Petak ujutro u paddocku Formule 1 još uvijek donosi mnogo nedovršenog posla za osoblje i momčadi. Vozači naravno dolaze “na gotovo”, dok šefovi s ostalim osobljem ipak dolaze nešto ranije na radno mjesto.
Najraspoloženiji za slikanje i autograme bio je McLarenov Oscar Piastri, a najtraženiji su bili Ferrarijev dvojac te drugi McLarenovac Lando Norris. Od stare garde stazu su posjetili, barem oni koje smo sreli, Jean Alesi, Jackie Stewart i Eddie Jordan. Mark Webber je također viđen, mada vrlo vjerojatno u ulozi Porscheovog predstavnika, a i Alex Wurz se kretao po gornjem katu paddocka.
Carlos Sainz Sr. kao i Carlosov brat bili su naravno zadovoljni nastupom svojeg obiteljskog predstavnika nakon što je odradio drugi slobodni trening s najboljim vremenom kruga. Momčadi su dosta “otvorile” bolide, aerodinamički gledajući naravno, pa DRS efekt dolazi do manjeg izražaja, tj. Red Bullova prednost. Vidjela su se opet zloglasna poskakivanja, ponajviše kod Mercedesa.
Opet, ispada da i ovakve postavke trenutno odgovaraju Ferrariju koji bi sutrašnjim solidnim kvalifikacijama mogao tifose baciti u dodatnu ekstazu ususret nedjeljnoj utrci. Charles Leclerc je rekao u četvrtak kako još uvijek ne mogu u momčadi točno procijeniti na kojoj stazi će bolid funkcionirati solidno, a na kojoj loše.
Ferrari, barem prema onom što se moglo isčitati između redaka izjave Christiana Hornera nakon prvog slobodnog treninga, može računati na dodatnu nervozu Maxa Verstappena zbog obaranja prilično osjetljivog rekorda od 10 uzastopnih pobjeda u Formuli 1.
No, teško da će Max vozački jako pogriješiti na relativno laganoj stazi za vožnju. Checov izlet u zid pak nema veze s aerodinamikom bolida, tako da tifosima posljednja nada ostaje jednostavan mehanički kvar RB19 bolida.
Prilično zauzet se činio i Pirellijev Mario Isola, pošto ovo i jest naslovno Pirellijeva utrka (FORMULA 1 PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 2023). Tako nas je trenutni proizvođač guma za vrijeme trajanja prvog slobodnog treninga ugostio u svojoj garaži kako bi predstavili trofej za nedjeljnog pobjednika te zajedno s Jeanom Alesijom dodatno dočarali atmosferu Monze.
“Vozio sam za mnoge momčadi u Formuli 1, ali kada dođete u Italiju, shvatite da Ferrari nije samo momčad, to je religija. Tada stvarno razumijete što ljudi ovdje očekuju od vas”, izjavio je Jean Alesi.
Alesi smatra kako inženjeri u momčadi ipak mogu raditi s vozačima koji teško daju povratne informacije, te da ga više brinu razna ograničenja koja se momčadima nameću pri kreiranju bolida. Monzu smatra laganom za vožnju, jer skoro sve nagle promjene smjerova su odrađene s malim brzinama.
“Volio bih naravno isprobati aktualni bolid, ali kada vidite primjerice prošlu utrku u Zandvoortu s mnogobrojnim promjenama uvjeta, shvatite kako vozači rade odličan posao.”
“Ako vam se nešto čini da je lako za odraditi, to je zato što su vozači odlični, a ne da je njihov posao lagan”, pohvalio je Jean trenutne vozače.
Na istom događaju bio je i Ferravijev Enrico Gualtieri, tehnički direktor pogonske jedinice. Upravo Ferrarijevi inženjeri u Maranellu su isklesali trofej od jedne “grane” ispušnog sustava s V8 bolida koji izgleda poput tajfuna, a sami završeci na otvoru predstavljaju otvorena usta zmije, što prema riječima autorice Ruth Berahe predstavlja moć i mističnost.
Uglavnom, koliko god da Pirelli mora biti nepristran u cijelom sportu, po atmosferi se lako dalo razaznati kako bi najljepše bilo da u nedjelju pobjedi “njihov” i naravno domaći Ferrari.
Štete za prvenstvo ne bi skoro bile nikakve, a ove silne ljude koji toliko bezuvjetno vole Ferrari, barem bi malo razveselilo ove nedjelje. Za sada se stvari kreću pomalo u tom smjeru, ali idemo vidjeti što nam donosi subota.
Objava Putopis iz Monze: Ferrari daje previše nade tifosima? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic