Nizom 31 godine na 81. utrci Alpe Adria na Automotodromu Grobnik nastupio je 161 motociklist iz 16 zemalja u brojnim bodovnim konkurencijama.

GROBNIČKO POLJE – Prvog vikenda kolovoza logično je očekivati suho i sunčano vrijeme, idealne uvjete, koji bi na izvrsno pripremljenoj stazi koja na Grobničkom polju živi već 45 godina, vozačima omogućili rekordne vožnje. No, vikend za nama bio je sve samo ne idealan. S desetak dnevnih promjena s kišnog, olujnog, na suho, oblačno, tek povremeno sunčano, pa tako tijekom tri dana sadržajnog programa, u ciklusima izmnjenjivanog vremena, odvijala se, nizom 31 godine od nastanka upravo na grobničkoj stazi, 81. međunarodna motociklistička utrka sadašnjeg Alpe Adria International Motorcycle Championshipa. U još jednoj vrhunskoj organizaciji Motociklističkog kluba Kvarner i Automotodroma Grobnik d.o.o., te ove godine i novog promotora Alpe Adria sustava talijanskog Dart Race Experience, na četvrtoj utrci sezone AAC, nastupio je 161 motociklist iz 16 zemalja u brojnim konkurencijama: Alpe Adria, FIM Europe Supersport 300 Cup i Superstock 1000 Cup, European Handy Bridgestone Cupa za osobe s hendikepom, BMU Balkan Motorcycle Union, BMW M Cupa, te šest nacionalnih prvenstava Hrvatske, Češke, Slovačke, Srbije, Rumunjske i prvi puta Bosne i Hercegovine.

Nestabilno vrijeme nije dozvolilo obaranje novih rekorda staze i klasa, tako da na njih možemo čekati novu utrku krajem listopada.

Utrka dana klase FIM Europe i AAC 1000 STK (snimio M. Krpan)

FOTO FINISH ODLUČIO JERMANA ZA POBJEDNIKA

Tijekom dva natjecateljska dana svaki je sadržavao bodovne utrke u različitim skupinama motocikala, a utrkom prvog dana zasigurno vrijedi proglasiti onu za FIM European Cup i AAC klase 1000 Superstock. Favoritom je slovio vodeći  u Alpe Adria prvenstvu Poljak Milan Pawelec (BMW), ali računicu ležernijeg nastupa i pobjede na Grobniku onemogućio mu je as iz rukava, dugogodišnji apsolutni rekorder Grobnika, Slovenac Marko Jerman (BMW 1000) koji se u utrku upustio s osme startne pozicije. Brzo se probio u sam vrh i posljednje krugove  Poljaku puhao za vrat. Doslovno posljednji metri 45 km duge utrke, u finišu 11. kruga, pripali su obojici. Na oko poravnati prolaze ciljem u ukupnom vremenu 16:24,889 minuta. Foto finiš je „odlučio“ pobjednikom Marka Jermana, ujedno s najboljim vremenom cjelokupnog prvog dana 1:28,003 minuta i prosjekom 170,503 km/sat. Treći je ciljem prošao Talijan s hrvatskom licencom Roberto Anastasia (Yamaha R1), uz zaostatak 11,304 sekunde.

Promjena vremena u trenucima pozicioniranja na startu vozača još jedne jake klase 1000 Cup bila je presudna u odabiru guma, pa je utrka bila prava lutrija. Vozilo se izuzetno, za moto utrke, usporenim tempom, oprezno, s razmakom, što dokazuju i vremena. Sretan s pobjedom je slavio srpski vozač Alexandar Ivković (Yamaha 1000) i gotovo 20 sekundi ispred još jednog Talijana s hrvatskom licencom Luce Alessia (BMW 1000). No, s gumama za suho do visokog trećeg mjesta junakom utrke proglašen je Goran Salabalija iz Srbije (Yamaha 1000) i tek četiri sekunde slabije od Talijana.

Jedina kraća utrka, prekinuta u sedmom od deset predviđenih krugova, bila je u klasi 600 Superstock. Međusobni sraz Mađara iznjedrio je pobjednikom Gerga Molnara s 4,863 sekunde bržim vremenom od Soma Gorbe. Iako u početnim krugovima na čelnoj poziciji dobar je tempo do cilja i trećeg mjesta zadržao hrvatski as Loris Majcan, tek 127 tisućinki sporiji od drugoplasiranog. Svi su vozili Yamahe YZF-R6. U zajedničkoj utrci Cup 600 i 600 SuperSport pobjednik je bio Strahija Kovačević (Srbija, Ducati Panigale V2), pobjednik klase 600 SSP, a do pobjede klase 600 Cup stigao je i treći Talijan s licencom HMS-a Luca Spigariol (Kawasaki ZX-6R).

Loris Majcan na čelu kolone 600 SBK (snimio M. Krpan)

Šestu pobjedu sezone u klasi SSP 300 Alpe Adria i prvim grobničkim nastupom nanizao je Mađar Mate Szamado (Kawasaki 400), ujedno i pobjednik FIM European 300 Cup. Bio je uspješniji od dvojice Poljaka Wiktora Majchrowskog (Kawasaki 300) i Mateusza Molika (Yamaha R3), dok je 12. mjesto osvojio najbolje plasirani hrvatski vozač Karlo Gršić (Kawasaki 400).

Još jedna pobjeda, ovog puta prestižne klase Superbike ide u Srbiju. S prednošću 6,337 sekundi ispred Poljaka Olega Paweleca (BMW) ostvario ju je srpski motociklist Yari Montella (Ducati V4 R). Treći je ciljem prošao Austrijanac Hannes Schafzahl (Yamaha 1000). Tek četvrto mjesto ovog je puta na grobničkoj stazi, koju izvrsno poznaje, pripalo Čehu Michaelu Filli (Ducati V4 R) koji nastupa pod zastavom Srbije, zadržavši i dalje vodeću poziciju u AA prvenstvu.

ZORAN BUTERIN DRUGI

Nedjeljni program protekao je, izuzev utrke 300 SSP, pod motom „wet race“, što je bio još jedan dan znatno sporijih vožnji od onih na koje smo navikli na grobničkoj stazi. No, vozilo se na nož, skidalo vremena krug za krug, ali još uvijek daleko od rekorda. Trojica su se vozača u utrci 1000 Cup izmjenila na vodećoj poziciji. Tri je kruga poveo Miomir Pojić (Srbija, Ducati V4 R), da bi potom s četiri najbrža kruga, svaki bolji od prethodnog, na čelo prešao hrvatski motociklist Zoran Buterin (Yamaha 1000). Njemu je pripala sredina utrke, a pet je krugova prije kraja prvu poziciju morao prepustiti kasnijem pobjedniku srpskom vozaču Vukašinu Bajiću (Honda 1000). Bajić je odvezao i najbolji krug utrke 1:40,568 minuta uz prosjek 143,20 km/sat. Iako je ponovo ubrzao u završna tri kruga Zoranu Buterinu nedostajlo je tek 216 tisućinki sekunde za pobjedu, a iza sebe na više od šest sekundi ostavio je Alexandra Ivkovića, pobjednika prvog dana.

U klasi Superbike Yari Montella i Oleg Pawelec ponovili su isti redoslijed prvog i drugog s gotovo  identičnim razmakom kao i prvog dana. U znaku Mađara protekla je druga utrka 600 SuperStock. Ovog puta gotovo cijelu utrku, izuzev dva kruga sredinom nastupa, vodio je i do pobjede stigao Soma Gorbe s tek 648 tisućinki prednosti ispred Gerga Molnara. Treći je bio Austrijanac Leon Lambing, a mjesto iza njega s tek 132 tisućinke viška hrvatski vozač Antonio Čiko. Majcan ovog puta nije mogao brže od sedme pozicije. Zamjenske pozicije prvog i drugog, u odnosu na subotnju utrku, drugi su dan ostvarili Luca Spigariol (600 Cup) i Strahija Kovačević (600 SSP), svaki pobjednik unutar svoje klase. Na postolje se kao treći popao Turčin Furkan Eryilmaz (Yamaha YZF-R6)

Čitavu minutu dulje vozila se druga utrka klase 1000 STK u ova dva dana što dovoljno govori o uvjetima mokre staze. Popravljajući osam puta tijekom utrke najbolje vlastito vrijeme kruga, suverenost je iskoristio Poljak  Milan Pawelec osvojivši konačno i jednu „čistu“ pobjedu s 42 sekunde boljim vremenom od najbližih rivala. Slovenac Marko Jerman je zbog tehničkih problema napustio utrku, a za postolje su borbu, doslovno rame uz rame, vodili Talijan s makedonskom licencom Mattia Raccanello (BMW 1000) i Austrijanac Max Melzer (Yamaha 1000). Ovog puta, za treptaj oka i tek devet tisućinki prednosti za Talijana i drugu poziciju. Najbolji hrvatski motociklist na desetoj poziciju Zoran Buterin (Yamaha R1).

Izjednačena utrka klase FIM Europe SSP 300 (snimio M. Krpan)

Klasu 300 SSP i drugi je dan pobjedonosno zaključio Mađar Mate Szamado. U zasebnim utrkama hrvatskog prvenstva klase 125 sportproduction po jednu pobjedu ostvarili su Mirko Zidarić i Danijel Koprić, zamijenivši pozicije, a oba dana treći je bio Sven Husain. U obje utrke European Handy Bridgstone Cupa ukupne je pobjede ostvario Čeh Martin Horky (Yamaha 1000).  Vozači ove skupine bili su podijeljeni u četiri kategorije.

Autor: Miroslav Krpan

Objava Motociklizam na Automotodromu Grobnik: Pobjednike odlučivao i foto finiš pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr