Max Verstappen nije govorom tijela ostavio dojam kako je njegova momčad ipak imala određenih problema s bolidom na predsezonskim testiranjima. Išlo je to do tolike mjere da nisu praktički uspjeli ni poštenu simulaciju utrke odraditi. VCARB baš kao i Sauber očekuje teška sezona pri dnu poretka.

Red Bull RB21

Na prvi pogled, novi bolid izgleda dosta slično svojem prethodniku, ali prema riječima momčadi, tajne se nalaze ispod pokrova bolida. Nove ideje su namijenjene rješavanju problema radi kojih je momčad izgubila mnogo bodova u drugoj polovici prošle sezone.

Izvor: Red Bull Content Pool

“Napravili smo velike promjene na bolidu, ali većina njih nije vidljiva. Cijeli sustav hlađenja je modificiran jer je ozbiljno ograničio naš aerodinamički razvoj prošle godine.”

“Cijelo podvozje je prerađeno kako bi se povećale mogućnosti podešavanja bolida. Također smo spremni i za sve promjene fleksibilnosti prednjeg krila.”

Tehnički direktor, Pierre Waché

Oblik bokova donekle daje ideju o tome što se događa ispod. Volumen bokova se smanjio kako bi prostor prema podnici bio što veći. Hladnjaci su očito složeni u manje elemente, vezano na smanjenje volumena bokova.

Izvor: ams.de

Donekle se uspjela uočiti promjena na otvorima prema hladnjacima u bokovima bolida. Kao i kod ostalih momčadi, overbite je dodatno povećan. Blagi dizajn donosi uklanjanje otvora iza rollbara. S-duct sa strane je ostao, kao i ulaz uz halo. Dvoja krilca iza toga su nestala još tijekom prošle godine.

Izvor: Red Bull Content Pool

Gornji dio beam krila više nije tako zakrivljen kao što je bio 2024. godine. Zaista su teško uočljive ikakve razlike. Naravno, špekulacije oko zloglasnog sandbagginga su se odmah pojavile te da bi se u Melbourneu mogao otkriti ipak bitnije revidirani bolid.

“Bolid je puno noviji nego što izgleda. Njegove su tajne skrivene ispod pokrova, ispod samog bolid ili u njegovim strukturama. Također je ‘smršavio’, što daje više manevarskog prostora s balastom.”

Christian Horner

No, Horner je onda dvosmisleno dodao da se puno toga jest i nije promijenilo, iako to baš tako i ne izgleda pa ostaje malo neizvjesnosti do VN Australije:

“Prilagodili smo i optimizirali praktički svaki dio. S propisom koji ulazi u svoju četvrtu sezonu, promjene su naravno male.”

VCARB 02

I sestrinska momčad za ovogodišnji bolid nema nikakvih revolucionarnih promjena i radi se o njima stabilnoj platformi na kojoj se može pomalo raditi do kraja sezone.

Izvor: Red Bull Content Pool

Prednje krilo i nos je momčad donijela na posljednju utrku prošle sezone u Abu Dhabiju. No, nadogradnja nije bila korištena u utrci, već samo na prvom slobodnom treningu. Promjene između novog i starog prednjeg krila su značajne, s brojnim značajkama (konturama) koje su izmijenjene.

Sukladno tome, redizajniran je i vrh nosa koji je sada nešto izduljeniji. Sama završna bočna ploča također je redefinirana, sada s zaobljenijim rješenjem preko prednjeg i gornjeg ruba. Prednji ovjes ostao je u pullrod konfiguraciji. Ulazni i izlazni raspored kanala prednjih kočnica je malo promijenjen.

Izvor: Red Bull Content Pool

Najveća promjena je na bokovima bolida, tj. momčad je usvojila overbite koncept, a dizajn je vrlo sličan onom viđenom na RB20 prošle sezone.

Ostatak bokova sličan je rješenjima na gridu s ciljem za poboljšanje aerodinamike. Tu je prilično veliko udubljenje, malo drugačije od RB21 na vanjskom rubu.

Pravokutni otvor za zrak iznad vozača ostaje po uzoru na prošlogodišnji bolid, kao i visoki raspored poklopca motora. Čini se da je momčad jednostavno nastojala optimizirati samo te “pokrovne” površine ovdje, bez traženja nekih većih dobitaka.

Izvor: Red Bull Content Pool

Na stražnjem dijelu bolida, stražnje krilo je također preuzeto s VCARB 01, a velikih promjena u tom dijelu nije ni bilo 2024.

Objava Tehnička analiza bolida 2025. – Red Bull i VCARB pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic