Nakon uzbuđenja u kvalifikacijama petkom i subotom ujutro te sprint utrke u subotu, na red je došao i glavni događaj – nedjeljna utrka za VN Azerbajdžana. Počela je zanimljivo, ali je završila prilično monotono. Do druge pobjede ove sezone je došao Sergio Perez u Red Bullu. Iskoristio je izlazak sigurnosnog automobila u desetom krugu te odlaskom u boks u tom trenutku je stvorio ključnu prednost koja ga je dovela ispred drugoplasiranog momčadskog kolege Maxa Verstappena. Treći je završio Charles Leclerc u Ferrariju, čime je ostvario svoje i Ferrarijevo prvo postolje ove sezone.

Ostatak poretka uskoro…

Pred utrku smo dobili vijest da je uz Estebana Ocona iz boksa trebao startati i Nico Hulkenberg. Ostali vozači su krenuli sa svojih pozicija na gridu i fokusirano čekali start utrke.

Start je prošao relativno mirno, malo je bilo kontakta u drugom zavoju u dnu poretka. Vodeći su zadržali svoje pozicije. Do kraja prvog kruga Verstappen je odmah krenuo napadati Leclerca za vodstvo, pri čemu je do izražaja došla velika prednost Red Bulla u brzini na pravcu u odnosu na Ferrari. Krajem prvog kruga poredak ej bio Leclerc, Verstappen, Perez, Sainz, Hamilton, Alonso, Stroll, Norris, Russell, Tsunoda.

Čim je aktivirano korištenje DRS-a, Maxovi napadi su postali ozbiljniji, odmah u prvoj zoni nakon drugog zavoja. Već krajem trećeg kruga Leclerc je pao i s velikom lakoćom Verstappen je prešao u vodstvo. Do kraja četvrtog kruga Verstappen je već imao sekundu prednosti, te je Leclerc tada bio u nemilosti Pereza. Samo je još jedan krug bio dovoljan Perezu da preuzme drugo mjesto od Leclerca koji je bio potpuno nemoćan da se obrani i od drugog Red Bulla.

Nakon ovih promjena na vrhu poredak je bio Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Alonso, Stroll, Norris, Russell, Tsunoda.

Iako su skoro svi startali na srednje tvrdim gumama, mnogi su već do devetog kruga počeli upadati u probleme s gumama te su mnogi već tada išli u boks po novi set tvrdih guma. U desetom krugu su ušli i Hamilton i Norris. Perez je bolje čuvao gume od Maxa i počeo je pomalo smanjivati zaostatak. Već krajem desetog kruga Verstappen ulazi u boks po tvrde gume, i baš u trenutku kad je Max izašao iz boksa na stazu je izašao sigurnosni automobil zbog De Vriesa koji je zaustavio bolid na stazi u drugom sektoru.

Tada je krenuo stampedo bolida u boks po nove gume. Najveći gubitnik ovog niza događaja je ispao Hamilton koji je tako pao na deseto mjesto, dok je Verstappen prošao nešto bolje jer je pao na treće mjesto iza Pereza i Leclerca. Ostatak poretka je bio Sainz, Alonso, Russell, Stroll, Ocon, Hulkenberg, Hamilton.

Sigurnosni automobil je otišao sa staze krajem 13. kruga. Perez je sačuvao prvo mjesto, a odmah poslije drugog zavoja Verstappen prestiže Leclerca za drugo mjesto te Alonso lijepim potezom u četvrtom zavoju Sainza za četvrto mjesto. Hamilton je također lijepo napredovao, probio se do sedmog mjesta i ispred Russella. U 15. krugu suci su javili da će analizirati potencijalno nesigurno puštanje Pereza u boksu, no vrlo brzo je stigao i odgovor da od detaljnije istrage nema ništa – sve je bilo čisto.

Kako je utrka protjecala sve je zanimljivije bilo gledati dva Red Bulla kako blisko prate jedan drugoga u borbi za pobjedu. Za to vrijeme smo svjedočili Alonsovoj nesebičnosti – predložio je ekipi da njegove postavke na kočnicama proslijede Strollu. Ipak, nije to puno pomoglo Strollu jer je u zadnjem zavoju 19. kruga napravio manju pogrešku čime je otvorio vrata Hamiltonu za prolazak na šesto mjesto.

Na otprilike polovici utrke, u 26. krugu, poredak je bio Perez, Verstappen, Leclerc, Alonso, Sainz, Hamilton, Stroll, Russell, Ocon, Hulkenberg. već tada su počele priče o pojačanoj potrošnji guma i o tome hoće li gume izdržati do kraja utrke bez ponovnog odlaska u boks. Na vrhu je Perez otvorio nešto veću prednost, oko 2.5 sekundi, dok je nešto zanimljivije izgledala borba iza njih za treće mjesto – Alonso je bio na 1.2 sekunde iza Leclerca.

Da ipak nije sve išlo glatko za Red Bullovce, i Verstappen i Perez su imali slabiji bliski kontakt sa zaštitnim barijerama u 15. zavoju – Perez na ulasku a Verstappen na izlasku. Unatoč tome, nizali su brze krugove i izmjenjivali se u postavljanju najbržeg kruga. Za to vrijeme, u 35. krugu, iz Ferrarija su javili Sainzu da su zadovoljni potrošnjom guma i da nije bilo potrebe ići po drugi set guma.

Deset krugova prije kraja poredak je bio: Perez, Verstappen, Leclerc, Alonso, Sainz, Hamilton, Stroll, Russell, Ocon, Hulkenberg. Hamilton je “grizao” i napadao Sainza, ali unatoč pomoći DRS-a nije uspio proći naprijed jer bi Sainz stvorio taman dovoljno prednosti u srednjem zavojitom dijelu staze da i uz pomoć DRS-a Hamilton ne uspije proći naprijed.

Šest krugova prije kraja Ocon i Hulkenberg su jedini koji do tog trenutka nisu išli u boks  – bili su na startnom setu tvrdih guma. Da su gume dale sve od sebe, pokazao je Norris koji je prelako prestigao Hulkenberga, nakon čega je Huklenberg ispao iz kruga osvajača bodova.

Pred kraj utrke drugi vozači su počeli postavljati najbrže krugove. U Mercedesu su se odlučili da Russellu stave meke gume kako bi uzeo dodatni bod za najbrži krug. Na kraju je najbrži krug odnio Russell, a pobjedu Perez ispred momčadskog kolege Verstappena i Ferrarijevog Leclerca.

Objava Sergio Perez osvojio VN Azerbajdžana u Bakuu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić