Momčad iz Milton Keyesa ove je godine ‘poderala’ konkurenciju na svim poljima, iako je na samom početku ipak to izgledalo malo drugačije. Nakon prošlogodišnjeg trijumfa Maxa Verstappena na posljednjoj utrci sezone, Red Bull je ove godine uvjerljivo osvojio oba naslova te s velikim optimizmom gleda na sljedeću sezonu.
Pobjednički dvojac su činili Max Verstappen i Sergio Perez te su u kombinaciji činili vrlo dobar i brz vozački par. U momčadi je zadržana stabilnost te se to pokazalo i na samoj stazi, gdje je aktualni prvak pokazao svu svoju kvalitetu te uz podršku solidnog Meksikanca lagano ‘dovukao’ Red Bull do samog vrha.
STATISTIKA MOMČADI U 2022.
Pobjede: 17
Pole Position: 8
Postolja: 28
Bodovi: 759 (Verstappen 454, Perez 305)
Mjesto u poretku konstruktora: 1.
Red Bull je u sezonu krenuo s velikim očekivanjima nakon vrlo zanimljive završnice prošle godine u kojoj je Verstappen nakon (pre)dugo vremena prekinuo Mercedesov niz nepobjedivosti. Tijekom predsezonskih testiranja su izgledali prilično mirno te su izgledali zasigurno kao jedni od kandidata za sam vrh.
Ipak, većina analitičara je na vrh stavljala njihove konkurente u Ferrariju, što se na kraju pokazalo točnim – ali samo za prvi dio sezone. U Bahreinu na otvaranju sezone smo gledali odlične dvoboje Leclerca i Verstappena za pobjedu, a svi se sjećamo i odustajanja oba Red Bulla pri kraju utrke u kojoj su po čistoj brzini Ferrariji bili brži.
Ipak, već u Džedi je Verstappen pokazao svoju kvalitetu te je odličnom vožnjom završio ispred Leclerca. U Australiji su doživjeli još jedno bolno ‘prizemljenje’ zbog problema na pogonskoj jedinici Honde te se u tim trenutcima činilo kako sve ide na mlin Ferrarija, ali kako je sezona odmicala događalo se upravo suprotno.
Od Imole do Kanade je momčad nanizala šest pobjeda (pet Verstappen, jedna Perez), a bolid je doživio nekoliko nadogradnji koje u suprotnom taboru nisu mogli pratiti. Smirenost i odlična vožnja su bili faktori zbog kojih su u Red Bullu s mirnoćom gledali utrke Nizozemca koji u ovoj sezoni nije imao dostojnog konkurenta.
U ‘svojoj’ Austriji su po prvi puta doživjeli poraz nakon niza pobjeda, ali s obzirom na viđeno na pitwallu Red Bulla su mirno promatrali pobjedu Ferrarija jer su znali da Red Bull ima dovoljno brzine ‘u džepu’. U Francuskoj je nastavljen niz pobjeda te je bilo jasno kako će teško naslov(i) pobjeći iz ruku momčadi Christiana Hornera i Adriana Neweya.
U nastavku sezone je bilo puno priče oko famoznog poskakivanja i nove tehničke direktive koja je trebala pomoći da bolidi manje ‘skaču’ po stazi, a bilo je pitanje hoće li na neki način te nove mjere promijeniti stanje između momčadi. Ipak, u Belgiji je Verstappen toliko dominantno pobijedio da su svi u paddocku shvatili kako je sezona, barem što se tiče borbe za sam vrh, gotova.
Do kraja sezone nije bilo većih iznenađenja te Ferrari i Mercedes jednostavno nisu mogli pratiti tempo Red Bulla, barem što se tiče utrke. Jedina iznimka je bila ona u Brazilu kada je Mercedes, na iznenađenje mnogih, dominantno došao do pobjede. Kraj sezone u Abu Dhabiju je bio prilično zanimljiv zbog borbe između Leclerca i Pereza za drugo mjesto u poretku vozača, a na kraju je ipak Perez ‘izvisio’.
Uz to, jedini ‘kiks’ Red Bulla je zapravo posljedica prošlogodišnjeg trošenja budgeta te prekoračenja limita zbog kojeg su kažnjeni u razvoju bolida za dogodine. Ta ‘mrlja’ bi ih mogla koštati dogodine, ali tijekom ove sezone su bili pod ‘paljbom’ svih drugih momčadi te se stvorio negativni ‘imidž’ oko momčadi.
Pri kraju sezone je momčad potresla i negativna vijest oko smrti Dietricha Mateschitza koji je bio vlasnik i suosnivač Red Bulla. Prave posljedice po momčad oko ovog tragičnog događaja ćemo vidjeti tek u nadolazećim sezonama, iako se već naveliko priča oko promjene strukture i smanjenja ulaganja u Formulu 1.
Ipak, na kraju treba reći da je Red Bull u potpunosti zasluženo završio na prvoj poziciji kao i njihova glavna ‘violina’ Max Verstappen. ‘Genijalac’ Newey je još jednom složio bolid koji je u razvoju višestruko ‘pobijedio’ onaj iza kojeg su stajali ljudi iz Maranella, a s obzirom na povijest očekujemo slične performanse i dogodine.
Problem bi mogao biti u smanjenju aerodinamičkog testiranja zbog kojeg bi druge momčadi mogle dostići i prestići Red Bull, ali je realno teško predvidjeti omjer snaga na gridu za 2023. Vozačka postava Red Bulla ostaje nepromijenjena u odnosu na ovu sezonu, a Daniel Ricciardo se vratio u ‘jato’ kao rezervni vozač koji može uskočiti ako bude zatrebalo.
Objava Red Bull: Dominantna sezona unatoč lošijem početku 2022. pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen