Predsezonska testiranja u Bahreinu su iza nas. Momčadi su uz par čudnih prekida sesija imale dobre uvjete za testiranje posljednje iteracije trenutnih tehničkih pravila. Sukladno tome, bolidi bi trebali biti na svojem “vrhuncu”.
Ferrari sa SF-25 konkurira za vodeće pozicije u poretku, Haas s novom vozačkom postavom ne bi trebao biti pri dnu poretka. To mjesto će ipak pripasti, kako za sada stvari stoje, Sauberu.
Ferrari SF-25
Loic Serra kao tehnički direktor šasije, potvrdio je ususret testiranjima da je SF-25 radikalno modificiran u usporedbi s bolidom iz prethodne sezone. Prednji ovjes je prebačen u pullrod konfiguraciju, a izjavio je također da je promijenjeno 99% cjelokupnog dizajna.

Nos i prednje krilo još uvijek su relativno slični prošlogodišnjim. Ispod samog nosa se i dalje nalazi još jedan “izdvojeni” element prednjeg krila. Veće promjene u dizajnu krila i strukturi elemenata krila neće biti napravljene do VN Španjolske kada se postrožuju pravila za fleksibilnost krila.
Dakle, taj pullrod. Prema riječima iz momčadi, prešlo se na tu konfiguraciju iz aerodinamičkih razloga za poboljšanje protoka zraka. Prema Serri, stari koncept se više nije mogao dalje razvijati u tom pogledu. Straga je ostala pullrod konfiguracija ovjesa, kako bi dizajn bio što uži da se ne ometa protok zraka prema stražnjem krilu. SF-25 je jedini bolid na gridu s pullrod-pullrod konfiguracijom ovjesa.

Promijenila se tu naravno i geometrija prednje osovine. U pogledu odozgo na SF-24, prednja poprečna šipka bila je raširena prema naprijed, a stražnja unatrag. Sada je prva gornja šipka prednjeg ovjesa pričvršćena na šasiju pod kutom od 90 stupnjeva. To u osnovi gura kotače prema naprijed, prilagođava raspodjelu težine i povećava udaljenost između prednjeg kotača i bočnih elemenata bolida kako bi se tamo stvorilo više prostora za aerodinamične manevre.
Bočni usisi standardno imaju overbite (gornji dio iznad donjeg) na otvoru za radijatore, s tim da je ove godine to još malo ekstremnije nego na zadnjoj verziji SF-24. Osim toga, gornji element na vanjskom kraju ispod retrovizora ima malu završnu ploču. Ulaz za hlađenje ispod ima oblik uha, s donjim okomitim dijelom koji vodi izravno u S-kanal na bokovima šasije.

Glavna površina gornjeg dijela bokova s blagim padom ide dolje prema podnici. Oblik kade na vrhu ponovno je izraženiji, gotovo slično kao 2022. Izbočina s vanjske strane praktički počinje s ulazom za hlađenje i nastavlja se do kraja bokova.
Iz momčadi poručuju da se uložilo puno truda u dizajn podnice. Vanjska pregrada ide prema dolje u četiri nazubljene linije. Mnogo se radilo i oko kokpita i haloa. Valovita, okomita peraja nalazi se pored spojeva haloa sa šasijom. Mini S-kanal u podnožju haloa i rubu kokpita je malo zaobljen prema van kako bi se smanjile turbulencije oko kokpita i omogućio bolji protok zraka u stražnjem dijelu.

S poklopcem motora, Ferrari ima sličan pristup kao McLaren, Williams i Haas, dakle ravniji i širi. To poboljšava protok zraka prema stražnjem krilu. Time je promijenjen i položaj hladnjaka ispod poklopca motora.
Na bočnoj strani poklopca motora vidi veliki nabor i otvor, što je u biti kopirano od Haasa, a u vrućim utrkama će vjerojatno biti i “škrga”.

Bilo je tu potrebno i novo stražnje krilo. Glavna oštrica je povučena niže u sredini. Neposredno prije prijelaza na krajnje bočne ploče. Donji element je postao uži, dok preklop iznad njega postaje širi.
HAAS VF-25
Ovogodišnji bolid je lagana evolucija prošlogodišnjeg bolida. Nije se čak ni popratio Ferrari s promjenom konfiguracije prednjeg ovjesa.

Prednje krilo je u sa svim elementima vezano na nos, tj. nema nekog donjeg elementa koji bi se šuljao bez kontakta kao kod Ferrarija. Bokovi su dodatno “podrezani” ispod kako bi bilo što više prostora za protok zraka. Nad otvorima u visini ruba kokpita i dalje se proteže mali “krov”, iako ne tako izraženo kao kod prethodnika.

Nova/stara značajka je element ispod bočnih retrovizora. Ovu vrstu dizajna je popularizirao Ferrari prije nekoliko godina, što je dovelo do širokog spektra rješenja koja su se nakon toga pojavila na ostatku grida. Momčadi su bile manje usredotočene na ovo s trenutnom generacijom automobila, ali počele su se viđati složenije interpretacije.
Haas je prvi tim koji se vratio rješenju da oko cijelog retrovizora postoji praktički još jedno otvoreno kučište, kako bi se smanjila neučinkovitost koju stvara samo kućište ogledala. Dio otvorenog vrha svakog od tih profila krila će poboljšati protok zraka duž bokova bolida.
Glavna površina gornjeg dijela bokova skoro pa nema nikakvih kanala i jednostavno se spušta prema stražnjem dijelu bolida. Složenijih rješenja oko dijela gdje se halo spaja s bokovima bolida za sada nema.

Dosta se radilo na stražnjem dijelu bolida. Revidirala se izrezana završnu bočna ploču, s mnogo većim dijelom uklonjenim kako bi se poboljšala učinkovitost krila. U međuvremenu, gornji element je također optimiziran, s promijenjenim oblikom i zakrivljenošću kako bi se poboljšalo djelovanje svih tokova zraka koje se skupljaju u ovom području.
SAUBER C45
Ovo je posljednja iteracija Saubera s Ferrarijevim motorom prije prelaska na Audijev pogon od sljedeće godine. Nažalost, po svemu sudeći, loša forma od prošle sezone će se nastaviti.

Bolid je izgledom dosta sličan prethodniku C44, ali pod vodstvom tehničkog direktora Jamesa Keya donosi prema riječima momčadi potpuno rekonstruirani aerodinamički paket, uz mehanička poboljšanja ispod karoserije uključujući optimizirani sustav hlađenja i novu arhitekturu prednjeg i stražnjeg ovjesa.

Poput Haasa, revidirao se prostor ispod bočnih usisa za što veći manevarski prostor strujanja zraka. Glavna površina gornjeg dijela bokova skoro pa nema nikakvih kanala, ali tečnost spuštanja “rampe” prema stražnjem dijelu bolida ipak je prekinuta jednog blagom konturom spuštanja prema podnici bolida.

Posljednjih godina momčad je uvijek imala relativno jednostavne retrovizore, tj. kučista i okolinu. Ove godine s vanjske strane nalazi se krilo koje usmjerava zrak prema van te je momčad ulovila trend iskorištavanja ovog prostora za čišćenje štetnih vrtloga prema bokovima bolida.
Za razliku od Ferrarija, mala peraja je ostala na vrhu pokrovu bolida, a škrge se također nalaze i na tom okomitom spustu prema stražnjem dijelu bolida. Stražnje krilo je prilično slične geometrije kao i na C44 s ipak nekom promjenom na stražnjem gornjem dijelu, tj. sada s oštrijim kutom gornje ploče i produženim krilom prema gornjem vrhu.
Objava Tehnička analiza bolida 2025. – Ferrarijev pogon pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic