Britanac George Russell osvojio je četvrti pole position u karijeri i startat će u Veliku nagradu Las Vegasa s najbolje startne pozicije. Mercedesov vozač odvezao je najbrži krug sesije, a za pobjedu mu je dovoljan bio krug od 1:32,312, a na drugo se mjesto smjestio Carlos Sainz (+0,098s).
Russell je ranije ove sezone startao s pole positiona u Kanadi i Velikoj Britaniji. Oba je puta ispustio pobjedu, a nada se tom nizu stati na kraj na ulicama Vegasa. Ove je sezone slavio u Austriji.
Q1
Las Vegas je 22. postaja svjetskog prvenstva Formule 1 i prva meč lopta za trostrukog prvaka Maxa Verstappena, koji na glamuroznim ulicama može osigurati četvrtu titulu prvaka. Spektakl je u Las Vegasu zagarantiran, Amerikanci su dobili što su tražili i dobili glamuroznu uličnu utrku.
Q1 GREEN LIGHT
And qualifying is GO! #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/IJFUTh0poO
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Ono što Vegas čini jedinstvenim iz sportskih razloga bili bi hladni vremenski uvjeti. Temperatura staze u kvalifikacijama iznosila je tek 14 stupnjeva… Kvalifikacije su krenule u 7 sati po hrvatskom i 22 sata po lokalnom vremenu.
Brrrr!
GP’s feeling a bit cold #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/BPDdTvODhH
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Na samom je početku sesije bilo vrlo prometno na stazi. Čak su 12-orica vozača izašla na stazu, a vremena su prvi postavili Sauberi. Tamo se, jasno, nisu dugo zadržali, a na vrh su zasjeli McLarenovi aduti.
Staza je brzo evoluirala i vozači su išli sve brže. Piastri je odvezao krug od 1:33,450, a Norris je bio desetinku sporiji. Russell je preuzeo vrh, a njegov momčadski kolega Hamilton dobro ga je pratio i završio drugi ispred Verstappena.
U međuvremenu je muku mučio Sergio Perez. Štoviše, engleski su komentatori pretpostavljali kako zagrijava gume u pripremi brzog kruga. Međutim, Meksikanac nije postavio konkurentno vrijeme i ispao je u Q1, s osam sekundi sporijim krugom od Verstappena.
Veliki posao obavila je ekipa Aston Martina, koja je popravila bolid Lancea Strolla nakon kvara na motoru u trećem treningu. Kanađanin je,
Ispali u Q1: Perez, Alonso, Albon, Bottas, Stroll
Q1 CLASSIFICATION
Mercedes leading the way
Zhou into Q2 for the first time since Silverstone #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/SWYTczyyyf— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Q2
Dugo je trajalo dok su vozači zagrijavali gume za brze krugove po hladnoj stazi u Vegasu. Lewis Hamilton vodio je s krugom od 1:33,1, a Verstappen je postavio najbrži drugi sektor i preuzeo vodstvo. Na zagrijavanje guma posebno je pazio Carlos Sainz, koji je posljednji postavio vrijeme u Q2.
Q2 GREEN LIGHT
Away we go again… 15 drivers are still in the game #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/yqJklGJ7Q3
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Sainz se smjestio na peto mjesto nakon što je George Russell postavio uvjerljivo najbrže vrijeme sesije i postao prvi vozač ispod 1:33 minute. Ubrzo mu se u tome pridružio momčadski kolega Hamilton.
Mercedes are currently in the box seat
George is P1, Lewis P2 #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/2iHRed8S6S
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Uoči kraja sesije u zoni ispadanja bili su Gasly, Colapinto, Ocon, Lawson i Zhou. Hamilton je postavio mega krug od 1:32,5, dovoljno za najbrže vrijeme u drugoj kvalifikacijskoj rundi, ali je sudar Franca Colapinta značio kraj sesije za sve, uključujući i one koji su se nadali popraviti vrijeme.
Prije Colapinta je kroz cilj uspio proći Pierre Gasly, koji je znatno popravio vrijeme, “skočio” na četvrto mjesto s 1:32,879 i osigurao Q3 nakon što je na VN Brazila osvojio treće mjesto.
Big impact for Franco Colapinto but he’s okay and out of the car #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/glPNzell1L
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Njegov momčadski kolega Esteban Ocon (+0,649s) tako je pao za poziciju i ispao, a “provukli” su se Hulkenberg (+0,549s) i Norris (+0,532).
Colapinto je odšetao iz smrskanog bolida, ali u Williamsu sigurno nisu zadovoljni njegovim sudarom. Zabio se u betonski blok i kotrljao se ravnicom. Williams će imati pune ruke posla s popravkom njegova bolida za utrku.
Q2 ispali: Ocon, Magnussen, Zhou, Colapinto, Lawson
Q2 CLASSIFICATION
Hamilton on top, and a strong showing from Gasly #F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/FmaipV2kVP
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Q3
Dugo je trajao popravak ograde koju je Colapinto skršio u velikom sudaru. Nakon skoro 20 minuta pauze sesija je nastavljena. Nitko nije trošio vrijeme i svi su vozači brzo izašli na stazu.
The recovery operation continues and there’s also lots of debris on track for the marshals to clear up#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/CRnhNGaqSJ
— Formula 1 (@F1) November 23, 2024
Najbrže je vrijeme postavio Sainz s 1:33,022, ali su svoja vremena kasnije postavili još Russell i Verstappen te Hamilton, koji su zagrijavali gume u prvom letećem krugom.
Verstappen se smjestio na drugo mjesto s 0,193 sekundi zaostatka za Španjolcem, dok je Russell bio dvije desetinke brži i prvi se spustio ispod 1:33 u Q3. Hamilton je imao veliko blokiranje kotačima i time si uništio brzi krug.
Neočekivan je problem imao Russell, koji je okrznuo u zid i zadnji izašao na stazu, tek dvije minute do kraja kvalifikacija. Britanac tako nije imao vremena za trošenje dok je zagrijavao gume, kao ostali vozači.
Prvi je u novi leteći krug ušao Oscar Piastri. Mladi Australac postavio je osobni rekord u prvom sektoru, ali je kasnio dvije desetinke za Russellom. Ni Norris nije bio brži u prvom sektoru, a grozan je prolaz imao Leclerc, koji je kasnio čak četiri desetinke.
Monegažanin je to nadoknadio najbržim drugim sektorom, a Piastri je prošao kroz cilj s 1:33,033. Norris je postavio 1:33,008s, a Leclerc je popravio što je mogao u preostala dva sektora i postavio 1:32,7. Iznenadio je Carlos Sainz s 1:32,4s, a Gasly se pobrinuo za senzaciju kvalifikacija s 1:32,6 i drugim mjestom.
Russell je zadnji prošao kroz cilj, imao najbrži prvi sektor i uzeo je pole position! Njegov momčadski kolega Hamilton nije uspio izvući dobar krug, završio je deseti.
Objava Russellu pole position u Las Vegasu, Gasly se kvalificirao treći! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić