Red Bull Racing obranio je naslov konstruktorskog prvaka u Svjetskom prvenstvu Formule 1! Na Velikoj nagradi Japana svjedočili smo vrlo kvalitetnom nastupu Maxa Verstappena, koji je potpunom dominacijom tijekom cijelog vikenda došao do svoje 13. pobjede ove sezone.

Iako je Sergio Perez imao nastup iz najgore noćne more i nije osvojio niti bod, bodovi Maxa Verstappena osvojeni pobjedom na VN Japana bili su dovoljni za potvrdu obrane konstruktorske titule Red Bull Racinga. Nizozemac je novim uspjehom došao korak do svog trećeg vozačkog naslova i prvu meč loptu imat će već na idućoj utrci u Kataru.

McLarenovi vozači startali su s drugog i trećeg mjesta, a utrku su i završili dvostrukim plasmanom na pobjedničko postolje. Samo su zamijenili mjesta. Oscar Piastri startao je drugi, ali u utrci je ipak gledao u leđa svom momčadskom kolegi Landu Norrisu. Do četvrtog mjesta stigao je Charles Leclerc u Ferrariju, ispred Lewisa Hamiltona u Mercedesu.

U početnoj fazi utrke bilo je dosta sudara i incidenata, jedan period pravog i jedan period virtualnog sigurnosnog automobila. Pet vozača nije uspjelo doći do cilja.

TIJEK UTRKE:

Veliku nagradu Japana ove su godine zaobišle kišne nedaće. Nedjelju na stazi Suzuka obilježilo je predivno sunčano vrijeme. Neposredno prije starta nije čak bilo niti jakog vjetra, temperatura zraka bila je 27 stupnjeva Celzija, a temperatura staze čak 45 stupnjeva. Očekivalo se da će te visoke temperature igrati važnu ulogu u pogledu potrošnje guma te povećati broj ulazaka u boks.

U kvalifikacijama je fantastičan krug odvozio Max Verstappen i osigurao sebi i Red Bullu najbolju startnu poziciju, ispred dvojice McLarenovih vozača. Oscar Piastri je prvi put u svojoj F1 karijeri izborio start iz prvog startnog reda, dok je Lando Norris imao treću startnu poziciju. Ferrarijevi piloti kvalificirali su se na četvrto i šesto mjesto, dok se između njih ugurao Sergio Perez u drugom bolidu Red Bulla.

Tribine su, kao i uvijek, bile dupkom pune oko staze Suzuka. Vozači Formule 1 na VN Japana zaista uživaju u podršci kakve nema niti na jednoj drugoj svjetskoj stazi. Što se izbora guma tiče, prvih osam vozača izabralo je medium. Na softu su odlučili startati Tsunoda s devetog, Alonso s desetog i Lawson s 11. mjesta te u pozadini poretka Bottas, Stroll, Hülkenberg i Zhou. Williamsov Sargeant startao je iz boksa nakon što je u kvalifikacijama imao nesreću.

Verstappen se na startu koncentrirao na čuvanje pozicije od Piastrija, ali time je otvorio puno prostora Norrisu. Britanac je u jednom trenutku, s vanjske strane prvog zavoja, bio malo ispred Verstappena, ali vozač Red Bulla na izlazu iz zavoja ipak je zgrabio prvu poziciju. Norris se smjestio na drugo, a Piastri na treće mjesto.

U pozadini je vladao pravi kaos. Hamilton je imao dobar start, ali je došlo do kontakta između njega i Pereza. Ferrarijevi su vozači prigrlili pozicije četiri i pet, Alonso je iskoristio gužvu i probio se na šesto mjesto, ispred Pereza i dvojice Mercedesovih vozača. Nevolja je bilo i u donjem dijelu poretka. Čak prije dolaska do prvog zavoja u sudaru su sudjelovali vozači Alfe, Ocon u Alpineu i Albon u Williamsu. Zbog puno krhotina bolida rasutih po stazi, direkcija utrke u akciju je poslala sigurnosni automobil

Vozači spomenuti u kontekstu sudara – Ocon, Zhou, Albon i Bottas, morali su u boks kako bi ekipe sanirale štetu na bolidima. Perez je također išao u boks po novo prednje krilo, a suci su otvorili istragu protiv njega zbog nepoštivanja pravila u periodu sigurnosnog automobila. Meksikanac je zbog odlaska u boks pao na 18. mjesto, a iz boksa se vratio na tvrđoj smjesi guma. Hamilton je ostao na stazi, iako je i on imao manja oštećenja bolida.

Utrkivanje je nastavljeno u petom krugu, a odličnu borbu imali su vozači Mercedesa za sedmu poziciju. Russell je prestigao Hamiltona u šikani na kraju kruga, a Hamilton mu odmah uzvratio na startno-ciljnom pravcu. Sudar su imali Sargeant i Bottas, apsolutno krivnjom američkog vozača koji je izgubio kontrolu nad svojim bolidom. Suci su ga kaznili s pet sekundi, ali utrka je nakon tog sudara ionako bila gotova za obojicu. Bottas je odustao nakon nekoliko krugova.

Na čelu, Verstappen se brzo odvojio na par sekundi prednosti u odnosu na Norrisa, a Piastri se nije uspio zadržati blizu svog momčadskog kolege, već su mu lagano prijetili Leclerc i Sainz. Perez se počeo probijati kroz poredak, do desetog kruga došao je do 14. mjesta, ali onda je od sudaca dobio pet sekundi kazne zbog kršenja pravila za vrijeme sigurnosnog automobila. Pri ulasku i izlasku iz boksa nepropisno je pretjecao druge vozače.

Perez je nastavio stvarati probleme na stazi. U borbi protiv Magnussena jako je kasno pokušao pretjecati u sporom zavoju broj 11. Pogodio je stražnji dio Haasovog bolida, izvrtio Danca i oštetio svoje prednje krilo. Opet. Uslijedio je period virtualnog sigurnosnog automobila, a Perez je nakon promjene prednjeg krila ustanovio da bolid nije kako treba i momčad je odlučila parkirati #11 u garažu.

Piastri je upravo u tim trenucima ušao u boks, dok su svi ostali iz vodeće skupine ostali na stazi, a VSC nije potrajao dovoljno dugo da bi i ostali iskoristili tu pogodnost ulaska u boks dok svi ostali kruže stazom smanjenom brzinom. Svakako dobra vijest za Australca i McLaren. Piastri se iz boksa vratio na osmom mjestu, ali brzo se riješio Gaslyja kad je utrkivanje nastavljeno.

U 16. krugu nova borba Mercedesovih vozača. Hamilton je imao pogrešku i malo je izašao sa staze. Russell mu se približio pa ga pokušao napasti u zavoju ‘Spoon’, ali Hamilton se branio i poslao svog momčadskog kolegu van granica staze. Na kraju tog kruga u boks su na promjenu guma ušli Verstappen i Hamilton. Krug kasnije gume su mijenjali Norris i Leclerc, a Sainz na ulasku u 19. krug utrke.

Verstappen se brzo vratio na prvu poziciju, no Norris je izgubio drugo mjesto od momčadskog kolege. Leclerc je iz boksa izašao iza Alonsa koji je još ranije mijenjao gume, ali uspio ga je prestići na stazi. Odmah nakon toga prošao je i Ocona. Isti je posao čekao i Sainza, koji je unutar jednog kruga projurio pored Aston Martina i Alpinea. Hamilton je također odradio taj zadatak s Alonsom i Oconom. Fernanda je prestigao u zavoju 130R, a Ocona na startno ciljnom pravcu.

Alonso nikako nije uspijevao proći ispred Ocona, a njegov momčadski kolega Stroll odustao je u 22. krugu utrke. Bilo je to treće odustajanje u ovoj utrci, nakon Bottasa i Pereza. Što se strategija tiče, svi su iz gornjeg dijela poretka bili u boksu prije 20. krugu, osim Russella, koji je očito pokušao izgurati utrku sa samo jednom promjenom guma. George je na mediumu izdržao do 25. kruga, a onda prešao na hard.

Na polovici utrke poredak je bio: Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Sainz, Hamilton. Russell se iz boksa vratio iza Ocona i Alonsa, ali brzo je prestigao taj dvojac i smjestio se na sedmu poziciju. Alonso je nakon toga otišao u boks na drugu promjenu guma u ovoj utrci.

Norris se sasvim približio Piastriju i tražio od momčadi zamjenu pozicija. To se na kraju i dogodilo, ali vjerojatno ne tako brzo kao što je Lando želio. Verstappen je u tim trenucima imao skoro 13 sekundi prednosti pred McLarenovim dvojcem.

Williams je povukao svoje bolide sa staze, nakon što su već pretrpjeli poprilična oštećenja i nisu bili u igri za bodove. U isto vrijeme, Perez je ponovno sjedao u svoj bolid. Red Bull ga je odlučio poslati natrag na stazu.

