Ferrari na Velikoj nagradi Australije nije uspio upisati bodove i time se nastavlja loš početak sezone za momčad iz Maranella. Iako ni Charles Leclerc niti Carlos Sainz nisu uspjeli povećati bodovni konto talijanske momčadi, šef Ferrarija, Frédéric Vasseur, ipak je uspio izvući neke pozitivne zaključke.

Ferrari ove sezone ne pokazuje formu kojom je otvorio prošlu sezonu, pa su tako Sainz i Leclerc utrku u Australiji počeli s petog, odnosno sedmog mjesta, a to su pozicije koje ne mogu zadovoljiti apetite momčadi, pogotovo kad se uzme u obzir da je Ferrari posljednjih sezona bio jak u kvalifikacijama. Nažalost po monegaškog vozača, njegova utrka je završila već u trećem zavoju prvog kruga, nakon kontakta s Lanceom Strollom, čime Charles nije uspio ponoviti prošlogodišnju pobjedu u Albert Parku.

S druge strane, španjolski vozač je odvozio solidnu utrku i dogurao do četvrtog mjesta, ali je prilikom drugog restarta prednjim dijelom bolida udario Fernanda Alonsa i zbog toga zaradio kaznu od pet sekundi. S obzirom na okolnost da je utrka završila pod sigurnosnim automobilom, za Carlosa je kazna značila pad na posljednje, dvanaesto mjesto i samim time gubitak vrijednih bodova.

Vasseur je za Channel 4 dao svoj osvrt na utrku koju talijanska momčad neće pamtiti po dobrom.

“Utrka je bila katastrofalna za nas, ali moj posao je prihvatiti pozitivno, a ne samo negativno. Sve u svemu smo napravili dobar posao, ali naravno da je dojam negativan nakon ovakvog rezultata.”

Fred je podijelio i mišljenje oko Sainzove utrke: “Carlos se vrlo dobro oporavio nakon nesretnog zaustavljanja u boksu netom prije prve crvene zastave, a dobiti ovakvu kaznu neposredno prije kraja je bilo vrlo teško za njega. Izborio je četvrtu poziciju u situaciji kad su svi ostali dobili besplatni pit-stop. Naravno da je bio emotivan u tom trenutku jer nije bio daleko od postolja.”

“Odradio je mega dobar posao i možemo satima raspravljati o kazni, bila ona oštra ili ne. Što se mene tiče, mislim da su suci mogli barem saslušati Carlosa i pogledati podatke, a s obzirom na to da sudar na kraju nije utjecao na postolje. U Džedi su prilikom odluke o kazni za Alonsovo zaustavljanje u boksu, pravila bila dvaput različito tumačena u 10 minuta. Isto je moglo biti i danas, samo da smo dobili priliku razgovarati sa sucima”, rekao je Vasseur.

Iako Melbourne nije bio blag prema Ferrariju, Francuz je na dodatni upit novinara pokušao izvući pozitivne strane, a najvidljivija je bila Sainzova brzina u jednom dijelu same utrke, gdje je u jednom trenutku imao skoro isti tempo kao neprikosnoveni Max Verstappen.

“Mogu izvući neke pozitive iz vikenda. U subotu smo bili smo razočarani rezultatom, ali razina izvedbe je bila prisutna, samo nismo uspjeli sve izvesti po planu.”

“U nedjelju je tempo tijekom utrke bio dobar. Morali smo napraviti dodatno zaustavljanje u boksu, ali tako je kako je. Sveukupno je vidljiv korak naprijed u odnosu na prije dva tjedna u Džedi te sada moramo napraviti još jedan korak naprijed za Baku”, izjavio je Fred.

“Čak i ako u obzir uzmemo dodatno zaustavljanje u boksu za Carlosa, on je forsirao na tim gumama, ali degradacija je bila u redu i pred kraj utrke smo imali dobra vremena krugova. To je važan korak za nas, ali zbog kazne je osjećaj gorko-sladak”, zaključio je Vasseur.

Što se tiče dodatnih nadogradnji bolida prije nadolazeće Velike nagrade Azerbajdžana, Vasseur nije htio puno otkrivati. Prošlogodišnju utrku u Bakuu nisu uspjeli završiti ni Sainz niti Leclerc pa ostaje nada da će ove godine ostvariti bolje rezultate, što ne bi trebalo biti teško ostvariti, ali s Ferrarijem se nikad ne zna. S obzirom na to da konkurentske momčadi najavljuju veće nadogradnje svojih bolida, isto bi trebalo očekivati i od “propetog konjića”, ali treba pričekati kraj travnja, kad će se “oktanski cirkus” preseliti na obale Kaspijskog jezera.

U taboru talijanske momčadi postoje veliki razlozi za zabrinutost, a Francuz sigurno nije očekivao ovako loš početak svog staža u momčadi iz Maranella. Naime, Ferrari trenutno ima 26 bodova, što označava najlošiji početak sezone za momčad od 2009. i samim time se pojavljuje sve više pitanja o atmosferi u momčadi, koja je oduvijek bila obilježena zakulisnim igrama. Na Vasseuru je težak zadatak smirivanja situacije, ali mu pomaže okolnost da ima podršku Leclerca, nominalno prvog vozača momčadi.

Objava Vasseur: Sveukupno smo odradili dobar posao pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marijan Presečki