Analizom momčadi Red Bull nakon prvog dijela ove sezone odzvanjala je izjava Georgea Russella koji je izjavio kako ne vidi problem radi kojeg Red Bull ne bi mogao pobijediti na svakoj utrci ove sezone. To se, eto, skoro i dogodilo.

Uz svu izvrsnost Maxa Verstappena, izredale su se ovdje velike greške konkurencije radi kojih je ova sezona izgledala kao “plitak potok” za Nizozemca. Momčadski mu kolega Sergio Perez također spada u ove, “olakotne okolnosti”.

2023. RED BULL RACING HONDA RBPT
Najbolja startna pozicija: 1. mjesto (istaknuta VN Kanade, 1.244s ispred 2. mjesta; ukupno 14 pole positiona)
Broj plasmana u Top 10 u GP utrkama: 41
Broj pobjedničkih postolja: 30
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 1. mjesto (istaknuta VN Mađarske, Verstappen 33.731s ispred 2. mjesta)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: 1. i 2. mjesto, VN Bahreina, 27 sekundi ispred trećeplasiranog 
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Austrije – 1. i 2. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 860
Pozicija u poretku konstruktora: 1.

VN Bahreina je odmah na početku sezone demonstrirala sposobnosti ove momčadi. Bilo je već tada konkurenciji jasno da koncept bolida ipak mora slijediti na neki način filozofiju RB19. Sljedeća utrka, ona u Saudijskoj Arabiji, donekle je otvorila mogućnost barem unutar-momčadskog dvoboja za naslov prvaka. No, izmjene na najvišoj stepenici podija trajale su još tri utrke, s tim da je posljednja od njih, za VN Miamija, bila početak kraja Perezovih nada za naslov prvaka ove sezone.

Izvor:Red Bull Content Pool; Sergio Perez

Nije taj kraj niti trajao neko vrijeme, na VN Monaka, ulične utrke kojima je do tada trenutni vladar bio upravo Perez, Checo je imao jedan od najlošijih vikenda u momčadi, a ubrzo su počeli i psihički pritisci s glasinama kako mu je upitno mjesto u momčadi. Šef momčadi Christian Horner je to odmah sve demantirao, te odbio mogućnost povratka Daniela Ricciarda. Uz loše rezultate u utrkama, Za Checu su se pojavili i loši rezultati u kvalifikacijama.

Pred sam kraj prvog dijela sezone, VN Mađarske i VN Belgije, momčad je generalno dominirala utrkama, iako nisu startali s najbolje startne pozicije. Da, dobre kvalifikacije su bile mrvice koje su ostajale konkurenciji, ali tempo u utrci RB19 bolida u rukama Maxa Verstappena je donosio oko pola minute prednosti do kraja same utrke. Sukladno tome, ostatak grida se nažalost i “službeno” pomirio sa sudbinom ove sezone:

“Jednostavno su napravili nevjerojatan posao s ovogodišnjim bolidom. Max vozi na vrlo visokoj razini.”

“Osim ako se ne dokaže suprotno, zaslužuju uspjeh kakav imaju jer postoje jednake prilike za sve, a oni nas pobjeđuju i pošteno dominiraju F1.”

Carlos Sainz, Ferrari

Krajem ljeta Max je obznanio i, očito po njemu, ključnu utrku ove sezone koja mu je pomogla u podešavanju i shvaćanju bolida. Bila je to utrka u kojoj se vidno mučio, a nije naravno pobijedio, radi se o Azerbajdžanu:

“Mislim da sam puno naučio iz utrke u Bakuu, kako raditi neke različite stvari s bolidom, kako ga namjestiti.”

“Malo sam previše oštetio svoje gume, ali sam rekao, ‘u redu, to je prilično zanimljivo za sljedeće utrke’. I u biti sam to implementirao i pomoglo mi je kasnije na svakoj stazi.”

Objasnio je Verstappen.

Dolaskom u Nizozemsku, u momčadi je pomalo postojao i pritisak radi pobjede pred Maxovom domaćom publikom. U kvalifikacijama je prijetnja donekle bio McLarenov Lando Norris, a utrka je bila obilježena kišom i prekidima. No, Bikovi su opet briljirali strateškom odlukom te pozvali Maxa u pravo vrijeme na izmjenu guma. Bilo je tu u slučaju krive odluke prijetnji i od Aston Martina i Mercedesa.

Upravo u Zandvoortu je Max izjednačio rekord Sebastiana Vettela od devet pobjeda za redom, tako da se pritisak od obaranja tog rekorda prelio na Monzu koja momčadi, točnije njihovom bolidu, baš i nije trebala odgovarati. Uz sve to, proradila je još jedna momčad s pritiskom radi pobjede pred domaćom publikom – Ferrari. Staza sa slabim utjecajem DRS-a trebala je otežati stvari RB19 bolidu kojemu je to upravo jedna od najvećih prednosti.

Izvor: GP1.hr

Ferrarijev Carlos Sainz je nakon starta s prve startne pozicije držao vodstvo sve do 15. kruga kada Max prelazi u vodstvo. Kakva god da su bila nadanja konkurencije o slabijoj formi Red Bulla tog vikenda, čak je i Sergio Perez završio na drugom mjestu te zaokružio vikend kako bi momčad osvojila dvostruku pobjedu.

E sad, u Singapuru je zaista bio težak vikend za momčad te je konkurencija napokon dočekala i pošteno iskoristila taj vikend, posebno nedjelju. Pod ‘pošteno’ se smatra da su uzeli pobjedu i pružali odlične borbe za navijače. Problemi za Red Bull tog vikenda kretali su se od loše pripreme (simulacije) za utrku, te iznimno grbave podloge na uličnoj stazi koja ne odgovara standardnim postavkama RB19 bolida. Max je ovdje s petim mjestom u utrci prekinuo pobjednički niz od 10 utrka za redom.

Upravo od Singapura su bile primijenjene nove direktive vezane uz fleksibilnost krila, te su iz konkurentskih momčadi “bockali” kako je upravo to usporilo RB19. No, već od sljedeće VN Japana, bolid je ponovo bio užitak za vožnju prema riječima Verstappena. Bila je to pobjeda s 20 sekundi prednosti ispred hita s kraja sezone – McLarena. Momčad je ovdje osigurala i momčadski naslov!

Izvor: Red Bull Content Pool

Upravo i na sljedećoj VN Katara je spomenuti hit pratio Nizozemca i to s puno bližom pratnjom od samo 5 sekundi. Bio je to nažalost i još jedan neuredan vikend za Sergia Pereza koji je imao sudar u sprint utrci i tek 10. mjesto u nedjeljnoj utrci, a nakupile su se i kazne radi promjena komponenata bolida. Sve to je olakšalo momčadskom kolegi da pet utrka prije kraja osigura svoj treći naslov svjetskog prvaka! U Kataru su u momčadi nastavili sa sitnim nadogradnjama bolida, uglavnom na prednjem dijelu podnice, otvora hlađenja na pokrovu bolida i stražnjem krilu.

U Teksasu Maxov RB19 prema njegovim riječima nije radio optimalno, a radi prekoračenja granica staze, izgubio je s kaznom i prvo startno mjesto. Uz McLaren, taj vikend je bio prilično jak i za Mercedes, posebice Lewisa Hamiltona. Bilo je tu pritiska od strane sedmerostrukog svjetskog prvaka prema kraju utrke, te je na kraju bilo samo dvije sekunde zaostatka za Verstappenom. No, bolid Hamiltona bio je naknadno diskvalificiran zbog očito preniskih postavki visine bolida od tla.

Izvor: Red Bull Content Pool

Domaći Meksiko donio je novu grešku Pereza na domaćem terenu i odustajanje već u prvom zavoju. Opet su to bile teške kvalifikacije čak i za Verstappena, s “tek” trećim startnim mjestom. U utrci ga je opet do pobjede pratio Mercedes Lewisa Hamiltona, ali bilo je to ovog puta komotnije s 13 sekundi prednosti na ciljnoj zastavi.

U Brazilu nije bilo većih iznenađenja za momčad. Jedina prijetnja je donekle bio McLaren Landa Norrisa, ali u Las Vegasu su prilike bile ipak nešto kompliciranije radi opet odličnog Ferrarija, onog Charlesa Leclerca. Bilo je to drugo startno mjesto za Maxa sa skoro pola sekunde zaostatka za Leclercom te zamalo sporijim vremenom i od Mercedesovog Georgea Russella s kojim je Nizozemac u utrci kasnije imao kontakt.

Upravo taj dodir Mercedesovog i Red Bullovog bolida izazvao je izlazak sigurnosnog automobila od kojeg je najviše profitirao Sergio Perez. No, Checo i ovu utrku završava s “velikim L” nakon gubitka druge pozicije u utrci od strance Charlesa Leclerca u pretposljednjem zavoju utrke.

RED BULL RACING HONDA RBPT 2023. Verstappen vs. Perez
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 20 – 2
Međusobni omjer u utrkama: 20 – 2
Osvojeni bodovi: 575 – 285

U vozačkoj usporedbi, poput same momčadi pored konkurencije, vozački dvoboji su također bili prilično jednostrani. Verstappen je jednostavno “uništio” Pereza. Tu je i najveća bodovna prednost do drugog mjesta u prvenstvu (upravo Perezovog), tj. s razlikom većom od ukupnog broja bodova koje je Perez sakupio tijekom 2023. Max je jednostavno pobjeđivao u utrci, a Perez se često borio “tek” za pobjedničko postolje unatoč Red Bullovoj superiornosti nad konkurencijom.

Iako je Perez sezonu započeo prilično dobro s dvije pobjede u prve četiri utrke, te drugim mjestom u Bahreinu, od spomenutog Miamija nadalje, Verstappen je sve podigao na višu razinu. Checo je na kraju pao i pod pritisak osvajanja i drugog mjesta u poretku vozača od strane Lewisa Hamiltona u bolidu kojeg je vlastima momčad praktički oslovila kao “smeće”.

Izvor: GP1.hr

Na kraju sezone nije jasno koliko je momčad skrivala svoju brzinu kako bi stvari ipak bile kompliciranije za konkurenciju. U Red Bullu imaju veliku prednost ne samo radi prijenosa ovakvog tempa u sljedeću sezonu, nego i radi nepotpunog poznavanja bolida koje će se pojaviti kod konkurencije zbog napuštanja praktički “svega što je bilo do sad”. Od Pereza se više uopće ne očekuje borba za naslov prvaka. Sljedeća sezona mu je zadnja po ugovoru, a vrlo vjerojatno i generalno u Formuli 1.

Momčad će logično biti podređena Maxu Verstappenu i u tome nema ništa lošeg, nepoštenog ili krivog jer nema baš nikakvih pokazatelja da bi stvari trebale funkcionirati drugačije.

Objava Red Bull 2023. – Je li zaista bilo toliko lagano? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic