Svjetsko prvenstvo u Formuli 1 2022. Alfa Romeo Racing zaključio je na šestom mjestu u poretku konstruktora, s 55 osvojenih bodova na 22 održane utrke. Rezultat je to koji za ovu momčad ne izgleda nimalo loše, ali uzme li se u obzir razvoj događaja tijekom sezone, u Hinwilu imaju puno više razloga za zabrinutost.

Alfa Romeo F1 Team ORLEN u novu eru Formule 1 ušao je s novom vozačkom postavom. Umirovljenje Kimija Raikkonena na kraju 2021. primoralo je vodstvo momčadi na promjene, a umjesto Finca doveden je – Finac. Valtteri Bottas skrasio se u Alfi nakon odlaska iz Mercedesa i dobio ulogu vođe momčadi, dok je na drugo vozačko mjesto instaliran debitant i prvi Kinez sa stalnim radnim mjestom u F1, Guanyu Zhou.

Statistika momčadi u 2022.

Pobjede: 0
Pole positioni: 0
Postolja: 0
Bodovi: 55 (Bottas 49, Zhou 6)
Mjesto u poretku konstruktora: 6.

Bottas i Zhou u ruke su dobili bolid C42 pokretan Ferrarijevim motorom, a bolje otvaranje prvenstva nisu mogli niti sanjati. Na Velikoj nagradi Bahreina Bottas je zauzeo odlično šesto mjesto, a Zhou započeo svoju F1 karijeru ulaskom među deset najboljih i osvojio svoj prvi bod u Svjetskom prvenstvu.

Generalno, sezona Alfe može se podijeliti u dva dijela. Prvi dio, koji je trajao do Velike nagrade Velike Britanije na Silverstoneu, bio je rezultatski jako uspješan. Posebno za Bottasa koji je bodove osvajao na sedam od prvih devet utrka. Kinez ipak nije jurio kao u Bahreinu. Imao je u tom periodu četiri odustajanja i još samo jedan plasman u prvih deset (osmo mjesto u Kanadi), no u momčadi je vladalo jako dobro raspoloženje s 51 osvojenim bodom prije kraja lipnja. Posebno se pamti peto mjesto Bottasa u Imoli.

Valtteri Bottas u akciji na VN Bahreina (Photo: Florent Gooden / DPPI)

Onda je došao spomenuti Silverstone, a s njim i dvostruko odustajanje. Zhou je imao onu veliku nesreću odmah nakon starta, a Bottas odustao nakon 20 krugova zbog kvara na mjenjaču. I to kao da je bila velika prekretnica u sezoni Alfe. Doista nevjerojatan obrat, ali u preostalih 13 utrka Bottas je još samo dva puta osvajao bodove (deseti u Meksiku i deveti u Brazilu), dok je Zhou svoj treći i posljednji ulazak među osvajače bodova dohvatio u Italiji. Četiri osvojena boda u 13 utrka predstavljaju katastrofalnu statistiku momčadi koja je tako dobro krenula u sezonu.

Što se Bottasa tiče, vjerojatno ga ne treba previše kriviti za crni niz i bodovni post koji je trajao od početka srpnja pa do kraja listopada. Bilježio je odustajanja u Velikoj Britaniji, Mađarskoj, Belgiji, Nizozemskoj i SAD-u. Triput su razlog bili kvarovi, jednom Latifi, a Fincu se jedino može prišiti pogreška na Circuit of the Americas kad se izvrtio pa ostao zakopan u šljunku pored staze.

Bottas je za Mercedes vozio pet sezona, a od momčadi pritom uvijek dobivao jednogodišnje ugovore, tako da je praktično svake sezone morao voziti za novi ugovor. Često kritiziran i osporavan jer nije bio u stanju ozbiljnije ugroziti dominaciju Lewisa Hamiltona, Valtteriju kao da je laknulo kad je otišao iz te sredine, iako si je s Mercedesom “napumpao” respektabilnu statistiku kakvom se ne mogu pohvaliti niti neki velikani Formule 1.

Bottas ispred Zhoua na Hungaroringu (Photo: Antonin Vincent / DPPI)

U ovoj sezoni pokazao se kao vozač sposoban voditi jednu momčad središnjeg dijela poretka i donositi pristojnu količinu bodova, pod uvjetom da mu se osigura pouzdanost bolida. Također, činjenica da je s Alfom odmah potpisao na dvije sezone, omogućila mu je određenu sigurnost i opuštenost. Statistički gledano, 2022. mu je prva sezona nakon 2013. u kojoj se nijednom nije popeo na pobjedničko postolje, no realno nije imao ni bolid sposoban za takva postignuća.

S druge strane garaže, nad mogućnostima Zhoua ostaje jako puno upitnika. Naravno da svakom debitantu u Formuli 1 treba dati nešto kredita i pritom imati dozu strpljenja i razumijevanja za neke pogreške koje se jednostavno moraju dogoditi. Isto tako, Kinezu treba priznati da je za timskog kolegu imao vozača s deset GP pobjeda i 67 plasmana na postolje.

Pogleda li se njihov međusobni omjer u kvalifikacijama, 14-8 u korist Finca, to sa strane debitanta ne izgleda tako loše. U utrkama je bilo 14-7 za Bottasa, a jednom su obojica odustali. U utrkama koje su obojica završili bilo je 9-2 za Valtterija, a kad se još u omjer uzmu osvojeni bodovi, a tu je stanje bilo 49-6, onda debitantska sezona Zhoua u Formuli 1 izgleda puno lošije.

Vodstvo momčadi očito nije previše dvojilo ili barem javnost za to nije znala. Zhou je dobio povjerenje za iduću sezonu, objavljeno je krajem rujna, a šef momčadi Frederic Vasseur pritom je naglasio njegovi vozači predstavljaju savršenu kombinaciju. Jasno, dodao je da od Kineza očekuje dodatni iskorak u drugoj sezoni. Zhou će željeti izbjeći sudbinu koja je zadesila Micka Schumachera. Nijemac je na kraju svoje druge F1 sezone dobio otkaz u Haasu, iako bismo mogli reći da je rezultatski imao dosta bolju sezonu od Zhoua.

Jedan od svojih Top 10 plasmana Zhou je zabilježio u Monzi (Photo: Florent Gooden / DPPI)

Pretpostavimo li da će Kinez u drugoj sezoni ipak biti konstantniji i nešto konkurentniji u usporedbi s Bottasom, Alfa stvarno ne bi trebala imati problema s vozačima. No, ono što u Hinwilu moraju riješiti je pouzdanost bolida. U 2022. Bottas i Zhou završili su na vrhu liste vozača s najviše odustajanja (svaki po šest), a u ovoj modernoj Formuli 1 tako nešto je nedopustivo. Također, morat će biti produktivniji s nadogradnjama bolida jer tijekom 2022. na tom su planu zaostajali za svojim suparnicima.

Želi li Alfa Romeo i sljedeće sezone biti tu negdje oko sredine poretka, morat će pronaći onu magiju s početka 2022. i osigurati svojim vozačima završavanje većeg broja utrka. U ovogodišnjem poretku konstruktora Alfa je zabilježila isti broj bodova kao i Aston Martin, a niže u poretku ostali su Haas, AlphaTauri i Williams. Sve će te momčadi s velikim ambicijama krenuti u 2023., tako da Alfu čeka težak posao obrane ovogodišnjeg šestog mjesta.

Objava Alfa Romeo u 2022: Obećavajući početak, razočaravajući završetak pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak