TALIJANSKI DVOJAC JACOPO CERUTTI I APRILIA TUAREG TRIJUMFIRALI SU NA DEBIJU U PUSTINJI NA AFRICA ECO RACE 2024.

VODEĆI U UKUPNOM POREDKU OD STARTA DO CILJA. VIŠE OD 6000 KILOMETARA, TALIJANSKI TERENSKI MOTOCIKL POKAZAO SE KAO POBJEDNIČKI PROJEKT

POČETNIK FRANCESCO MONTANARI VOZIO JE SVOJ TUAREG DO DAKARA, DVA PUTA ZAVRŠIO NA POSTOLJU I ZAKLJUČIO SVOJE PRVO AFRIČKO ISKUSTVO SJAJNIM REZULTATOM MEĐU PRVIH DESET

MASSIMO RIVOLA: “DOMINIRALI SMO NA DEBIJU, PODUHVAT KOJI NIKADA NITKO NIJE POSTIGAO”

Dakar (Senegal), 14. siječnja 2024. – Talijanski dvojac ostao je u vodstvu od početka do kraja više od šest tisuća kilometara po cestama koje oduzimaju dah, po stazama, pijesku i dinama. Od Monaca do čarobnog ružičastog jezera u Dakaru, Jacopo Cerutti i njegova Aprilia Tuareg, na najuzbudljiviji način osvojili su Africa Eco Race izdanje 2024., dominirajući i ispisujući jednu od legendarnih stranica u novijoj povijesti velikih afričkih rally utrka. 

Talijanski par putovao je na svom debiju, obračunavajući se s protivnicima koji su bili iznimno talentirani, i prije svega vrhunski stručnjaci, na legendarnoj ruti koja ide od Europe do Dakara kroz Maroko i Mauritaniju.

Aprilia Tuareg, koju je iz tvorničkog proizvoda razvila tvrtka Aprilia Racing uz tehničku suradnju tima GCorse braće Guareschi, po prvi se put uhvatila u koštac s afričkim stazama i pustinjom. Naravno, tijekom 2023. motocikl se već dokazao, osvojivši talijanski Motorally naslov u svom debiju i zauzevši spektakularno pobjedničko postolje na reliju Transanatolia u Turskoj, gdje je prvi put iskusio velike utrke. Ali krenuti u afričku pustinju po prvi put na ruti koja je ušla u povijest terenske vožnje izgledalo je da će biti puno teže.

Vozači Aprilije, Jacopo Cerutti i Francesco Montanari, pristupili su utrci puni samopouzdanja od samog starta, na motociklu koji se već pokazao kao moćno oružje, zahvaljujući kvaliteti izvornog projekta.

Pobjeda prva dva dana omogućila je Ceruttiju da izgradi prednost nad iznimno jakim suparnicima poput Botturija i Tarresa, obojice na Yamahi, koji su neprestano napadali u pokušaju da se vrate.

Brzina, savršena strategija i pouzdanost Tuarega vrijednosti su koje su Apriliju i Ceruttija dovele do trijumfa u Dakaru.

Za novaka Francesca Montanarija, završiti utrku u Dakaru je fantastičan rezultat. Tome je pridodao dva postolja, te je bio stalno prisutan pri vrhu poretka svoje kategorije osvojivši na kraju sveukupno osmo mjesto.

Massimo Rivola – izvršni direktor Aprilia Racinga

“Ono što je Jacopo napravio, pobijedivši u Dakaru, je bez presedana. To je uistinu ogroman sportski pothvat dostojan velikog prvaka, iznimnog talijanskog motocikal, dizajniranog, razvijenog i proizvedenog ovdje u Noaleu, i nevjerojatnog posla koji su obavili Aprilia Racing i Guareschiji, kojima posebno zahvaljujem. Voditi od prvog dana jednu od najtežih utrka na svijetu, natječući se s iznimno vještim protivnicima, izvanredan je znak snage koji je premašio naša najluđa očekivanja.”

Vittoriano Guareschi – GCorse

“Fantastičan! Jacopo je kroz cijelu utrku bio izuzetan, uvijek je određivao ritam. Druga je dionica bila ključna, s tim skokom naprijed u poretku koji mu je tada omogućio da vodi natjecanje kao veliki prvak. Francesco je također napravio sjajan posao, vozio je motocikl na Dakaru u svom debiju i čak je više puta ugrabio zadovoljstvo postolja. Ono što je cijeli tim napravio je nevjerojatno. Bilo je to naše prvo iskustvo protiv iznimno vještih protivnika, poput momčadi Yamahe, koja je iznimno iskusna, pogotovo u dijelu pustinje u Mauritaniji.

Motocikl je bio savršen – nikad problema. Ovim trijumfom projekt Tuareg pokazao je sve svoje osnovne kvalitete: uravnoteženu težinu, hod ovjesa, karakter agregata i kvalitetu materijala. Tvornički motocikl već postavlja ljestvicu visoko.”

Jacopo Cerutti

“Sve je bilo divno. Bila mi je čast surađivati u razvoju motocikla s Aprilia Racing i GCorse. U vrlo malo vremena postigli smo nevjerojatne prekretnice i iskreno nisam mislio da ćemo uspjeti biti tako spremni kao što smo bili na početku ovog događaja. Međutim, znao sam da nam je tvornički Tuareg već pružio izvanrednu početnu bazu, a ostalo se svodi na sjajan posao koji je cijeli tim obavio u proteklih nekoliko mjeseci. Sigurno nisam očekivao pobjedu. Možda je bilo dobro krenuti u utrku bez tereta favorita, a pomoglo je i malo sreće, što nikad nije loše jer u afričkom napadu neočekivano je uvijek iza ugla, ali umjesto toga, činilo se da sve ide glatko. Fantastičan doživljaj i osjećaj. Sada možemo uživati u slavlju.”

Francesco Montanari

“Iznimno sam sretan što sam stigao u Dakar i što sam uspio napredovati iz etape u etapu, završavajući nekoliko puta na prvim pozicijama. Sve je to bilo moguće jer sam imao idealne uvjete za pokazati svoj potencijal. Motocikl je fantastičan za voziti i cijeli je tim odradio izuzetan posao, kako u pripremama za utrku, tako i tijekom ova dva tjedna u Africi. Stoga želim zahvaliti Apriliji na ovoj prilici i svim članovima tima GCorse na stalnoj podršci. Naravno da sam sretan i zbog Jacopove sjajne pobjede. Bio je izuzetno dobar i to zaslužuje. Nadam se da će mi ovo biti polazna točka. Želio bih nastaviti napredovati jer mislim da sam pokazao da se mogu nositi s najboljima.”

Aprilia Racing, legenda stvorena na off-road natjecanjima

Off-road natjecanja bila su prvo područje utrkivanja za Apriliju. To nije iznenađenje za marku s modelima iz ranih 70-ih godina poput Scarabea, koja je otkrila duh posvećen off-road svijetu. 1974. godine, prvi trkaći Aprilijin motocikl bio je 125cc cross. Već 1977., osvojila je prve talijanske titule u klasama 125cc i 250cc. Zatim, 1978. osvojila je i prvo postolje te pobjedu na svjetskom Cross prvenstvu. 1985. godine počinje trkaća pustolovina za Aprilia Racing sudjelovanjem na svjetskom Moto GP prvenstvu, ali prva titula dolazi na trial natjecanju. U off-road utrkama, sedam svjetskih titula je osvojila od 2004. do 2011., s SXV 450 i 550, dvocilindričnim motociklom u Supermoto prvenstvu s kojima su osvojene tri vozačke i četiri titule proizvođača.

Nakon legendarnog prvog pojavljivanja na utrci Paris – Dakar s Tuaregom 1989., Aprilia se vratila utrkama u pustinji 2010. s revolucionarnim RXV Rally 450 dvocilindrašem te sudjelovala u tri izdanja zaredom do 2012. Spektakularni Rally osvojio je tri etape zaredom i završio sveukupno treći 2010. godine, umalo odnijevši pobjedu u debiju.

Do danas, Aprilia ostaje zadnji talijanski proizvođač koji je osvojio etapu Dakara, 2012. godine.