Red Bullova F1 momčad ima četiri pobjede u isto toliko utrka na početku Svjetskog prvenstva 2023. To i nije čudno, s obzirom na moć bolida RB19 u odnosu na konkurente. Ono što je čudno, pobjede su u omjeru 2-2 raspoređene između Verstappena i Pereza. Meksikanac, barem za sada, djeluje kao ozbiljan suparnik dvostrukom prvaku svijeta, a objasnio je i zašto je tome tako.
Samo šest bodova dijeli Maxa Verstappena i Sergija Pereza u ukupnom poretku vozača. Nizozemac je malo pobjegao u Australiji kad je Perez imao nešto lošiji vikend, no Meksikanac se vratio u Azerbajdžanu, gdje je slavio i u sprint utrci u subotu i u glavnoj Grand Prix utrci u nedjelju.
Na ulicama Bakua Checo je uspio odlično kontrolirati svoj tempo tijekom utrke i držati Verstappena na distanci, što je iznenadilo mnoge. Slično je bilo i na drugoj utrci sezone u Saudijskoj Arabiji, na kojoj je Perez također odnio pobjedu ispred momčadskog kolege.
Komentirajući što je ove godine drukčije i kako je uspio podići razinu svojih nastupa, Perez je rekao:
“Mislim da je jedna od mojih slabosti u prošloj godini bilo čuvanje guma. Tijekom zime sam sjeo sa svojim inženjerima kako bismo to prošli jer sam bio prilično razočaran slabim tempom u utrkama. Mislim da smo uspjeli dokučiti puno stvari i da sam puno bolji u tom pogledu ove godine.”
Čudno zvuči kad Perez kaže da je bio loš u menadžmentu guma jer kroz cijelu F1 karijeru prati ga glas odličnog vozača upravo u tom segmentu utrkivanja. Puno je puta sa slabijim bolidima dolazio do dobrih rezultata, baš na osnovu boljeg čuvanja guma od svojih suparnika.
“Kad sam došao u Red Bull, morao sam naučiti kako čuvati gume u njihovom bolidu. Način na koji čuvate gume značajno se razlikuje od tima do tima. Mislim da sam u prvoj godini pred kraj postao nešto bolji, ali s promjenom pravila dogodilo mi se da nisam mogao čuvati gume onako kako treba. Osjećam da sam sada puno bolji u tome. Razumijevanjem Red Bullovog bolida, osjećam se puno više kao Red Bullov vozač”, govori Meksikanac.
Sezona je jako duga i da bi ozbiljno konkurirao za naslov prvaka, a ovo mu je možda prilika karijere, Perez će morati zadržati razinu vožnje kakvu je prikazao u Bakuu. Javnost generalno nije sigurna da on to može…
“Može to još bolje, kako odmiče proces uklapanja u ulogu Red Bullovog vozača i privikavanja na vožnju Red Bullovog bolida. Jednom kad se stvarno udomaćite u momčadi i kad postignete razumijevanje koncepta bolida, onda možete izvući maksimum. To dolazi s vremenom i što ste više vremena s ekipom, tim bolje. Vjerujem da sam napravio goleme korake u usporedbi s prošlom godinom”, izjavio je Perez pa se dotaknuo i svog momčadskog kolege.
“Nije lako biti Maxov momčadski kolega jer on stalno isporučuje traženo i stalno pobjeđuje. Vidjeli smo u prošlosti da nije lako preživjeti njegovim timskim kolegama. Ja sam vjerovao u sebe, ali morao sam zagrabiti jako duboko s razumijevanjem koncepta bolida i pobrinuti se da koristim prave alate na pravom mjestu da bih imao mogućnost boriti se.”
Peta utrka sezone je pred vratima. Je li i peta pobjeda Red Bulla? Vjerojatno, ali teško je prognozirati koji će vozač povesti s 3-2.
Objava Perez: Riješio sam se jedne od prošlogodišnjih slabosti pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak