Kad pogledamo proteklu sezonu momčadi Alpine, najbolje ju opisuje riječ „zbrka“. Sama statistika reći će kako su napredovali u odnosu na prethodnu godinu i kako su se na kraju smjestili na vrh sredine poretka i izborili pobjedu iz tijesne borbe s McLarenom za četvrto mjesto.
No, ukupan dojam je kako ipak nisu u potpunosti konsolidirali svoje redove i kako tu ipak ima još dosta posla za napredak.
ALPINE
Pobjede: 0
Pole position: 0
Postolja: 0
Bodovi: 173 (Ocon 92, Alonso 81)
Mjesto u poretku konstruktora: Četvrto
Na predstavljanju momčadi, što se sad čini kao daleka prošlost, Fernando Alonso i Esteban Ocon su imali velika očekivanja od svoje uzdanice za sezonu 2022., bolida A522. Momčad je u veljači predstavila uz novi bolid i nove boje i novo rukovodstvo u formi Otmara Szafnauera, nekadašnjeg šefa Aston Martina. Polagali su nade u dobre ishode promjenama tehničke regulative i put prema naprijed, napredak u odnosu na peto mjesto u poretku konstruktora na kojem su završili sezonu 2021.
Početkom 2022. godine rukovodstvo Alpinea se promijenilo, odstupili su šef momčadi Marcin Budkowski i neizvršni direktor Alain Prost, a na čelo momčadi zasjeo je Otmar Szafnauer, skupa s novim izvršnim direktorom Brunom Faminom, nekadašnjim zamjenikom glavnog tajnika za sport FIA-e. Izvršni direktor Laurent Rossi je najavljivao napredak u pogledu tehnologije i konkurentnosti, no postavlja se pitanje jesu li zaista uspjeli u svojim naumima i mogu li biti u potpunosti zadovoljni pomicanjem samo jednu stepenicu više u odnosu na prethodnu godinu.
Tijekom cijele sezone oba vozača momčadi, Ocon i Alonso, vrtjeli su se oko sredine poretka uz određene probleme s pouzdanošću. Ocon je u konačnici pobijedio Alonsa, sezonu je završio s 11 bodova ispred momčadskog kolege, a godinu ranije omjer je bio sličan, ali u Alonsovu korist. Alpine je zaslužio svoje mjesto visoko u sredini poretka, jer unatoč problemima s kojim su se suočavali, kontinuirano su utrke završavali u bodovima i marljivo ih skupljali na putu do svog konačnog četvrtog mjesta u poretku.
Najbolji rezultat momčadi je ostvario Ocon četvrtim mjestom na VN Japana, a Alonso je svoj vrhunac imao na VN Velike Britanije, VN Belgije i VN Sao Paula, kad je zauzimao peto mjesto. Najbolji momčadski rezultat je VN Japana kad su vozači Alpinea skupili 18 bodova, Oconu na četvrtom mjestu pridružio se Alonso sa sedmim. Najlošiji rezultat je definitivno na VN Singapura, kad su oba vozača odustala iz utrke.
No, koliko je pošteno proglasiti ih „The best of the rest“? Činjenica je da su sezonu završili na četvrtom mjestu, ali je i činjenica da su imali preko 300 bodova manje od trećeplasiranog Mercedesa. Momčad je bila u stalnom kaosu, od prenapuhanih najava do potpune zbunjenosti rukovodstva momčadi. Alpine je u 2022. godinu ušao s potpuno novim bolidom i konceptom guranja do krajnjih granica, zbog čega su često danak plaćali nepouzdanošću. Upravo je to ono što je Fernanda prilično uzrujavalo i uopće nije krio svoje nezadovoljstvo stanjem u momčadi. Bolid je bio nepouzdan, ali bodovi su se skupljali pa je na kraju sezone šef Szafnauer rekao kako je zadovoljan ukupnim dojmom.
A po čemu ćemo ih mi pamtiti ove godine? Alonso se žalio i Alonso je otišao. Alonso je bivao Alonso, zvijer na stazi, željan dobrih rezultata kao da i nije najstariji vozač na gridu s ponašanjem po starom obrascu. Gdje god dođe, Alonso gotovo u pravilu uzrokuje probleme s momčadskim kolegom. Koliko god to bolid dozvoljava, Alonso iz njega izvlači sve što se izvući može. Ako nije zadovoljan, ne bira riječi. Ocon je dobar vozač, čak je pokazao i da je odličan vozač, iza sebe ima dobru sezonu, pobijedio je Fernanda Alonsa u unutarmomčadskoj bitci.
Zavukao se Alonsu pod kožu i momčadi dao zadatak da se bore s dvije usijane glave. Napetost između momčadskih kolega najbolje je bila vidljiva na sprint utrci na VN Sao Paula, kad su se sudarili, okrivili jedan drugog, a potom na nedjeljnoj utrci svoju netrpeljivost iskazivali i putem tim radija. Alonso nije pokazao nikakvu želju za izgladiti odnose s momčadskim kolegom, a Ocon je po završetku sezone otvoreno rekao kako je sretan što Alonso odlazi u drugu momčad.
Prošle godine su stvari izgledale drugačije, Alonso je zauzimao mentorsku poziciju, ali ove godine baš i nije bilo tako. Alonso i Alpine glede njegovog ostanka nisu pronašli zajednički jezik, Alonso je želio još koju godinu u Formuli 1, a Alpine ga je vidio u svom WEC programu nakon završetka karijere u Formuli 1. S Alonsom su pregovori jednostavni, ako ne pristanete na ono što ja želim, ima tko hoće. Alpine nije pristao, ali zato Lawrence Stroll jeste pa će tako Alonso nastaviti karijeru u bojama Aston Martina. U Alpineu sad pjevaju kako su super zadovoljni što imaju Gaslyja, no svi znaju kako su u cijeloj toj drami oko vozačke postave za 2023. godinu ispali u najmanju ruku luckasti.
Bombastično su po najavi Alonsovog odlaska najavili mladog i perspektivnog Oscara Piastrija u svojim redovima, a potom se činilo kako blage veze nemaju što se dešava u njihovoj vlastitoj kući. Kako je Piastri bilo Alpineov rezervni vozač, činilo se kako iz momčadi misle da polažu prava na vozača u kojeg su ulagali i kako je njegova promocija u prve redove logična.
Malo su previdjeli da Piastrijev menadžment, sa zaposlenim Markom Webberom, ima drugačije planove i da za svog vozača istražuje i druge opcije. Piastri se ogradio od najava i veza s Alpineom i otišao u zagrljaj njihovim ovogodišnjim rivalima McLarenu, a Alpine se zadovoljio svefrancuskom postavom za iduću sezonu. Društvo će Oconu praviti sunarodnjak Pierre Gasly.
Nakon završetka sezone Otmar je rekao kako su u momčadi zadovoljni konačnim ishodom. Četvrto mjesto u poretku konstruktora i 173 boda za momčad iz Enstonea su dovoljni. Za iduću godinu je glavni zadatak riješiti probleme s pouzdanošću, a na čemu se već uveliko radi u tvornici. Iduće godine će Alpine biti svefrancuska momčad. Realno, borit će se za isto mjesto u poretku, no tu će sigurno imati što reći i druge momčadi. Posla ima, samo treba dobro zasukati rukave.
Objava Alpine u 2022.: The best of the rest? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic