Tek što smo krenuli sa sezonom i već smo na petoj stanici – spremni za VN Saudijske Arabije. U prvih mjesec dana sezone stale su četiri utrke, a ovim vikendom završava se serija od tri uzastopne utrke i slijedi kratka pauza prije odlaska u Ameriku. Staza Jeddah Corniche je najbrža staza ovogodišnjeg kalendara i utrka pod reflektorima trebala bi donijeti niz uzbuđenja.

Proteklog vikenda u Bahreinu McLaren je postao prva momčad s dvije pobjede u prvenstvu. Njihov Oscar Piastri je izdominirao pustinjsku utrku i potpalio potencijalnu unutarmomčadsku borbu za sami vrh. Društvo na pobjedničkom postolju mu je pravio i momčadski kolega Lando Norris, ali tek na onoj najnižoj stepenici, dok se između dva McLarena smjestio Mercedesov George Russell.

McLaren se polagano profilira kao glavni konkurent na konstruktorski naslov s već preko 50 bodova ispred drugoplasiranog Mercedesa, dok je pred petu utrku sezone u vozačkom poretku prilično bliska konkurencija. Dva McLarena dijeli mršavih tri boda, a unutar 14 bodova razlike su i branitelj naslova Max Verstappen i ranije pomenuti Russell koji dobrim nastupima nagovještava da bi se i on mogao umiješati u borbu za vrh. Ostatak poretka predvodi Ferrarijev Charles Leclerc s gotovo dvostruko manje bodova od četvrtoplasiranog Russella.

CEO McLaren Racinga Zak Brown s Norrisom i Piastrijem (Photo by Steven Tee/LAT Images)

Norris se ovog vikenda mora dobro skoncentrirati i vratiti u pobjednički mode, ako želi zadržati vodeće mjesto u poretku, ali i u momčadi. Iako proteklih godina McLaren nije imao značajne uspjehe u Saudijskoj Arabiji, na krilima ovosezonskih dobrih izvedbi u trkaći vikend ulaze puni samopouzdanja. Uzimajući u obzir rezultate od prošle godine, Piastri ima više razloga za dobro raspoloženje. Naime, prošle godine na stazi Jeddah bio je i utrci i u kvalifikacijama bolji od momčadskog kolege.

U Red Bullu stvari ne funkcioniraju onako kako su navikli. Nakon nekoliko izuzetno dobrih godina i dominacije Maxa Verstappena, dobro podmazana mašina je počela pomalo škripjeti. Max je utrku u Bahreinu završio tek na šestoj poziciji i kako pomalo izostaju fantastični rezultati, tako se i šuška da Maxova dalja budućnost u ovoj momčadi baš i nije gotova stvar. Pred ekipom su veliki zadaci, treba srediti bolid kako bi Max ponovo bio njime zadovoljan i vratio se rezultatima na kakve je naviknut. Maxov novi momčadski kolega se pomalo naviknuo na bolid, pa je tako Yuki Tsunoda u Bahreinu osvojio prve redbullovske bodove. Nakon što su prošle godine uzeli dvostruku pobjedu, za vjerovati je da se i ovaj put crveni bikovi nadaju istome.

“Imali smo težak vikend u Bahreinu gdje stvari nisu išle onako kako smo željeli. Prošle godine je Jeddah bila dobra staza za nas. To je brza, polu-gradska staza koja je iznimno zabavna za voziti. Tipično je tu manja degradacija guma, pa bismo trebali imati i dobru utrku. Nadam se sličnoj izvedbi kao u Japanu”, izjavio je Max Verstappen.

Verstappen je lani slavio u Saudijskoj Arabiji (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Početak sezone bi se za Ferrari mogao opisati kao srednja žalost. Prve četiri utrke su za dečke iz Maranella bile prilično turbulentne, no ne može se reći da se prikupilo dovoljno bodova. Ferrari za Saudijsku Arabiju ima pripremljeno novo prednje krilo, no atmosfera iz momčadi ne doima se kao da se od promjena mnogo očekuje. Na samom početku sezone imali su jedan od najbržih bolida, a kako utrke odmiču čini se da Ferrari ponovo gubi kontrolu nad situacijom. Ferrari trenutačno drži četvrtu poziciju u poretku konstruktora. Lewis Hamilton je priznao kako je za njega nepoznat osjećaj voziti toliko drugačiji bolid od Mercedesa kojim je upravljao 12 godina. Kako odmiče sezona, tako se i Lewis polako navikava na svoj novi bolid, pa možemo očekivati i neku značajniju izvedbu sedmerostrukog prvaka.

“Ne može se zamijeniti 12 godina suradnje za samo dva tjedna ili u dvije utrke. Jasno je da se moramo popraviti, no mislim, kao i svi u momčadi, da imamo dnk za ovaj sport i da je dobro što i lewis smatra kako i on može napredovati i adaptirati se na bolid”, izjavio je šef Ferrarija, Fred Vasseur.

Do Saudijske Arabije sve momčadi su skupile bodove, što ukazuje na ukupni napredak u odnosu na prošlu godinu. Naime, prošle sezone najlošije je prošla momčad Kick Sauber, koja je do kraja cijele sezone skupila tek 4 boda, a sad nakon četiri utrke na svom kontu broji čak 6 bodova. Najveći podbačaj u odnosu na prošlu godinu, kako sad stoje stvari, je u momčadi Aston Martin. Haas stoji prilično dobro zasad na sredini konstruktorskog poretka dok njihovi Ollie Bearman i Esteban Ocon rade prilično dobar posao. Bearman je u Bahreinu uspio osvojiti jedan bod desetim mjestom. Ovako rano u sezoni već sve momčadi imaju osvojene bodove, i borba od sredine poretka je prilično gusta.

Izvor: Pirelli

Peta utrka sezone koja se sprema na stazi Jeddah ujedno je i peto izdanje utrke za Veliku nagradu Saudijske Arabije. Staza Jeddah je najbrža i druga najduža staza u kalendaru (samo Spa je duža od nje) i dvije trećine kruga na ovoj stazi se vozi punim gasom. Utrka se vozi u večernjim satima, pa ju svjetla uz stazu čine još impresivnijom. Međutim, na sjaj i raskoš saudijske utrke sjenu bacaju problemi s ograničenim ljudskim pravima u ovoj zemlji. Red Bull ima daleko najbolju statistiku na ovoj stazi, s tri pobjede na četiri održane utrke. Max Verstappen je pobijedio dva puta, a Sergio Perez jednom, dok još jednu pobjedu ima Lewis Hamilton, iz 2021. godine kad je bio vozač momčadi Mercedes.

Vremenske prilike u pustinjskim uvjetima rijetko iznenade, a utrka se održava u proljetnom terminu kako bi se donekle izbjegle jako visoke temperature uobičajene za ovo područje. Tijekom cijelog vikenda očekuju se temperature od oko 30 °C s nešto višom vlažnosti zraka. Prvi slobodni trening u petak se održava u poslijepodnevnim satima, pri još uvijek jakom suncu, pa se može očekivati da će temperature ići i do 33 °C s 47% vlažnosti zraka. Drugi slobodni trening se već održava navečer, u 20 h po lokalnom vremenu, kad bi temperature mogle pasti do ugodnijih 26 °C s nešto većom vlažnosti zraka od 52 %. Šanse za kišom su gotovo nikakve, samo 3%. Za subotu je prognoza skoro pa identična kao u petak, s tim da se kiša ne može očekivati nikako. Naime, predviđena mogućnost kiše je 0%. Start nedjeljne utrke je zakazan za 20 h po lokalnom vremenu, kad je uz stazu Jeddah ugodnije nego tijekom dana. Naime, za cijeli vikend se u večernjim satima predviđaju temperature između 35-27 °C uz oko 50 % vlažnosti zraka.

“Ova staza je jako zahtjevna za vozače, izuzetno je brza i ima dobro prianjanje. Često moraš ići jako blizu zida kako bi dobio na vremenu, što si bliže zidu, dobivaš više na vremenu,” pripremajući se za utrku izjavio je Esteban Ocon.

Što se tiče Pirellija, u Saudijsku Arabiju momčadi dolaze s nešto mekšim gumama u odnosu na prve četiri utrke kad su na raspolaganju imali iste gume za sva četiri vikenda. Ovog puta C3 komponenta će igrati ulogu tvrdih guma, C4 srednje tvrdih i C5 mekih guma. Vozači će na raspolaganju imati dva seta tvrdih guma (označenih bijelom bojom), tri seta srednje tvrdih (žutih) guma i osam setova mekih (crvenih) guma. Naravno, na raspolaganju su i gume za promjenjive i kiše uvjete, no kako stoje stvari, one neće biti potrebne.

Termini utrke su ovog vikenda u večernjim terminima. Uz mali pomjeraj vremenske zone, prvi trening u petak možemo pratiti od 15:30 h po našem vremenu. Drugi trening je na rasporedu već od 19 h, dok se ovi termini prepisuju i za subotu. Kvalifikacije su na rasporedu od 19 h u subotu. Nedjeljna akcija dolazi na raspored uz smiraj vikenda, start na stazi Jeddah je zakazan u 19 h po našem vremenu. Uživajte.

Objava VN Saudijske Arabije: McLarenova interna bitka se zahuktava pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic