Haas se prošlog tjedna na domaćem Grand Prixu pojavio sa značajno prerađenim bolidom VF-23, međutim instant uspjeh je izostao. Iako je na toj utrci bilo odustajanja i diskvalifikacija, momčad Guenthera Steinera nije osvojila niti bod.

Doći s velikim nadogradnjama bolida na Veliku nagradu SAD-a nije bilo idealno. Trkaći vikend koji uključuje sprint program subotom timovima nudi jako malo prostora za testiranje i podešavanje bolida. Pokazalo se i u slučaju Haasa da jedan trening od sat vremena jednostavno nije bilo dovoljan momčadi za upoznavanje s karakteristikama prerađenog bolida VF-23.

U sprint utrci Nico Hülkenberg osvojio je 15., a Kevin Magnussen 18. poziciju. Momčad je nakon toga odlučila povući oba bolida iz parc fermea kako bi se na njima odradilo nužno podešavanje za glavnu nedjeljnu utrku. Zbog toga su Nijemac i Danac u nedjelju startali iz boksa, a iako je situacija bila nešto bolja, do bodova nisu stigli. Čak niti nakon diskvalifikacije Hamiltona i Leclerca. Nico je u konačnom plasmanu bio 11., a Kevin 14.

Šef momčadi Guenther Steiner komentirao je zbivanja u Texasu: “Hvala Bogu da smo donijeli odluku startati iz boksa s promjenama aerodinamičkih postavki. Bili smo pomalo na krivoj nozi, no znali smo da ćemo imati samo jedan sat treninga. Ne želim reći da smo napravili loš posao, ali sve je bilo jako stisnuto, a riječ je o velikim nadogradnjama. Moramo sad proučiti podatke i sve te stvari kako bismo s postavkama imali bolju polazišnu točku u Meksiku. Znali smo da je riskantno i riskirali smo, ali mislim da sigurno znamo više nego što smo znali ranije i nadam se da ćemo to pretvoriti u bolje performanse za Meksiko.”

Upitan za potencijal novog paketa, Steiner je odgovorio: “Još ne znam koliko je dobar. Ako ništa drugo, oba su se vozača barem mogla utrkivati protiv nekoga jer na zadnjih pet utrka su ih ostali samo pretjecali. Jesmo li dovoljno dobri? Nismo. Moramo izvući više, ali barem se krećemo u pravom smjeru.”

Nova specifikacija bolida VF-23 za utrku u Texasu (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Osnovni problem vozačima Haasa stvaralo je proklizavanje stražnjeg dijela bolida, zbog čega su se i gume dodatno trošile. Kevin Magnussen kaže da je situacija bila nešto bolja nakon preinaka napravljenih za nedjeljnu Grand Prix utrku.

“Mislim da je pomoglo, ali ne dovoljno. I dalje nismo bili dovoljno kompetitivni, ali je pomoglo. Mislim da smo imali bolju utrku nego da nismo ništa mijenjali. Iako smo trebali startati s 14. mjesta, nakon starta iz boksa imali smo bolju utrku.”

“Znatiželjan sam kako će se razvijati naš paket kad se još malo poigramo s postavkama i optimiziramo stvari. Idemo još na staze različitog tipa. Znamo da stvari mogu dosta ići gore – dolje i da sve može biti drukčije već na idućoj utrci. Meksiko je također vrlo jedinstvena utrka, zbog specifičnih uvjeta. Vidjet ćemo”, poručio je Magnussen.

Osim što je ostao bez bodova, Haas je u SAD-u svjedočio jako dobrom nastupu Yukija Tsunode u AlphaTauriju. Japanac je osvojio čak pet bodova te doveo svoju momčad na samo dva boda zaostatka za Haasom. Na zadnje četiri utrke vodit će se žestoka bitka za izbjegavanje posljednjeg mjesta u poretku konstruktora.

Objava Steiner: Prerađeni bolid još nije dovoljno dobar pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak