Mercedesov tempo na testiranjima se izjednačavao s Ferrarijevim i to bi trebalo predstavljati određeni napredak. I dok Aston Martin ostavlja dojam nedovršenog pa čak i loše obavljenog posla, iz Williamsa stižu dobre vijesti u usporedbi s prošlom sezonom.
Mercedes W16
Iz momčadi su već najavili konkretne nadogradnje i prije početka sezone. Iako je vidljivo kako je W16 blisko povezan s prošlogodišnjim automobilom, novi bolid sadrži promjene osmišljene kako bi se riješili neki nedostaci.

Ferrari je prošle godine primjerice imao problem s nedostatkom potisne sile (downforcea) pri velikim brzinama. Za razliku od toga, Mercedes je mogao biti super brz kroz brze zavoje, ali se mučio na dijelovima staze s malim brzinama gdje je pak Ferrari bio odličan. Raspored ovjesa je ostao kao i na W15 (push-rod naprijed i straga).
Prednje krilo prikazano ima suptilno drugačiju geometriju zakrilca u odnosu na prethodnika, pri čemu zakrilca zadržavaju veću dubinu prema vanjskim dijelovima. Nadalje, nos (koji izgleda malo uži nego prije) sada se spaja s donjom glavnom plohom krila bez ikakvog proreza do poda.
Kao i kod svih bolida, donja strana nosa je izdubljena kako bi se stvorilo područje negativnog tlaka koje ubrzava protok zraka u korist downforcea koji djeluje izravno na prednju osovinu. Uklanjanje proreza na mjestu gdje se nos spaja s prednjim krilom trebalo bi pomoći da se veće opterećenje prenese na prednju osovinu pri malim brzinama.

Primjetna izbočina na donjoj strani bokova nakratko sužava visinu rubnog kanala poda ispod i može imati venturi učinak sličan onom koji se koristi na podnicama ovih bolida, pomažući ubrzati taj tok zraka duž automobila.
Krajnji cilj će biti da se potisna sila na stražnjem dijelu bolida povećava s većom brzinom od one koju stvara prednje krilo, čime se bolidu daje veći raspon ravnoteže, a sukladno tome i više prilika za podešavanje bolida. Ovo će postati još važnije nakon Velike nagrade Španjolske kada stroža pravila fleksibilnosti prednjeg krila stupaju na snagu.

Otvori hladnjaka imaju i okomiti otvor poput Red Bulla koji je tijesno uz bokove šasije i horizontalni ulaz zanimljivog oblika.
Mjenjačka kutija prenesena je iz 2024., odražavajući tako činjenicu da očito nema promjena u pozicioniranju kokpita ili međuosovinskom razmaku.
Aston Martin AMR25
Već do sada više puta ponovljeno kod drugih momčadi i AMR25 je dodatno uglađena interpretacija prošlogodišnjeg automobila, s uglavnom istim dimenzijama šasije i s malo prilagođenom geometrijom ovjesa.

Napravljen pod nadzorom sada bivšeg tehničkog direktora Dana Fallowsa, bolid je zadržao Mercedesovu mjenjačku kutiju, a ostale su iste dimenzije međuosovinskog razmaka i položaj kokpita. Ovjes ostaje u konfiguraciji push-rod i sprijeda i straga (kao i kod Mercedesa), ali s višim točkama pričvršćivanja za gornju poprečnu šipku na oba kraja.
Vizualno najočitija promjena je u bokovima, sada s dosta jednostavnijim konturama u podnožju s prednje strane. Veća visina bokova sprijeda sugerira da je jednostavnija donja strana postignuta pomicanjem hladnjaka prema gore, što je u biti zajednički smjer razvoja među svim momčadima.

Element koji odvaja protok zraka prema radijatorima je po uzoru na Red Bull. Dizajn prednjeg krila je nov, a momčad priznaje slabost prethodnog bolida u pogledu prianjanja prednjeg kraja pri malim brzinama u sporim zavojima.
Peraja na vrhu poklopca motora ima oštar, nazubljen rub, koji pomaže u usmjeravanju protoka zraka prema stražnjem krilu. Tu je i potpuno novi pod koji je, kažu u momčadi, revidiran kako bi se poboljšao protok zraka ispod bolida.

Poručuju još kako je mnogo pozornosti usmjereno na ponašanje stražnjeg krila za prolaz kroz zavoje, tj. dok je bolid u rotaciji. Vjerovalo se da je pretjerano skretanje u ranoj fazi zavoja uzrok koji pridonosi smanjenju performansi stražnjih guma.
Williams FW47
U Williamsovoj evoluciji prethodnika, na novom FW47 najuočljivija promjena je oblik bokova, s progresivnijim, manje naglim spuštanjem (rampom) prema stražnjem dijelu.

Protok zraka između stražnjeg kotača i difuzora bitno će se razlikovati na FW47 od prošlogodišnjeg bolida budući da je momčad prešla na pull-rod konfiguraciju stražnjeg ovjesa. Zbog Mercedesove mjenjačke kutije raspored stražnjeg ovjesa je isti kao i Mercedesov prošle godine.
Sami rubovi podnice su na novo profilirani, s agresivnijim izgledom generatora vrtloga i s još jednim dodatnim takvim generatorom ispred stražnjeg kotača.

Prednji ovjes je uglavnom nepromijenjen, još uvijek u push-rod konfiguraciji koja omogućuje nešto jednostavniju mehaničku instalaciju, ali je u teoriji manje aerodinamički prihvatljiva sprijeda.
Podnica, koja je uvijek u središtu pažnje momčadi za što više performansi, ima novu geometriju prema riječima momčadi. Ciljalo se naravno na bolju potisnu silu pri velikim brzinama i što veći raspon ravnoteže između sporih i brzih zavoja.

Alex Albon je prošle godine izvjavio da je ažurirana verzija FW46 općenito bila zahtjevnija za vožnju pri velikim brzinama, iako je u konačnici bila brža od originalnog automobila. FW47 će nastojati bolje raspodjeliti utjecaj downforcea, makar i nauštrb nekih drugih aspekata.
Objava Tehnička analiza bolida 2025. – Mercedesov pogon pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic