Unatoč donekle napetim kvalifikacijama, tijekom utrke za VN Bahreina 2024. s lakoćom se ustanovilo kako je Red Bull i dalje prebrz za ostatak grida. Čak je i Sergio Perez s lakoćom bio brži od kvalitetnijih vozača od sebe, a gdje je onda još konkurencija od pobjednika Maxa Verstappena.
Posljednju stepenicu podija zauzeo je Ferrarijev Carlos Sainz, nakon nekoliko miješanja karata s momčadskim kolegom Charlesom Leclercom i Mercedesovim Georgeom Russellom.
Svi vozači startali su u utrku na najmekšoj komponenti guma. Start utrke prošao je bez većih incidenata, vodeća trojka zadržala je svoje pozicije, a Sergio Perez je od Carlosa Sainza preuzeo četvrto mjesto. Nastradao je nažalost Nico Hülkenberg koji je morao na izmjenu prednjeg krila nakon kontakta s Lanceom Strollom.
U trećeg krugu Russell je odlično prošao pored Leclerca s vanjske strane u 4. zavoju, a vozač Ferrarija je ubrzo pao pod pritisak Sergia Pereza. Max je s petim krugom bio već relativno miran izvan dosega DRS-a vozača iza sebe.
Ubrzo se iza Russella stvorio “vlakić” od drugog do petog mjesta, dakle s Leclercom, Perezom i Sainzom. Iza njih je bio McLarenov dvojac s preko 3 sekunde zaostatka. Prvi se na napad odlučio Perez napadom na Leclerca koji se opet prekočio u desetom zavoju, te Checo prolazi naprijed na treće mjesto u sedmom krugu.
U desetom krugu Logan Sargeant zaustavio je bolid u izletnoj zoni pored zavoja broj 4, ali je nakon 30 sekundi uspio nastaviti utrku. U 11 krugu na kočenju u prvi zavoj Carlos Sainz prolazi pored momčadskog kolege na 4. mjesto. Leclerc se inače dosta muči s kočenjem u pojedine zavoje, te blokira kotače pri bliskom praćenju bolida ispred sebe.
U 12. krugu počeli su prvi redovni odlasci na izmjenu guma, bili su to od vodećih Russell i Leclerc. Oba vozača, kao i svi ostali kasnije, uzeli su najtvrđu komponentu guma. Krug kasnije ulaze i Perez, Piastri te Hamilton. U 14. krugu nastavila se borba između Russella i Pereza. George uzima čudnu putanju u 4. zavoju i Checo prolazi napred na 6. mjesto, buduće drugo naravno.
Russell ubrzo pada i pod pritisak oba Ferrarija, samo je Charles sada opet ispred Sainza. No, opet je Sainz krenuo u napad na Leclerca koji je sada i javio momčadi kako ima problema s kočenjem na prednjim kotačima, tj. bolid mu odlazi u desno na kočenju. Sainz ponovo prolazi ispred njega kasnim kočenjem u prvi zavoj te zauzima 4. mjesto. U 18. krugu Max s lakoćom odrađuje svoje zaustavljanje u boksu.
U istom krugu, Sainz prolazi s lakoćom pored Russella na treće mjesto. Nakon 3 kruga, Leclerc se malo “pribrao” i nastojao je ući u borbu s Russellom za 4. mjesto. Iza njihovih leđa, najviše akcije bilo je od strane Yukija Tsunode i Daniela Riccarda, koji su se sa svojim VCARB 01 bolidom borili za posljednje mjesto koje donosi bodove. U konkurenciji su još bili Guanyu Zhou i Lance Stroll.
Neprimjetnu utrku vozio je Lewis Hamilton javivši momčadi na polovici utrke da mu je potrgano vozačko sjedalo. Bio je na 8. mjestu bez prijetnji od Fernanda Alonsa iza sebe, a niti mogućeg napretka prema McLarenima ispred njega, Piastria pa Norrisa. Sukladno tome, niti McLareni se nisu približavali Leclercu na 5. poziciji.
U 32. krugu Russell od vodećih započinje odlazak na drugu izmjenu guma. Za to vrijeme velike probleme je imao Bottas s izmjenom prednjeg lijevog kotača, trajalo je tko čak 52 sekunde. Dva kruga kasnije u boks je ušao i Norris, a čekalo se još na odgovor Ferrarija koji je prema riječima upućenim Charlesu Leclercu imao solidno trošenje guma, tj. “bolje od očekivanog”. No, u 35. krugu prvo ulazi upravo Leclerc i vraća se tik ispred Norrisa, ali još uvijek iza Russella.
Sainz ulazi u 36. krugu u boks i vraća se s lakoćom na treće mjesto u utrci. Ponovo su svi opet uzeli hard, osim Red Bullovog dvojca koji se vratio na soft. S 20. krugova do kraja utrke Ferrarijev dvojac je bio jedini među vodećima koji je “mogao nešto napraviti”. Sainz je lovio Pereza za drugo mjesto, a Leclerc naravno Russella za četvrto. Uglavnom, ispočetka je Sainz bio veća prijetnja Perezu, nego Leclerc Russellu. Norris je ipak ubrzo izgubio kontakt za borbu za 4. mjesto.
U 42. krugu ipak Leclerc dolazi u konkretniju poziciju za napad. Došao je do DRS-a Russellu i strpljivo čekao priliku za napad. Četiri krugova kasnije Charles kreće u prvi ozbiljan napad na kočenju u desetom zavoju, ali Russellom mu to dosta olakšava s pogreškom na kočenju, upravo onako kako je Leclerc griješio na početku utrke.
Sainz je pak čekao pad tempa najmekše komponente guma na Red Bullu Sergia Pereza, s 10 krugova do kraja zaostajao je 3.5 sekundi, ali do nekog većeg pada tempa RB20 do kraja utrke nije došlo. Padao je tempo Russella prema kraju utrku, ali Norris nije uspio ozbiljnije zaprijetiti za 5. mjesto u utrci. Kraj utrke malo je začinila prepirka unutar Visa Cash App RB momčadi oko propuštanja Ricciarda ispred Tsunode što je Japanac preko radija popratio riječima u svom stilu.
Pobjedu na kraju s lakoćom uzima Verstappen s naravno i najbržim krugom utrke.
Poredak prvih 10:
- Verstappen, Red Bull
- Perez, Red Bull
- Sainz, Ferrari
- Leclerc, Ferrari
- Russell, Mercedes
- Norris, McLaren
- Hamilton, Mercedes
- Piastri, McLaren
- Alonso, Aston Martin
- Stroll, Aston Martin
Objava Red Bullu dvostruka pobjeda u prvoj utrci prvenstva! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic