Opet smo se vozili u subotu, a zastrašujuću stazu u Džedi za VN Saudijske Arabije najbrže je savladao Red Bullov Max Verstappen. Popratio ga je momčadski kolega Sergio Perez koji je unatoč kazni od 5 sekundi lako zadržao dovoljnu prednost ispred trećeplasiranog Ferrarijevog Charlesa Leclerca.

Carlosa Sainza je radi hitnog medicinskog zahvata zamijenio mladi Oliver Bearman, treći najmlađi vozač utrka Formule 1.

Valtteri Bottas i Bearman su startali na najmekšoj komponenti guma, a svi ostali na mediumu.

U formacijskom krugu, Alpineov Pierre Gasly javio je momčadi kako ima problem s mjenjačkom kutijom te je nakon jednog kruga morao odustati iz utrke.

Start je prošao bez incidenata, Perez je na kratko bio ispred Leclerca, ali vozač Ferrarija je ubrzo vratio drugu poziciju. Lando Norris se malo pomaknuo prije samog gašenja svjetala, ali kazne za prerani start nije bilo. Velika borba odmah od drugog kruga vodila se za 10. mjesto između Strolla, Tsunode i Bearmana.

U 4. krugu, na kočenju u prvi zavoj Leclerc ipak ne može zadržati napad Red Bulla, te Perez zauzima drugu poziciju u utrci. Max je tada imao već komotnih 2.3 sekunde prednosti na vodećoj poziciji. Iza njihovih leđa, Fernando Alonso lovio je McLarenovog Oscara Piastrija, a Norris je na 6. mjestu pod nadzorom držao Georgea Russella, obojica tada ispred Lewisa Hamiltona.

Sa šestim krugom, troboj za 10. mjesto postao je petoboj, pridružili su se i Haasov Kevin Magnussen te Williamsov Alex Albon. No, ubrzo je došlo do kraja “vlakića” s Lanceom Strollom u zidu u 22. zavoju. Nastupili su uvjeti sigurnosnog automobila. U boks je tada ušao vodeći trojac po hard komponentu guma, a na stazi su ostali Norris koji zauzima vodeću poziciju i Hamilton na 3. mjestu.

Utrka se nastavila s 10. krugom bez većih iznenađenja prema prvom zavoju, lagani kontakt nešto kasnije imali su Albon i Magnussen, a vozač Haasa je ovdje zaradio kaznu od 10 sekudni. U 12. krugu Max se u potpunosti posvetio vraćanju vodeće pozicije, te na kočenju u prvi zavoj 13. kruga odrađuje pretjecanje, baš kao i Perez nad Hamiltonom. Sljedeće se čekao napad Leclerca na Hamiltona, a Norris je imao mali predah do novog naleta od strane Sergia Pereza.

Leclerc prolazi ispred Hamiltona u 15. krugu, a vozač Mercedesa je ubrzo pao i pod pritisak Piastrija. Bila je to tada borba za 5. mjesto. I dok se Perez približavao Norrisu, saznalo se da je vozač Red Bulla dobio kaznu od 5 sekundi radi nesigurnog izlaska iz bokseva, konkretno incident s Alonsom. No, Checo vozi dalje i u 18. krugu prolazi Norrisa za drugo mjesto.

Piastri je s 20. krugom i dalje napado Hamiltona koji se momčadi požalio kako su ostali puno brži na ravnicama od njihovog W15 bolida. Sainzova zamjena, Oliver Bearman se solidno držao na 10. mjestu, ali se ipak mučio s vidnom sporijim, ali ipak puno iskusnijim Nicom Hülkenbergom u borbi za 9. mjesto. Prošao je naprijed u 21. krugu.

Točno na polovici utrke, Leclerc je napokon dostigao Norrisa na trećem mjestu, ali vozač McLarena to uspijeva braniti dva kruga. Novi petoboj pojavio se za 12. mjesto. Bili su tu Magnussen, Tsunoda, Ocon i oba Williamsa. Nakon 3 kruga pridružio im se i Daniel Riccardo koji je imao mnogo toga za nadoknaditi radi lošeg zaustavljanja u boksu. Došao je tu i Bottas s 34. krugom, na posljednjem, 18. mjestu.

Nakon skoro 15 krugova upornosti, Piastri napokon prolazi Hamiltona za 5. mjesto, ali griješi na kočenju u prvi zavoj i nažalost mora vratiti poziciju kako ne bi bio kažnjen poput Magnussena u borbi s Tsunodom. Da, Kmag je dobio još jednu kaznu od 10 sekundi radi nedozvoljenog stjecanja prednosti kraćenjem šikane.

Novi pokušaj pretjecanja Lewisa Hamiltona za Piastrija završava odlaskom vozača Mercedesa u boks. Hamilton se vratio na 9. mjesto s najmekšom komponentom guma. Norris je također ušao na obaveznu izmjenu guma i izašao u borbu s Hamiltonom za 8. mjesto. Lewis ujedno radi i tada najbrži krug utrke. Ispred njih, Bearman je nastojao uloviti Russella za 6. mjesto, koji se pak ubrzo približio Alonsu na 5. mjestu.

Norris je malo pretjerao s 10 krugova do kraja s mijenjanjem putanje na startno-ciljnoj ravnini, što su suci uzeli na razmatranje. Lando je dobio upozorenje te nastavio lov na Bearmana na 7. mjestu. Mladi vozač Ferrarija počeo je polako strepiti i od napada Hamiltona. No, mladi Englez je odlično odradio te na kraju nije ni bilo ozbiljnje prijetnje od kolega sunarodnjaka koji su ipak bili opterećeni svojim međusobnim dvobojem.

Hamilton je u potpuni napad na Norrisa i 8. mjesto krenuo s 4 kruga do kraja. Ali, Norris malo pojačava tempo i vozi na rubu DRS-a ispred Hamiltona. Do kraja utrke tako ni nije bilo ozbiljnijeg napada na Norrisa. Leclerc na kraju radi najbrži krug utrke, a vozač dana potpuno zasluženo je rookie Oliver Bearman. Pretposljednji krug utrke obilježilo je još kratko izletavanje Ricciarda u prvom zavoju, ali uspio je nastaviti utrku.

Poredak prvih 10:

  1. Verstappen, Red Bull
  2. Perez, Red Bull
  3. Leclerc, Ferrari
  4. Piastri, McLaren
  5. Alonso, Aston Martin
  6. Russell, Mercedes
  7. Bearman, Ferrari
  8. Norris, McLaren
  9. Hamilton, Mercedes
  10. Hülkenberg, Haas

Objava Red Bullu dvostruka pobjeda u Saudijskoj Arabiji! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic