Grupa Renault u prvoj je polovici godine uspjela zadržati stabilan tržišni udjel na tržištu koje bilježi nagli pad
• Grupu Renault nije pokolebao pad prodaje za 6,7 % na svjetskom tržištu koje je zabilježilo pad od 7,1 % te je uspješno održala svoj tržišni udjel od 4,4 % s 1.938.579 prodanih vozila.
Boulogne-Billancourt, 16. 7. 2019.
„Prema očekivanjima, i uz nedostatak novih proizvoda, tržišni udjel grupe Renault ostao je nepromijenjen u prvoj polovici godine na tržištu koje je zabilježilo drastičan pad. Prodaja Grupe smanjila se za 6,7 %. U drugoj polovici godine posvetit ćemo se uspješnom predstavljanju novih generacija modela CLIO i ZOE u Europi, kao i modela ARKANA u Rusiji, TRIBER u Indiji te City K-ZE u Kini.“ izjavio je Olivier Murguet, član Upravnog odbora Grupe te voditelj regionalne prodaje Grupe Renault.
U prvoj je polovici godine Grupa Renault prodala 1.938.579 vozila, što predstavlja pad prodaje za 6,7 % na svjetskom tržištu koje zabilježilo pad od 7,1 %.
Prodaja je ostala stabilna na europskom tržištu, koje bilježi pad od 2,5 %. Na neeuropskim je tržištima prodaja Grupe pratila globalni trend drastičnog pada.
U segmentu električnih vozila, prodaja marke Renault na svjetskoj je razini porasla za 42,9 % (više od 30.600 vozila). U Europi je prodaja modela ZOE porasla za 44,4 % (25.041 vozila), a modela KANGOO Z.E. za 30,7 % (4.653 vozila). U drugoj polovici godine Grupa će u Kini predstaviti Renault City K-ZE i pojačati napore u razvoju električnih vozila ulaganjem u JMEV, petog najvećeg proizvođača električnih vozila u Kini.
Prodaja novih vozila na europskom tržištu, koje je zabilježilo pad od 2,5 %, ostala je stabilna. Najveći rast ponovno su zabilježili modeli iz B segmenta (CLIO, CAPTUR, SANDERO) i novi DUSTER. CLIO je i dalje drugo najprodavanije vozilo u Europi, a CAPTUR najprodavaniji crossover u svojoj klasi. Segment lakih gospodarskih vozila također je pridonio rastom prodaje od 7,5 % na europskom tržištu lakih gospodarskih vozila koje bilježi rast od 3,7 %.
Marka Dacia ostvarila je novu rekordnu prodaju u Europi s 311.024 novih registriranih vozila (+10,6 %) i rekordni tržišni udjel od 3,3 % (+0,4 postotna boda). Taj je porast povezan s uspjehom novog modela DUSTER i modela SANDERO.
Najveći pad prodaje izvan Europe Grupa je doživjela na tržištu Turske
(-44,8 %) i Argentine (-50,2 %), dok je njezina prodaja u Iranu završila u kolovozu prošle godine (grupa Renault prodala je 77.898 vozila u prvoj polovici prošle godine).
U Rusiji, drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji grupe prema broju prodanih vozila, grupa Renault vodeća je na tržištu s ostvarenih 28,8 % tržišnog udjela, što je povećanje od 0,45 postotnih bodova. Prodaja je pala za 0,9 % na tržištu koje bilježi pad od 2,4 %.
LADA je ostvarila povećanje od 2,5 % na 174.186 prodanih vozila, s tržišnim udjelom od 20 % (+1,0 postotnih bodova) zahvaljujući uspješnoj obnovi ponude vozila. LADA Granta i LADA Vesta dva su najprodavanija vozila u Rusiji.
U očekivanju dolaska modela ARKANA u drugoj polovici godine, prodaja marke Renault pala je za 9,1 % na 64.431 prodanih vozila.
Tržišni udjel u Maroku ostao je na povijesnom rezultatu od 43,3 %. Dacia je zadržala vodeći položaj zahvaljujući uspjehu modela LOGAN i DOKKER. Marka Renault zauzima drugo mjesto s Renaultom CLIO, najprodavanijim vozilom u Maroku.
Prodaja marke Renault porasla je za 3,6 % na gotovo 11.900 prodanih vozila u Južnoj Africi, što predstavlja tržišni udjel od 4,9 %.
U očekivanju predstavljanja modela TRIBER u drugoj polovici godine, tržišni je udjel u drugom kvartalu u Indiji ostao na stabilnih 2,1 %.
TRIBER je kompaktno i iznimno prilagodljivo vozilo koje može prevesti najviše sedam osoba. Pripada segmentu koji će do 2022. preuzeti 50 % indijskog tržišta. Grupa Renault time je zaokružila lokalnu ponudu koja već uključuje modele KWID i DUSTER.
Uoči predstavljanja novog električnog gradskog automobila City K-ZE u drugoj polovici godine, pad prodaje Grupe u Kini iznosio je 23,7 % na tržištu koje je zabilježilo pad od 12,7 %.
TRŽIŠNI IZGLEDI GRUPE RENAULT ZA 2019.
Očekuje se pad svjetskog tržišta 2019. u usporedbi s 2018.
Očekuje se stabilnost europskog tržišta (isključi li se „tvrdi Brexit”) te pad prodaje na ruskom tržištu za 2 do 3 %, kao i rast na brazilskom tržištu od oko 8 %. fffff