U krajnje neočekivanom razvoju događaja, Lando Norris u McLarenu pobijedio je na Velikoj nagradi Miamija! U svom 110. nastupu u Formuli 1, 24-godišnji Britanac stigao je do svoje prve pobjede. Pobijedio je ispred Maxa Verstappena u Red Bullu i Charlesa Leclerca u Ferrariju.

Lando Norris u svom je McLarenu startao s petog mjesta, no na najbolji je mogući način iskoristio period sigurnosnog automobila sredinom utrke. Jedini iz vodeće skupine do tog trenutka nije bio u boksu na promjeni guma, a uz pomoć SC-a vratio se iz boksa ispred Red Bulla Maxa Verstappena i onda odličnom vožnjom odjurio do prilično uvjerljive pobjede.

Trostruki svjetski prvak i dvostruki pobjednik u Miamiju jednostavno nije imao odgovor i morao se pomiriti s osvajanjem drugog mjesta, ispred dva Ferrarija. Charles Leclerc osvojio je treće, a Carlos Sainz četvrto mjesto. Peti je bio Sergio Perez u Red Bullu, ispred Lewisa Hamiltona u Mercedesu i još jednom odličnog Yukija Tsunode u RB-u. Bodove su još osvojili George Russell (Mercedes), Fernando Alonso (Aston Martin) i Esteban Ocon (Alpine). Prvi je to bod za momčad Alpine ove sezone.

Tijek utrke:

Šesta Grand Prix utrka sezone i šesti put Max Verstappen na najboljoj startnoj poziciji. Nizozemac ima četiri pobjede u 2024. i odustajanje na Velikoj nagradi Australije. Start u Miamiju dočekao je sa 118 osvojenih bodova, 27 više od momčadskog kolege Sergija Pereza i 35 više od Charlesa Leclerca u Ferrariju.

Upravo je Leclerc dijelio prvi startni red s trostrukim svjetskim prvakom. U drugom su redu također bili bolidi Red Bulla i Ferrarija, ali Carlos Sainz je startao treći, Sergio Perez četvrti. Iz trećeg reda u utrku su kretali vozači McLarena, a iz četvrtog vozači Mercedesa.

Vremenski uvjeti neposredno prije starta treće Velike nagrade Miamija, šeste utrke sezone, bili su stabilni. Kišnih oblaka nije bilo na vidiku, temperatura zraka bila je 28 stupnjeva Celzija, a temperatura staze 43 stupnja. Od prvih 14 vozača na gridu, 13 ih je bilo na srednje tvrdim gumama, a Lewis Hamilton kao iznimka odlučio je startati na tvrđoj smjesi. Hard je odabrao i Fernando Alonso, nisko na 15. startnoj poziciji. Iza njega bio je Valtteri Bottas, koji je pak startao na softu.

Verstappen je startao puno bolje nego u subotnjem sprintu te je lakoćom obranio prvu poziciju. Pomoglo mu je i to što Leclerc nije dobro startao. Perez je umalo izazvao sudar u prvom zavoju, prekočio se, ali ipak nekako izbjegao bolide ispred sebe. Umalo je pogodio Verstappenov bolid.

Iz te gužve Leclerc je ipak izašao na drugoj poziciji, Piastri je profitirao čak tri mjesta i došao na treću poziciju, a iza njega poredali su se Sainz, Perez i Norris. Drugi dobitnik starta bio je Alonso, koji se također pomaknuo prema naprijed za tri pozicije, dok su gubitnici bili Russell i Bottas, koji su išli po tri mjesta unatrag.

U prvom krugu vidjeli smo međusobni okršaj Alpineovaca, no to je opet bilo u donjem dijelu poretka. Generalno, start i prvi krug prošli su bez većih incidentata i sudara.

Verstappen se brzo odvojio na sekundu i pol prednosti, a u četvrtom krugu došlo je do promjene na drugoj poziciji. Piastri je uspio prestići Leclerca na kraju dugačkog pravca u završnom sektoru kruga. Jako blizu Leclerca došao je i Sainz pa su Ferrarijevi vozači u tandemu pokušavali pratiti i pritiskati McLarenovog Australca.

Zanimljive su se borbe vodile za sedmo mjesto između Hamiltona i Hülkenberga. Mercedesov vozač je prošao pa pogriješio i opet prepustio poziciju Nijemcu u Haasovom bolidu. Hamilton je na koncu uspio zgrabiti tu sedmu poziciju, a Hülkenbergu je slijedila borba protiv drugog Mercedesa. I tu je borbu izgubio, u 13. krugu Russell se probio na osmo mjesto. Vozači iz donjeg dijela poretka tada su već krenuli s ulascima u boks.

Nakon 15 krugova Red Bull je imao pozicije 1 i 5, McLaren 2 i 6, Ferrari 3 i 4, a Mercedes 7 i 8. Leclerc je pritiskao Piastrija za drugo, a Norris Pereza za peto mjesto. Unutar kruga osvajača bodova bili su još Tsunoda u RB-u i Ocon u Alpineu, nakon što je Hülkenberg otišao put boksa.

Od vodeće osmorke prvi je na promjenu guma otišao Perez, u 18. krugu. Meksikanac je u nekoliko krugova prije toga imao puno problema, nije mogao pratiti bolide ispred i jedva se branio od Norrisa. Vratio se iz boksa na desetom mjestu, iza Ocona. Leclercu je dosadilo pratiti Piastrija pa je u 20. krugu otišao na promjenu guma, a vratio se na stazu između Hamiltona i Russella. Krug kasnije, lijepim manevrom s vanjske strane, monegaški je vozač obišao svog budućeg momčadskog kolegu.

Verstappen je u 22. krugu imao nešto više od tri i pol sekunde prednosti, ali napravio je jednu pogrešku i presjekao šikanu te pogodio stupić. Prijavio je to ekipi, uz napomenu da se provjeri prednje krilo, a nesretni stupić ostao je ležati nasred staze i zbog toga je označen period virtualnog sigurnosnog automobila.

Sve je brzo očišćeno i utrkivanje je nastavljeno, a neki od vozača iz donjeg dijela poretka uspjeli su odraditi zaustavljanje u boksu u tim povoljnijim uvjetima. Vodile su se žestoke bitke velikog broja bolida za one sitne, ali itekako bitne bodove.

Verstappen je u 24. krugu odradio svoje zaustavljanje u boksu i promjenu guma, a Piastri je privremeno preuzeo vodstvo. Australac je imao dvije i pol sekunde prednosti pred Sainzom, a jako je dobro vozio Norris i približavao se svom bivšem timskom kolegi. Max se vratio iza Sainza i Norrisa, no ispred Leclerca, koji je jedini od vodećih bio u boksu prije njega.

Točno na polovici utrke u boksu su bili Piastri i Sainz. Norris je još ostao na stazi, sada kao vodeći, ispred Verstappena i Leclerca. Piastri i Sainz smjestili su se iza Leclerca, ali sad su bili na dosta novijim gumama od Monegažanina.

Važan trenutak dogodio se u 29. krugu. U borbi između Magnussena i Sargeanta došlo je do kontakta i bolid Williamsa izletio je sa staze te stražnjim dijelom udario u zaštitnu ogradu. Danac se uspio spasiti od takve sudbine i vratio se u utrku. Na stazu je morao sigurnosni automobil, kako bi se Sargeantov bolid sklonio sa staze.

Dogodilo se to u savršenom trenutku za Landa Norrisa, koji je mogao odraditi svoje zaustavljanje u boksu dok su njegovi rivali sporo kružili stazom. Sreća je tu itekako pomazila Britanca, koji je zadržao vodeću poziciju. Slijedili su Verstappen, Leclerc, Piastri, Sainz pa Perez. Tijekom sigurnosnog automobila boks je obavio i Tsunoda, a usput sačuvao sedmo mjesto ispred dvojice Mercedesovih vozača. Deseti je bio Ocon.

Kad se sigurnosni automobil sklonio sa staze, ostalo je 25 krugova utrkivanja. Verstappen je pokušao napasti odmah u prvom zavoju, no nije bilo uspješno. Još je Max napravio jednu manju pogrešku kasnije u krugu, što je Norrisu omogućilo odvajanje na prednost veću od jedne sekunde. Sainz je u 34. krugu izveo dobar napad na Piastrija, no nije uspio preuzeti četvrtu poziciju. Požalio se da ga je Piastri izgurao sa staze. Hamilton se vratio na sedmo mjesto, pretjecanjem Tsunode.

Sainz je radio vezom sugerirao da bi mu Piastri trebao prepustiti poziciju, no to se nije dogodilo, a suci su također pustili tu diskutabilnu situaciju bez reakcije. Španjolac je ljutnju pretočio u novi napad u 40. krugu i tada je uspio proći ispred Piastrija. Za Australca tu nije bio kraj lošim vijestima. Ubrzo su ga prestigli Perez i Hamilton, a iz boksa su mu javili da ima oštećenje prednjeg krila i da mora u boks. Pao je na začelje poretka, iza Magnussena koji je i u ovoj utrci uspio zaraditi višestruku kaznu zbog svojih nestašluka.

Neočekivano, vozači Red Bulla bili su u priličnim problemima. Verstappen je na drugom mjestu gubio u odnosu na Norrisa i nije ga mogao pratiti. Do kraja je bilo 15 krugova, a razlika između prve dvojice bila je veća od tri sekunde. Leclerc je bio dvije sekunde iza Verstappena, a u isto vrijeme Perez se morao braniti od Hamiltona na petoj poziciji.

Deset krugova do kraja vodila se žestoka bitka za deveto mjesto između nekadašnjih momčadskih kolega, Ocona i Alonsa. Španjolac je bio vidno brži, ali Oconova obrana bila je na vrlo visokom nivou. Ipak, u 48. krugu vozač Alpinea morao je potpisati kapitulaciju i razmišljati kako osvojiti barem taj jedan bod za deseto mjesto.

U isto vrijeme Norris je pobjegao Verstappenu, prednost je bila veća od pet sekundi. Leclerc je i dalje kružio stazom sa zaostatkom od dvije sekunde za Verstappenom. Sainz je bio otprilike tri sekunde iza momčadskog kolege, a imao je dobru vremensku zalihu ispred Pereza i Hamiltona, koji su se i dalje borili za peto mjesto.

Zanimljive borbe u završnoj su se fazi utrke uglavnom vodile za pozicije u donjem dijelu poretka. Između ostalog, gledali smo dobre dvoboje Ricciarda i Piastrija, a Albon je u jednoj situaciji imao žestoko blokiranje kotača na kočenju te je izletio sa staze i pao na začelje poretka.

U prvih deset više nije bilo promjena. Norris je pobjegao Verstappenu, u zadnji je krug ušao s prednošću većom od sedam sekundi. Leclerc i Sainz držali su do kraja treće i četvrto mjesto, uz napomenu da će suci nakon utrke istražiti duel Sainza i Piastrija. Perez je sačuvao peto mjesto ispred Hamiltona, a ostale pozicije u Top 10 popunili su Tsunoda, Russell, Alonso i Ocon.

Veliko slavlje moglo je početi – Lando Norris prvi je put u svojoj karijeri osvojio jednu Grand Prix utrku u Formuli 1.

Objava Lando Norris na VN Miamija stigao do svoje prve pobjede u F1 karijeri! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak