Svjetsko prvenstvo Formule 1 ulazi u samu završnicu. Tri četvrtine sezone već su iza nas, konstruktorske prvake smo doznali na prošloj utrci, a preostaje nam interesantna borba za vozačku titulu. Šest uzbudljivih utrka je pred nama, prva od njih VN SAD-a u Teksasu, a tri su kandidata za tron: Oscar Piastri, Lando Norris i Max Verstappen.
Zahvaljujući izrazitoj dominaciji tijekom sezone, ali i raznoraznim problemima koji muče konkurenciju, McLaren je vrlo rano osigurao naslov najbolje momčadi u Formuli 1. Druga uzastopna konstruktorska titula matematički je potvrđena na Velikoj nagradi Singapura, a društvo iz Wokinga moglo si je priuštiti umjereno slavlje prije odlaska na američku turneju.
Neka veća fešta još će malo pričekati jer u aktualnom trenutku nitko u McLarenu ne može biti miran ni opušten za slavlje. Tenzije između dvije susjedne garaže vrlo su izražene, budući da Oscar Piastri ima 22 boda prednosti u odnosu na Landa Norrisa te bitka za vozačku titulu ne može biti napetija. U posljednje vrijeme između njih dvojice bilo je dosta škakljivih situacija, uz određenu dozu uplitanja momčadi s čudnim i nejasnim ‘Papaya pravilima’. Iako se mnogi ne bi složili s njim, Zak Brown je rekao da se strategija momčadi neće mijenjati i da pristup ostaje isti.
Nakon prošle utrke u Singapuru glavna je tema bio Norrisov potez u prvom krugu kad je vrlo agresivno uletio Piastriju riskirajući sudar.
“Stvari se analiziraju, a postoje i postojat će posljedice za mene do kraja sezone. Nije da sam se izvukao, ali to je također bio incident koji je, recimo, bio manji i postojao je potencijal da ga se pokuša izbjeći.
To je nešto što nikad ne želim… Rekao sam to nakon utrke, ne smijem si dopustiti kontakt i da se dogodi išta slično onome što se dogodilo, jer ako nešto pođe po zlu, jednako ugrožavam cijelo svoje prvenstvo, kao i onoga protiv koga se utrkujem.
Naravno, posljedice su za mene, ali inače, pristup i način na koji se utrkujemo ostaju isti kao i uvijek.”
Lando Norris, McLaren
Oscar Piastri retains his Drivers’ Championship lead, but the gap has reduced to 22 points
#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/hIlAsI1VKL
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
“Mislim da su razgovori nakon Singapura bili vrlo produktivni za sve uključene. Mislim da je zaključak bio da ono što se dogodilo u Singapuru nije način na koji se želimo utrkivati kao tim, i na kraju je Lando preuzeo odgovornost za to.
To je sada prošlost i pravila se zbog toga neće mijenjati. U konačnici, taj okvir imamo postavljen s razlogom i nema razloga da se to sada mijenja. To je riješeno i sada gledamo prema budućnosti.”
Oscar Piastri, McLaren
Nervozu u McLarenu dodatno pojačava Max Verstappen. Činilo se u jednom periodu sezone da četverostruki prvak svijeta jednostavno nema šansu obraniti naslov u ovoj sezoni, međutim percepcija se promijenila. U zadnje četiri utrke Nizozemac ima dvije pobjede i dva druga mjesta, dok su Piastri i Norris imali svojih kikseva, tako da 63 boda zaostatka u ovom trenutku ne djeluju nedostižno.
“I dalje mislim da u Singapuru nismo do maksimuma iskoristili potencijal bolida, ali onda sve analizirate i pokušate raditi bolje. Tako ćemo pokušati i ovdje. Ovo je odlična staza za vožnju, a sprint vikend je uvijek pomalo kaotičan. Znatiželjan sam vidjeti što možemo napraviti. Šanse za prvenstvo? To je 50/50. Ili ga osvojite ili ne. Ne razmišljam o tome.”
Max Verstappen, Red Bull
Važna vijest u proteklom tjednu stigla je iz redova Mercedesa. George Russell i Kimi Antonelli potpisali su nove ugovore sa Srebrnim strijelama, tako da je konačno došao kraj toj sapunici. Obojica se sada mogu u potpunosti posvetiti svojim aktivnostima u bolidima, iako im je u posljednje vrijeme stvarno dobro išlo. Russell ima drugo mjesto iz Azerbajdžana i pobjedu iz Singapura, dok je mladi Talijan na tim utrkama upisao četvrto i peto mjesto.
“Ne ostvarujemo rezultate za kakve vjerujemo da smo sposobni ostvarivati, ali sljedeće se godine pruža velika prilika za mene kao vozača, ali i za tim. Bit će to velika promjena i uzbudljiva. Ja sam jako sretan, zajedno smo jako sretni što nastavljamo ovo putovanje. Odan sam Mercedesu, a oni su pokazali odanost meni. Vjerujem da mi za 2026., bez sumnje, Mercedes pruža najbolju šansu za osvajanje Svjetskog prvenstva.”
George Russell, Mercedes
Mercedes trenutačno drži drugo mjesto u poretku konstruktora i do kraja sezone će ga pokušati obraniti u troboju protiv Ferrarija i Red Bulla. Iako se, naravno, niti jedna od te tri momčadi neće zadovoljiti drugim mjestom. Ali, realno, McLarenu ove godine nisu mogli apsolutno ništa i preostaje im jedino utješna nagrada.
I dok se Red Bull ponovno lagano diže na krilima Verstappena, Ferrari je opet u lošem razdoblju i nema plasman na postolje još od utrke u Belgiji. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nikako ne mogu biti zadovoljni ovom sezonom, a peto i šesto mjesto u poretku vozača niti približno ne ostvaruje postavljene ciljeve.
The crown is secured
McLaren win their second consecutive Constructors’ Championship, but it’s still all to play for behind
#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/QOIH6jfKEr
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
Ako izuzmemo sedmoricu najboljih vozača u prvenstvu, zanimljivo je istaknuti da je samo jedan od preostalih 13 vozača osvojio bodove na utrkama u Azerbajdžanu i Singapuru. Taj vozač je Carlos Sainz iz Williamsa, koji je izvrsnom trećem mjestu u Bakuu dodao deseto mjesto na prošloj utrci. Španjolca je krenulo kad je Alex Albon upao u manju krizu, što Williams drži na lijepih 30 bodova prednosti pred Racing Bullsima te 34 boda pred Aston Martinom. Peto mjesto među konstruktorima lijepo je ostvarenje. Nisu predaleko niti Sauber i Haas, jedino je Alpine daleko na začelju sa samo 20 osvojenih bodova.
Čak će pet timova na Velikoj nagradi SAD-a na Circuit of the Americas nastupiti sa specijalno pripremljenim dizajnom svojih bolida. Očekuje ih sprint vikend, četvrti od šest u ovoj sezoni, tako da će se dijeliti nešto veći broj bodova nego inače.





Bit će ovo 45. izdanje Velike nagrade SAD-a u povijesti Formule 1, a 12. na stazi u Austinu. Promijenilo se čak šest različitih staza u periodu od 1959. do danas: Domaćin je 20 puta bio Watkins Glen, COTA 11, Indianapolis osam, Phoenix tri, a po jednom Sebring i Riverside. Pod drugim nazivima održavane su utrke u Long Beachu, Detroitu i Dallasu, a u aktualnoj eri Formule 1 svoje mjesto u kalendaru drže još Miami i Las Vegas. Produkt je to značajnog proboja Formule 1 na američko tržište posljednjih godina.
Lewis Hamilton vozač je s najviše uspjeha na američkom Grand Prixu. Prvi je put slavio u Indianapolisu 2007., dok na stazi u Austinu ima pet pobjeda. Michael Schumacher ima pet pobjeda (sve u Indianapolisu), a po tri su skupili Graham Hill (Watkins Glen), Jim Clark (Watkins Glen) i Max Verstappen (COTA). Hamilton i Schumacher izjednačeni su po broju najboljih startnih pozicija na četiri.
Ferrari je najuspješniji tim po pitanju pobjeda na VN SAD-a, skupio ih je 11. Po osam puta pobjeđivali su Lotus i McLaren, Mercedes pet, a Red Bull četiri. Rekord kruga drži Charles Leclerc s Ferrarijem, postavljen 2019. godine – 1:36,169.
Nedjeljna utrka na Circuit of the Americas trajat će 56 krugova. Čak je 20 zavoja na 5,5 kilometara dugoj stazi, a neki od njih izgrađeni su po uzoru na neka legendarna mjesta svjetskog automoto sporta – Silverstone, Suzuku, Hockenheim… Stazu karakterizira i čak 41 metar visinske razlike s onim strmim usponom na startno-ciljnom pravcu, prije dolaska do prvog zavoja. Fanovi Formule 1 generalno su zavoljeli ovu stazu, a trkaći vikend u Austinu iz 2022. drži rekord po broju gledatelja na stazi tijekom tri dana: oko 440 tisuća.

Što se guma tiče, Pirelli je pripremio neuobičajenu kolekciju. Drugi put ove sezone timovi i vozači neće imati tri uzastopne vrste guma u Pirellijevom spektru. Bit će tu C1 kao tvrđa guma, C3 kao srednja te C4 kao mekša i to bi trebalo omogućiti vozačima korištenje različitih strategija, a naravno, u obzir treba uzeti i sprint format te činjenicu da na raspolaganju imaju samo jedan slobodan trening od sat vremena.
Vremenska prognoza najavljuje uglavnom suh, sunčan i vrlo topao vikend u Teksasu. Najviša temperatura zraka svakog će dana prelaziti 30 Celzijevih stupnjeva, ali mogućnost za poneki pljusak nije sasvim isključena, posebno u subotu. Šanse za kišu nisu velike, ali ipak postoje.
Sesije će se održavati u večernjim satima po srednjoeuropskom vremenu. U petak ćemo od 19:30 pratiti slobodni trening, a sprint kvalifikacije počinju u 23:30. Sprint utrka je u subotu u 19, a kvalifikacije u 23 sata. Nedjeljna utrka startat će u 21 sat.

Objava Zadnja četvrtina prvenstva počinje okršajem u Austinu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak