Drugi slobodni trening na Velikoj nagradi Japana obilježili su brojni prekidi. Akcija na stazi prekidana je čak četiri puta: prvo zbog nesreće Jacka Doohana, onda zbog izlijetanja Fernanda Alonsa, a na kraju dva puta zbog manjih požara na travnatoj površini uz rub staze.

U takvom isprekidanom treningu najbrži je krug odvozio Oscar Piastri u bolidu McLarena. Bio je 49 tisućinki sekunde brži od svog momčadskog kolege Landa Norrisa, dok je treću poziciju zauzeo Isack Hadjar u bolidu Racing Bullsa.

Četvrti je bio Lewis Hamilton u Ferrariju, ispred Liama Lawsona u drugom bolidu Racing Bullsa. Max Verstappen imao je osmo vrijeme u svom Red Bullu, a njegov novi momčadski kolega Yuki Tsunoda završio je trening na 18. mjestu.

TIJEK TRENINGA:

Nakon što je Lando Norris postavio najbrži krug na prvom slobodnom treningu, u 15 sati po lokalnom vremenu na stazi Suzuka počeo je drugi slobodni trening za Veliku nagradu Japana. Vremenski uvjeti i dalje su bili vrlo dobri. Bilo je sunčano, uz temperaturu zraka od 14 Celzijevih stupnjeva i temperaturu staze od 34 stupnja.

Na samom početku treninga vozači su koristili srednju i tvrđu smjesu Pirellijevih guma. Deset bolida izašlo je na stazu s mediumom, a deset s hardom. Ubrzo nakon što je izašao iz garaže, Carlos Sainz požalio se ekipi na poskakivanje bolida i vratio se u boks kako bi mehaničari provjerili što nije u redu s njegovim Williamsom.

Za početak, na vrh poretka zasjeo je George Russell u Mercedesu, s rezultatom 1:29,666 na tvrđim gumama. Lando Norris u McLarenu bio je u brzom krugu s najboljim rezultatom drugog sektora, no prije nego je završio taj krug označena je žuta, a vrlo brzo nakon toga i crvena zastava. Uzrok prekida bila je vrlo teška nesreća Jacka Doohana u prvom zavoju.

Australac nije vozio na prvom treningu, već je u njegovom bolidu bio Japanac Ryo Hirakawa. Na početku drugog treninga odradio je samo par krugova, a onda na ulasku u prvi zavoj izgubio kontrolu nad bolidom i velikom brzinom udario u zaštitnu ogradu. Bolid je bio sasvim uništen, a Doohan je srećom izašao iz bolida uzdrman, no neozlijeđen.

Prekid je potrajao dvadesetak minuta, tako da je vozačima ostalo samo 30 minuta ovog treninga za odrađivanje što većeg dijela planiranog programa. Bilo je dosta onih koji su nakon prekida odmah stavili mekše gume na svoje bolide te odrađivali simulaciju kvalifikacija. S druge strane, bilo je i vozača koji su nastavili voziti na hardu ili mediumu.

Prošle su četiri minute od nastavka treninga, a crvene zastave ponovno su se vijorile na sudačkim pozicijama. Srećom, ovoga se puta nije dogodila neka teža nesreća. Fernando Alonso u svom je Aston Martinu izletio sa staze u zavoju broj 8 pa ostao ‘zakopan’ u šljunku. Trening je morao biti prekinut kako bi se bolid s brojem 14 uklonio iz izletne zone.

Snimka je pokazala kako je Fernando lijevim kotačima malo zahvatio travu na ulasku u zavoj Degner 1, nakon čega je izgubio kontrolu i više nije imao mogućnost zadržati bolid na stazi. Ovaj prekid treninga potrajao je malo više od pet minuta.

Za 18 vozača koji su još uvijek bili u pogonu ostalo je samo 19 minuta na satu, a nitko nije imao više od sedam odvoženih krugova. Kad se na semaforu upalilo zeleno svjetlo, Russell i Verstappen imali su mini utrku za poziciju na stazi. Svi su vozači na stazu izašli s mekšim gumama.

Leclerc je zasjeo na vrh s Ferrarijem, postavivši rezultat 1:28,567. Ubrzo su ga nadmašili Russell, zatim Hamilton pa onda i Hadjar s rezultatom 1:28,518. Čekalo se što će napraviti vozači McLarena. Piastri nije uspio ‘skinuti’ Hadjara s vrha, već se smjestio na drugu poziciju. Nije to bio čisti krug australskog vozača. Njegov timski kolega bio je dosta brži. Norris je preuzeo prvo mjesto s vremenom 1:28,163.

Treću crvenu zastavu na ovom treningu izazvao je mali požar uz stazu. Iskre koje često frcaju iza bolida zapalile su prilično suhu travu i situacija je tražila reakciju japanskih vatrogasaca.

Akcija na stazi nastavljena je, no na satu je ostalo samo sedam minuta. Ovakav isprekidani trening stvara timovima dosta problema za nastavak trkaćeg vikenda jer nakon prvog dana Velike nagrade Japana ekipe gotovo da nemaju nikakve podatke u kontekstu simulacija za nedjeljnu utrku.

Vozači McLarena uspjeli su u završnim minutama odvoziti još jedan brzi krug na mekšim gumama, a tom je prilikom brži bio Piastri te preuzeo prvo mjesto s 49 tisućinki sekunde bržim krugom od svog momčadskog kolege. Dvije minute do kraja još je jednom pokazana crvena zastava, još jednom zbog požara na travnatoj površini.

Objava Piastri najbrži na incidentnom drugom treningu u Japanu, teška nesreća Doohana pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak