Nova pravila za ovu sezonu donijela su novu poziciju njemačkoj momčadi u prvenstvu Formule 1. Bilo je upitno hoće li se moći boriti za pobjede i ostvariti ju, ali na kraju su uspjeli doći do slavlja i to na svoj način, vrlo dominantno od prvog kruga. Iako je bilo malo sreće u njenom ostvarenju.
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Pobjede: 1
Pole position: 1
Postolja: 17 (Hamilton – 9, Russell – 8)
Bodovi: 515 (Russell – 275, Hamilton – 240)
Mjesto u poretku konstruktora: 3.
Nakon osam godina dominacije po stazama prvenstva Formule 1, nova pravila su vratila Mercedes korak, dva unatrag. Od početka sezone bilo je vidljivo da ne mogu parirati Ferrariju i Red Bullu, ali problemi za austrijsku momčad su ih držali na drugom mjestu vozačkog i konstruktorskog poretka prvih par utrka. Mercedes je jedna od momčadi koja je bila najteže pogođena najvećim problemom novih pravila, a to je poskakivanje bolida. Nešto više borbe s tim problemom imao je Hamiltonov bolid što mu je utrku u Bakuu dodatno otežalo i na kraju utrke je jedva izašao iz bolida.
Bilo je potrebno vrijeme Mercedesu kao ekipi da se posloži i privikne na novu ulogu te da se više i jače uključi u borbu za sami vrh u utrkama. Do završnice prve polovice sezone ostvarili su nekoliko podija i rezultata u prvih pet. Najviše zahvaljujući ‘Mr. Consistentu’ koji je sve utrke do VN Velike Britanije završavao u prvih pet. Upravo na Silverstoneu je Mercedes bio jako blizu pobjede, Verstappen je imao problema s bolidom, a u Ferrariju se nikako nisu mogli dogovoriti oko strategije i Hamilton se sve više približavao. Ipak, Safety car je malo pokvario planove Mercedesu i Hamiltonu pa su se morali zadovoljiti trećim mjestom.
Zadnje tri utrke prvog dijela sezone su bile najplodonosnije za njemačku momčad te su ostvarili čak pet postolja. Jedino su u završnici sezone u Brazilu ostvarili više bodova kao momčad. Nažalost za njih, nisu uspjeli prenijeti dobru formu u nastavak sezone te su do kraja sezone ostvarili samo šest podija od kojih su dva pretvorili u dvostruku pobjedu u Brazilu. Bez obzira na to što su pobijedili, mora se priznati kako su imali malo sreće u toj utrci jer su već u ranoj fazi utrke Verstappen i Leclerc pali na začelje poretka zbog lakših sudara.
Hamilton je odradio prvu sezonu u F1 u kojoj nije ostvario pobjedu, bio je jako blizu na domaćem terenu u Silverstoneu, muku je mučio s poskakivanjem bolida u prvoj fazi sezone te kada je riješen problem s poskakivanjem pružao je uvjerljivije vožnje i na kraju uspio ostvariti veći broj podija od timskog kolege. Sigurno nije navikao voditi velike bitke kako bi završio ‘samo’ na postolju ili zapeti iza sporijeg bolida kao što je bio slučaj s Gaslyjem u Imoli, ali na kraju sezone imao je priliku boriti se za peto mjesto u vozačkom poretku. Utrka u Imoli je jedina koju je završio, a da nije osvojio niti bod te je odvozio dva najbrža kruga.
Russell je sjajno otvorio sezonu i pokazao je da je zaslužio mjesto u Mercedesovoj ekipi. Ostvario je i nadimak ‘Mr. Consistent’ zbog konstantnog završavanja utrka u prvih pet, na kraju sezone u samo tri utrke nije ostvario takav rezultat. Ostvario je jedinu pobjedu i jedini pole position za svoju momčad te pokazao kako zna kontrolirati utrku od početka do kraja. Kao i timski kolega samo u jednoj utrci je završio izvan osvajača bodova uz već spomenuto odustajanje na domaćoj stazi. Na kraju sezone morao se zadovoljiti četvrtim mjestom u poretku vozača iako je u jednom trenutku izgledalo da bi se mogao boriti za drugo mjesto. Ostvario je i četiri najbrža kruga, jedino je Max ostvario više.
Koliko je suvereno vladao stazama u godinama dominacije toliko je dominantan bio Mercedesov ovogodišnji bolid da im treće mjesto u poretku konstruktora nikada nije došlo pod znak pitanja, ali su zato u zadnjoj utrci imali matematičke šanse ostvariti drugo mjesto. Ipak, Ferrari nije dozvolio iznenađenje. Kraj prvog dijela sezone nisu uspjeli bodovno nadograditi u nastavku sezone za čime mogu žaliti te im ostaje da preko zime jače ‘zapnu’ i budu konkurentni ostvarivati pobjede od prve utrke iduće sezone.
Objava Mercedes: Pripremanje podloge za iduću sezonu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Alojzije Brcic