Završetak analiza pripada momčadima Alpine i McLaren. Francuska momčad bila je na marginama ovog testiranja, nisu ni na koji način privlačili pažnju, a nadogradnje su obećali već za ovotjednu prvu utrku sezone.
McLaren je bio itekako tema ovog testiranja, ali uglavnom radi loših povratnih informacija s bolida, kao i generalnog slabog stanja performansi uoči sezone.
ALPINE A523
U Alpineu sve nekako pršti od samopouzdanja, reklo bi se da će možda baš oni “mercedesizirati” ostale, tj. sakriti pravo stanje svojih performansi i iznenaditi grid napravljenim napretkom. Ipak, bolid je za sada prilično konvencionalan.
Prednje krilo nema nekih ekstremnih elemenata, te je slično onome na Red Bullovom RB19. Nos je prilično velik i ravan, a promijenio se i sam vrh nosa u odnosu na prošlu godinu. S obzirom na to da su elementi prednjeg krila spojeni s nosom prilično nisko na njegovoj okomitoj osi, aerodinamička sila bit će prilično nježna na prednjem krilu.
U kombinaciji sa spomenutim jednostavnim elementima prednjeg krila, trebalo bi sve rezultirati jednostavnim cirkulacijama zraka prema prednjem ovjesu.
Prednji ovjes je zato zadržao prošlogodišnju konfiguraciju, ali prema tehničkom direktoru Mattu Harmanu, promijenjena je kinetika pojedinih elemenata, kao i pozicija nekih vilica.
Bokovi su slični Aston Martinu. Dakle, klasični “tobogan” koji se spušta skroz prema podnici na stražnjem dijelu bolida. Svjesni su u momčadi svoje prošlogodišnje nepouzdanosti. Harman kaže da su smanjili “globalnu” temperaturu ispod pokrova bolida, kao i samog motora, te tako mogu raspolagati s više snage.
To su postigli premještajem pojedinih komponenata, a zavisno o stazi, vidjet ćemo različite kombinacije otvora na pokrovu bolida. “Topovi” su također jednostavnog dizajna, što bi trebao biti znak spomenute manje potrebe za odvodnjom vrućeg zraka ispod pokrova bolida. Težina bolida je prema riječima Harmana manja od propisane.
Stražnji ovjes je promijenjen i sada je pushrod konfiguracije. Promjena je bila potrebna radi smanjivanja težine bolida, pošto je takva konfiguracija ovjesa nešto jednostavnija. Naravno, to rezultira i čišćom cirkulacijom zraka koja se spušta iz tobogana prema stražnjim aero elementima bolida.
Kao što je spomenuto, iz Alpinea su poručili da će već ovog trkaćeg vikenda donijeti neke nadogradnje. Dojam generalno jest pozitivan, osobno bi rekao da je to zbog odlaska Fernanda Alonsa, što vrlo vjerojatno rezultira s manje pritiska na cijelu momčad.
MCLAREN MCL60
Nekako se čini da će 60. obljetnica osnutka momčadi biti provedena čvrsto u sredini poretka. Testovi McLarena bili su popraćeni uglavnom problemima i nagovještajem teške sezone.
Momčad je opet imala problema s pregrijavanjem prednjih kočnica, isti problem kao i na prošlogodišnjem testiranju, zaista čudno da to još nisu uspjeli riješiti.
Za prednje krilo je karakterističan odvojen donji element od vrha nosa, koncept koji su neke momčadi napustile ove sezone. Nos je nešto uži od ostatka grida, a samo prednje krilo ima u stilu Aston Martina agresivne valove na gornjem elementu krila.
Otvor na bokovima donekle jest unikatan pored ostalih bolida, a pregib na samoj sredini boka (kod slova V) sličan je onom revidiranom prošle godine na RB18.
Tobogan je jednostavan bez kompliciranih rješenja. Rub podnice ima zanimljiva krilca koja na neki način predstavljaju i ranije spomenutu skate rampu kao pomoć pri kanaliziranju zraka prema stražnjem kraju bolida.
“Kao i sve momčadi, pred nama je puno razvoja, pa smo ohrabreni onim što vidimo da dolazi. Ali, mislim da ćemo krenuti u prvu utrku izvan naših predviđenih ciljeva. Tako da je doista teško znati gdje ćemo biti na gridu.”
Zak Brown, direktor McLarena.
Brown je priznao da testiranje nije prošlo po planu, a još gore zvuči kada se između redaka može iščitati da jednostavno računaju da će i ostale momčadi imati probleme i “štekati” u razvoju, kako McLarenu ne bi pobjegli predaleko tijekom sezone.
Objava Tehnička analiza bolida 2023. – Nepoznati i nezadovoljni pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic