadski kolega. Gaslyju je u korist išla crvena zastava tijekom koje je Alpine popravio štetu na bolidu, a na kraju je uzeo prvi bod u sezoni. Odradio je i impresivan stint na mediumu na kojima je vozio praktički cijelu utrku.
  • Lance Stroll (4) – Bio je bolji Aston Martin sve do pogreške u Nouvelle šikani, gdje mu se probušila guma. Iako je demonstrirao dobru brzinu, bolju od momčadskog kolege, nastavlja biti ‘kikser’.
  • Fernando Alonso (5) – Nastavlja se kriza Alonsa i Aston Martina. Četvrti je put ove sezone izgubio u kvalifikacijama od Strolla, a u utrci se podredio ekipi i zadržavao bolide iza sebe kako bi omogućio Strollu prostora za disanje. To je na kraju bilo uzalud, jer je Kanađaninu pukla guma.
  • Oscar Piastri (8,5) – Treće postolje u karijeri za Piastrija i prvo u ovoj sezoni. Sjajno je odvezao kvalifikacije, a u utrci je držao pritisak za Leclercom do posljednjih krugova kada je ipak izgubio brzinu u gumama.
  • Lando Norris (6) – Malo je toga mogao u utrci nakon što se kvalificirao na četvrto mjesto. I u ranijim smo utrkama vidjeli kako Piastri nije daleko od Norrisa u kvalifikacijama, a Monako je bila staza na kojoj Norris nije mogao izvući bolji rezultat u utrci.
  • Carlos Sainz (6) – Četvrto postolje u sezoni za Španjolca, koji je imao sreće što se na startu utrke dogodila velika nesreća zbog koje je proglašena crvena zastava. Sainz je u borbi s Piastrijem previše riskirao, probušila mu se guma, ali sudačka komisija pri restartu utrke uzela stari poredak i to je Sainzu dalo drugu priliku, koju nije prokockao. I ovog je vikenda kasnio za Leclercom.
  • Charles Leclerc (9) – Ferrarijev adut postao je tek drugi Monegažanin koji je slavio na domaćoj utrci nakon Louisa Chirona, koji je slavio 1931. godine kada još nije postojalo prvenstvo Formule 1. Leclerc je bio najbrži čovjek cijelog vikenda u Monaku, sjajnim kvalifikacijskim krugom uzeo je pole position, a u utrci je odvezao koliko je trebao za šestu pobjedu u karijeri i prvu od VN Austrije 2022, 716 dana ranije.
  • Lewis Hamilton (6) – Na pasivan se način požalio što u Monaku nije imao iste nadogradnje kao Russell i dao je do znanja da se to mora uzeti u obzir kada dođe red na usporedbe. Hamilton je nakon prva dva slobodna treninga u Monaku hvalio Mercedes i pričao kako je tada bio najbolji osjećaj u bolidu ove sezone, ali sedmo mjesto nije baš dočaralo te riječi, iako je Lewis pokazao dobru brzinu na svježim gumama.
  • George Russell (8) – Russell je u Monaku imao prednost u vidu novog prednjeg krila u odnosu na Hamiltona, ali je George 7-1 u odnosu na sedmerostrukog svjetskog prvaka ove sezone. U utrci je odradio impresivan stint na medium gumama, na kojim je proveo praktički cijelu utrku.
  • Sergio Perez (3) – Nakon dobrog ulaska u sezoni, iza Pereza su dva loša vikenda, od čega je ovaj u Monaku bio katastrofalan. Ispao je u Q1, što je neprihvatljivo u bolidu Red Bullova kalibra, koliko god bio težak vikend za ekipu. Meksikanac je za kiks u kvalifikacijama okrivio hladne gume i promet… Ali to nije izgovor. U utrci nije završio ni prvi sektor nakon trkaćeg incidenta s Magnussenom, ali i tu je Perez možda previše riskirao. Iako obično ne ocjenjujem vozače koji odustanu iz utrke, kod Pereza, kao i Ocona, ima dovoljno povoda za ocjenu…
  • Max Verstappen (5) – Red Bull očito nije bio bolid za pobjedu u Monaku, ali to ne opravdava Verstappenovu grešku u posljednjem letećem krugu u Q1, kada je ‘poljubio’ zid. To ga je koštalo bolje startne pozicije i na kraju boljeg rezultata u nedjeljnoj utrci.

Koji je kriterij ocjenjivanja?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Objava Ocjene s VN Monaka: Leclerc pobijedio nakon 716 dana… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić