Prvog dana Velike nagrade Monaka, šeste utrke Svjetskog prvenstva Formule 1 2023., najbrži čovjek na ulicama Monte Carla bio je Max Verstappen u bolidu Red Bull Racinga. Njegovi prvi pratitelji bili su vozači Ferrarija.

Najbrži krug Maxa Verstappena u Red Bullu bio je 1:12,462. Charles Leclerc zaostao je samo 65 tisućinki sekunde na svojoj domaćoj stazi, a brz je bio i Carlos Sainz – treći sa zaostatkom malo većim od jedne desetinke. Međutim, otprilike 15 minuta prije kraja treninga, Španjolac je svoj Ferrari “parkirao” u zaštitnu ogradu, izazvao crvenu zastavu te nametnuo svojim mehaničarima nešto više posla u večernjim satima.

Fernando Alonso imao je četvrto vrijeme u Aston Martinu te usput ostavio dojam da može bolje od toga, a ugodno je iznenadio Lando Norris, smjestivši svoj McLaren na petu poziciju. Mercedes prvi put koristi redizajnirani bolid W14, a Lewis Hamilton i George Russell zauzeli su šestu, odnosno 12. poziciju.

TIJEK TRENINGA:

Drugi slobodni trening na ulicama Monte Carla započeo je u 17 sati. Vremenski uvjeti bili su odlični. Vozače je dočekalo sunčano vrijeme s temperaturom zraka od 26° Celzija, a temperatura staze bila je 45°.

Na stazu je odmah požurilo 18 vozača. U garažama su ostali McLarenov Lando Norris i Williamsov Alexander Albon, budući da su mehaničari odrađivali posao na njihovim bolidima. Kod Norrisa se radilo o tehničkom kvaru, dok su u Williamsu još vodili utrku s vremenom i pokušavali sastaviti bolid nakon Albonovog udesa na prvom treningu.

Od 18 vozača na stazi, 16 ih je bilo na srednje tvrdoj smjesi guma. Iznimka su bili vozači Ferrarija, koji su u prvoj fazi treninga koristili tvrđu smjesu.

Kako su vozači nizali krugove, tako se i podizala letvica po pitanju najbržeg kruga. Ubrzavala se staza, ali ubrzavali su se i vozači, hvatajući pravi ritam po uskoj uličnoj stazi. Na prvom mjestu privremeno su boravili Russell, Bottas, Ocon, Alonso, Hamilton, no najduže se zadržao Verstappen, postavivši vrijeme 1:13,875. Ubrzo je još učvrstio prvo mjesto tri desetinke sekunde bržim krugom.

Norris se pridružio kolegama nakon približno 15 minuta treninga, nadajući se da su njegovi mehaničari riješili problem s bolidom. On je pratio momke iz Ferrarija, te se na stazi pojavio na hardu. Što se brzine na tvrđim gumama tiče, Sainz je radio prilično konkurentna vremena i držao se pri vrhu poretka, dok je Leclerc bio nešto sporiji od njega u tom prvom dijelu treninga.

Perez je u par situacija imao problema s prometom, a jednom se i prekočio na izlasku iz tunela, prije šikane. No, nakon 20 minuta treninga došao je sasvim blizu Verstappenovom vremenu, da bi Nizozemac odgovorio novim najbržim krugom – 1:13,312.

Mekšu smjesu guma prvi smo put vidjeli nakon 22 minute treninga, na bolidima Aston Martina. Očekivano, Alonso je uvjerljivo zasjeo na prvo mjesto s rezultatom 1:12,786. Bio je to prvi krug ovog vikenda odvožen za manje od 73 sekunde, a Stroll je od momčadskog kolege bio sporiji osam i pol desetinki sekunde.

Postepeno su i ostali vozači prelazili na mekše gume. Mercedesi nisu uspjeli prići blizu Alonsovom vremenu, čak je i Ocon bio brži od njih u Alpineu. Alonsa je s vrha skinuo njegov sunarodnjak. Sainz je u Ferrariju postavio vrijeme 1:12,569. Čekalo se Leclerca i Red Bullove, koji su se nešto duže zadržali u svojim garažama.

Carlos Sainz (Foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Leclerc nije bio brz poput Sainza, zaostao je u brzom krugu gotovo četiri desetinke sekunde. Verstappen i Perez vratili su se na stazu kad smo zakoračili u drugu polovicu treninga. Max je išao 1:12,737, Perez 1:12,991, što znači da je u tom trenutku poredak prvih pet bio: Sainz, Alonso, Verstappen, Leclerc, Perez. Hamilton je malo popravio svoje vrijeme te se smjestio na šestu poziciju.

Tu nije bio kraj lovu na brze krugove. Alonso je izvrsno krenuo u novi mjereni krug i imao najbolji prvi prolaz, ali uletio je u promet i izgubio ključne desetinke u završnom sektoru. Iznenadio je Norris skokom na peto mjesto, ispred Hamiltona i Pereza.

Zanimljivo je bilo i na vrhu jer se Verstappen nije pomirio s ranije postavljenim rezultatom. Išao je u novi brzi krug i skočio na vrh poretka vremenom 1:12,462. Leclerc je došao na drugo mjesto, ispred svog momčadskog kolege, kojem se pak potkrala pogreška u zavojima kod bazena te je završio u zaštitnoj ogradi i suci su morali posegnuti za crvenim zastavama.

Samo nekoliko sekundi ranije, Tsunoda je imao kontakt sa zaštitnom ogradom u šikani nakon tunela, ali posljedice nisu bile tako teške. Probušio je gumu.

Trening je nastavljen s 11 minuta na satu. Svi su požurili odraditi još nekoliko krugova simulacije utrke, osim Sainza, naravno. Na stazu je konačno izašao i Albon, barem osjetiti bolid i vožnju nakon ranije nesreće. Promjena u poretku nije bilo. Verstappen je ostao na prvom mjestu, ispred Leclerca, Sainza, Alonsa i Norrisa. U prvih deset bili su još Hamilton, Perez, Bottas i dva vozača Alpinea. Stroll i Russell, na 11. i 12. mjestu, pitat će se zašto su bili značajno sporiji od momčadskih kolega.

Akcija u Monaku nastavlja se u subotu trećim treningom u 12:30, dok su kvalifikacije na rasporedu u 16 sati.

Objava Verstappenu najbrži krug drugog treninga, Sainz završio u ogradi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak