Grupa Renault u prvoj je polovici godine uspjela zadržati stabilan tržišni udjel na tržištu koje bilježi nagli pad

• Grupu Renault nije pokolebao pad prodaje za 6,7 % na svjetskom tržištu koje je zabilježilo pad od 7,1 % te je uspješno održala svoj tržišni udjel od 4,4 % s 1.938.579 prodanih vozila.

Grupa je svoju proizvodnu ofenzivu potvrdila u drugoj polovici godine predstavljanjem novih modela CLIO i ZOE u Europi, modela ARKANA u Rusiji, TRIBER u Indiji i novog električnog vozila City K-ZE u Kini.

Boulogne-Billancourt, 16. 7. 2019.

„Prema očekivanjima, i uz nedostatak novih proizvoda, tržišni udjel grupe Renault ostao je nepromijenjen u prvoj polovici godine na tržištu koje je zabilježilo drastičan pad. Prodaja Grupe smanjila se za 6,7 %. U drugoj polovici godine posvetit ćemo se uspješnom predstavljanju novih generacija modela CLIO i ZOE u Europi, kao i modela ARKANA u Rusiji, TRIBER u Indiji te City K-ZE u Kini.“ izjavio je Olivier Murguet, član Upravnog odbora Grupe te voditelj regionalne prodaje Grupe Renault.

U prvoj je polovici godine Grupa Renault prodala 1.938.579 vozila, što predstavlja pad prodaje za 6,7 % na svjetskom tržištu koje zabilježilo pad od 7,1 %.

Prodaja je ostala stabilna na europskom tržištu, koje bilježi pad od 2,5 %. Na neeuropskim je tržištima prodaja Grupe pratila globalni trend drastičnog pada.

U segmentu električnih vozila, prodaja marke Renault na svjetskoj je razini porasla za 42,9 % (više od 30.600 vozila). U Europi je prodaja modela ZOE porasla za 44,4 % (25.041 vozila), a modela KANGOO Z.E. za 30,7 % (4.653 vozila). U drugoj polovici godine Grupa će u Kini predstaviti Renault City K-ZE i pojačati napore u razvoju električnih vozila ulaganjem u JMEV, petog najvećeg proizvođača električnih vozila u Kini.

Prodaja novih vozila na europskom tržištu, koje je zabilježilo pad od 2,5 %, ostala je stabilna. Najveći rast ponovno su zabilježili modeli iz B segmenta (CLIO, CAPTUR, SANDERO) i novi DUSTER. CLIO je i dalje drugo najprodavanije vozilo u Europi, a CAPTUR najprodavaniji crossover u svojoj klasi. Segment lakih gospodarskih vozila također je pridonio rastom prodaje od 7,5 % na europskom tržištu lakih gospodarskih vozila koje bilježi rast od 3,7 %.

Marka Dacia ostvarila je novu rekordnu prodaju u Europi s 311.024 novih registriranih vozila (+10,6 %) i rekordni tržišni udjel od 3,3 % (+0,4 postotna boda). Taj je porast povezan s uspjehom novog modela DUSTER i modela SANDERO.

Najveći pad prodaje izvan Europe Grupa je doživjela na tržištu Turske

(-44,8 %) i Argentine (-50,2 %), dok je njezina prodaja u Iranu završila u kolovozu prošle godine (grupa Renault prodala je 77.898 vozila u prvoj polovici prošle godine).

U Rusiji, drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji grupe prema broju prodanih vozila, grupa Renault vodeća je na tržištu s ostvarenih 28,8 % tržišnog udjela, što je povećanje od 0,45 postotnih bodova. Prodaja je pala za 0,9 % na tržištu koje bilježi pad od 2,4 %.

LADA je ostvarila povećanje od 2,5 % na 174.186 prodanih vozila, s tržišnim udjelom od 20 % (+1,0 postotnih bodova) zahvaljujući uspješnoj obnovi ponude vozila. LADA Granta i LADA Vesta dva su najprodavanija vozila u Rusiji.

U očekivanju dolaska modela ARKANA u drugoj polovici godine, prodaja marke Renault pala je za 9,1 % na 64.431 prodanih vozila. 

U Brazilu je grupa nadmašila i oporavak tržišta, koje je poraslo za 10,5 %. Naša je prodaja porasla za 20,2 % na 112.821 vozila, a tržišni udjel dosegao je 9,1 % (+0,7 postotnih bodova) zahvaljujući dobrim rezultatima modela KWID, koji je prodan u više od 40.500 primjeraka, što je porast za 36,5 % koji mu je donio status petog najprodavanijeg vozila (devetog najprodavanijeg u prvoj polovici prošle godine).

U Africi je grupa ojačala svoj vodeći položaj tržišnim udjelom od 19,3 % i približno 110.000 prodanih vozila, zahvaljujući uspjehu u Maroku, Južnoj Africi i Egiptu.

Tržišni udjel u Maroku ostao je na povijesnom rezultatu od 43,3 %. Dacia je zadržala vodeći položaj zahvaljujući uspjehu modela LOGAN i DOKKER. Marka Renault zauzima drugo mjesto s Renaultom CLIO, najprodavanijim vozilom u Maroku.

Prodaja marke Renault porasla je za 3,6 % na gotovo 11.900 prodanih vozila u Južnoj Africi, što predstavlja tržišni udjel od 4,9 %.

U očekivanju predstavljanja modela TRIBER u drugoj polovici godine, tržišni je udjel u drugom kvartalu u Indiji ostao na stabilnih 2,1 %.

TRIBER je kompaktno i iznimno prilagodljivo vozilo koje može prevesti najviše sedam osoba. Pripada segmentu koji će do 2022. preuzeti 50 % indijskog tržišta. Grupa Renault time je zaokružila lokalnu ponudu koja već uključuje modele KWID i DUSTER.

Uoči predstavljanja novog električnog gradskog automobila City K-ZE u drugoj polovici godine, pad prodaje Grupe u Kini iznosio je 23,7 % na tržištu koje je zabilježilo pad od 12,7 %.

TRŽIŠNI IZGLEDI GRUPE RENAULT ZA 2019.

Očekuje se pad svjetskog tržišta 2019. u usporedbi s 2018.

Očekuje se stabilnost europskog tržišta (isključi li se „tvrdi Brexit”) te pad prodaje na ruskom tržištu za 2 do 3 %, kao i rast na brazilskom tržištu od oko 8 %. fffff