Utrka je tada ušla u jednu mirniju fazu i nije bilo previše događanja. Dvadeset krugova do kraja, Verstappen je bio 15 sekundi ispred Norrisa i nije imao razloga stiskati jače od tog tempa. Piastri je za momčadskim kolegom zaostajao više od pet sekundi, a iza njega su na sigurnoj udaljenosti bila dva Ferrarija pa onda dva Mercedesa. U 35. krugu utrke krenula su druga zaustavljanja u boksu, seriju su otvorili Leclerc i Russell, a vratili su se iz boksa iza Russella.

Krug kasnije u boks je ušao Piastri te se uspješno vratio ispred Leclerca. Norris je zaustavljanje odradio u 37. krugu te se vratio iza Russella. Sainz je ostao duže na stazi, shvativši da su se drugi undercut strategijom doveli u bolju poziciju od njega. Verstappen je bio u boksu na ulasku u 38. krug, a Sainz krug kasnije. U toj završnoj fazi utrke svi su vozili na tvrđoj smjesi guma.

Nizozemac pritom nije izgubio prvo mjesto. Iza njega bio je Norris, koji je lakoćom prestigao Russella na stazi. Mercedesovog vozača velikom su brzinom stizali Piastri, Leclerc i Hamilton. Sainz se iz boksa vratio na sedmu poziciju, ispred Alonsa i Alpineovog dvojca. Na stazi se tada konačno pojavio i Perez s ciljem odrađivanja ranije zarađenih kazni, kako ga te kazne ne bi sustigle na idućoj utrci u Kataru. Odvozio je krug, ušao u boks kako bi odradio kaznu, a onda se povukao iz utrke.

Russellova strategija nije se pokazala dovoljno dobrom za postolje. Piastri ga je prestigao u 42. krugu i vratio treću poziciju. Unutar jedne sekunde iza Russella već je bio i Leclerc u Ferrariju. Monegaški vozač morao se malo pomučiti za prolazak na četvrtu poziciju, uspio je odraditi posao u 45. krugu utrke.

U zadnjih pet krugova još smo gledali dobar troboj za peto mjesto. Russell je na prastarim gumama pokušavao obraniti poziciju od Hamiltona i Sainza. Mercedes je svojim vozačima naložio zamjenu pozicija i to su napravili na ulasku u 49. krug. Russell je pokušao nagovoriti momčad da se pozicije zadrže i da se timskom igrom brane od Sainza, ali vodstvo ekipe nije bilo za tu ideju. Russell je u 50. krugu pao iza Španjolca, na sedmo mjesto. Među osvajačima bodova do kraja utrke su ostali Alonso, Gasly i Ocon.

Max Verstappen lakoćom je priveo posao kraju. Pobijedio je sa skoro 20 sekundi prednosti pred Norrisom, dok je Piastri bio još 16 sekundi iza svog momčadskog kolege. Također, Verstappenu je pripao dodatni bod za najbrži krug utrke. Red Bull je u ovoj utrci trebao osvojiti više bodova od Mercedesa kako bi potvrdio naslov među konstruktorima, a budući da su Hamilton i Russell osvojili peto i sedmo mjesto, taj je uvjet ispunjen. Red Bull Racing konstruktorski je prvak svijeta u Formuli 1 2023. Za austrijsku momčad to je šesta titula u povijesti.

Jako zadovoljan nastupom u Japanu može biti McLaren, koji je imao obojicu vozača na pobjedničkom postolju. Poseban dan za mladog Piastrija, kojemu je to prvo F1 postolje u karijeri. U svakom slučaju, sjajnu debitantsku sezonu proživljava australski vozač. Ferrari je četvrtim i šestim mjestom osvojio malo više bodova od Mercedesa te se približio u borbi za drugo mjesto konstruktora. Aston Martin neće biti sretan tek osmim mjestom Alonsa i novim groznim vikendom Strolla, a iako dvojicu u bodovima, Alpine vjerojatno neće biti oduševljen devetim i desetim mjestom. Korak do bodova ostali su vozači AlphaTaurija. Lawson je pobijedio Tsunodu i završio 11.

Sljedeća utrka vozi se za dva tjedna na stazi Losail u Kataru. Bit će to Velika nagrada sa sprint programom u subotu, a Max Verstappen će već tada imati priliku osigurati svoj novi naslov prvaka.

Objava Verstappen lakoćom osvojio VN Japana i donio Red Bullu konstruktorsku titulu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak