Brazil je puno dao Formuli 1. Mnogi se rado sjećaju legendarnog Ayrtona Senne, jednog od najboljih svih vremena, a tu su još i slavni, višestruki prvaci F1, Nelson Piquet Jr. i Emerson Fittipaldi. Ukupno su 32 Brazilaca ostavili svoj pečat u Formuli 1, ukupno su odvezli 1865 utrka, ostvarili 101 pobjedu, 126 pole positiona i 293 postolja. Posljednji Brazilac kojeg smo gledali bio je Pietro Fittipaldi, Emersonov unuk, koji je na kraju 2020. zamijenio Romaina Grosjeana nakon teške nesreće Francuza. A posljednji “stalno zaposleni” Brazilac u Formuli 1 bio je Felipe Massa (2017.).

Iduće sezone to će biti Gabriel Bortoleto.

Riječ je o najvećem brazilskom talentu rođenom 2004. godine. U nadolazećoj sezoni vozit će uz Nicku Hulkeberga za Sauber prije nego što ekipu rebrendiraju u Audi. Dugo se šuškalo o tome tko će biti Hulkenbergov partner, spominjala su se i neke itekako zvučne opcije, poput povratka Sebastiana Vettela iz mirovine, višestrukog pobjednika Carlosa Sainza ili Valtterija Bottasa… Ali ekipa Mattije Binotta odlučila se za – Bortoleta.

S 11 godina preselio se u Europu

Pa, tko je ovaj mladić i zašto je baš njega uzeo Sauber? Rodio se u São Paolu i sa sedam godina sjeo je prvi put u karting. Iako je bio samo dijete, brzo je Gabriel shvatio kako je utrkivanje njegova strast i da želi pratiti stope legendarnih vozača koji su došli iz te južnoameričke zemlje. S 11 godina Gabriel i njegova obitelj donijeli su hrabru odluku, preselili su se iz Brazila u Europu kako bi Bortoleto imao najbolje uvjete za ostvarenje sna.

Bortoleto se brzo dokazao kao iznimno talentiran dječak. Vozio je karting do 2019. godine, a najuspješniji bio je 2018. godine, kada je osvojio treće mjesto na Europskom i Svjetskom prvenstvu u kategoriji OK-Junior (za djecu od 11 do 15 godina).

Napravio je iskorak sa 16 godina i počeo se natjecati u talijanskom F4 prvenstvu. Vozio je uz Sebastiana Montoyu, Gabriela Minu i Dinu Beganovića u Premi. Nije dugo čekao kako bi okusio slasti prve pobjede, koja je došla u njegovoj četvrtoj F4 utrci na Mugellu. Odradio je vrlo dobru debitantsku sezonu i završio peti u ukupnom poretku, ispred Montoye, ali iza Beganovića i Mine koji je bio prvak.

Gabriel Bortoleto, F1 Team KICK Sauber C44, in the garage ; 2024 Post Season Test, Formula One World Championship

Nije se dugo zadržavao u Formuli 4, Gabrielov uspon prema Formuli 1 nastavio se preko europskog prvenstva u Formuli Regional. Vozio je za FA Racing. Sigurno ćete prepoznati inicijale, riječ je o trkaćoj momčadi legendarnog prvaka Fernanda Alonsa, koji je njegov menadžer. Ali otom – potom. Bortoleto je osvojio bodove u prvoj utrci u novoj kategoriji, završio je deveti u Imoli, ali nove je bodove čekao sve do sedme utrke na Red Bull Ringu u Austriji. Tada je završio na pobjedničkom postolju i ovim je rezultatom zapaočeo sjajan niz od top 10 plasmana. Ipak, sezonu je završio je na skromnom 15. mjestu u poretku.

Na početku 2022. čak je sudjelovao u dijelu azijskog prvenstva Formule Regional, ali posvetio se europskom prvenstvu u kojem je napravio značajan iskorak. Pobijedio je u Belgiji i Španjolskoj i završio šesti u poretku, iza momčadskog kolege Hadriena Davida, ali ispred drugog kolege Lorenza Fluxa.

U rujnu 2022. Bortoleto je testirao jurilicu Formule 3 u Jerezu s Oliverom Goetheom i Leonardom Fornarolijem. Brazilac je očito najviše impresionirao gazde Tridenta koji su ga nedugo nakon testiranja potvrdili kao vozača za novu sezonu.

Gabriel Bortoleto, Stake F1 Team KICK Sauber C44, in the garage ; 2024 Post Season Test, Formula One World Championship

Debitantsku utrku sigurno je htio što prije zaboraviti. Gabriel je dobio kaznu za sudar s Rafaelom Villagomezom i završio je izvan bodova. Ali odličan vozač nije onaj koji ne radi greške, već onaj koji se može podići nakon pogreške i postati još bolji. Gabriel je naučio svoju lekciju i slavio već sljedeći dan u drugoj utrci u Bahreinu, čime se “dočepao” i vodstva u prvenstvu. Bodove je osvajao na svakoj od idućih pet utrka, bio je drugi na Red Bull Ringu i dvaput na postolju u sprint utrkama u Engleskoj i Mađarskoj.

Bortoleto je dugo bio vodeći u prvenstvu, ali je u Belgiji imao najteži vikend u sezoni. Bila mu je to prva utrka u 2023. u kojoj nije osvojio bodove nakon što je odradio slabe kvalifikacije, a zbog sudara s Beganovićem nije mogao do bodova u sprint utrci. Malo mu je nedostajalo za bodove u utrci, ali poklopili su mu se rezultati glavnih rivala i već je na idućoj utrci u Monzi mladi Brazilac proslavio titulu F3 prvaka.

U društvu Leclerca, Russella, Piastrija…

Nakon izuzetno uspješne debitantske sezone u F3, Bortoleto je nastavio karijeru u Formuli 2. Pridružio se Virtuosi Racing ekipi, a momčadski kolega bio mu je Kush Maini. Kvalificirao se kao drugi na prvoj utrci u Bahreinu, ali je završio na pole positionu jer su diskvalificirali Mainija. Bortoleto je s pustinjske staze otišao s osvojenim bodovima u sprintu i utrci, ali je ostao bez šansi za pobjedu zbog kontakta s Isackom Hadjarom. U narednim utrkama nije ga mazila sreća, u Džedi je odustao zbog kvara na vratilu, odustao je iz sprint utrke u Melbourneu zbog sudara, a iz utrke zbog problema s hidraulikom.

U Imoli su stvari polako sjele na svoje mjesto. Završio je šesti u sprintu i osvojio prve bodove nakon Bahreina. U utrci je bio još bolji i prvi put završio na F2 postolju. Završio je drugi iza Hadjara kojeg nije uspio prestići na kraju utrke.

Gabriel Bortoleto, Stake F1 Team KICK Sauber; 2024 Post Season Test, Formula One World Championship

U austrijskom sprintu napredovao je s osme na četvrtu poziciju, a malo mu je nedostajalo za postolje, koje je ipak otišlo u ruke Paula Arona. U utrci je bio nezaustavljiv, prestigao je vodećeg Joshuu Durksena već u četvrtom krugu utrke, a kasnije je vratio u svoje vlasništvo nakon što ga je prestigao Marti tijekom virtualnog sigurnosnog automobila. Zasluženo je proslavio prvu pobjedu u Formuli 2 i time skočio u top 3 u prvenstvu vozača. Bodove je osvajao i u narednim utrkama, a u Belgiji je ostao bez pobjede nakon još jedne borbe s Hadjarom.

Činilo se kao da će u Monzi imati vikend za zaborav. Izgubio je kontrolu nad bolidom i izvrtio se u kvalifikacijama, zbog čega je obje utrke startao iz boksa. Međutim, mladi se Brazilac zainatio i probio do osmog mjesta u sprintu. A onda je odvezao najbolju utrku karijere, maksimalno je iskoristio izlazak sigurnosnog automobila i došao do pobjede. Time je postao prvi u povijesti Formule 2 koji je pobijedio sa posljednje pozicije na gridu. Hadjar je istovremeno imao vrlo slab vikend bez osvojenih bodova, što je Bortoletu omogućilo da smanji zaostatak u prvenstvu. Zbog ove pobjede Gabriel je na kraju godine osvojio i Mecachrome nagradu za najbolju pobjedu.

Bortoletu je u Azerbajdžanu četvrti, a u Katru je prvi prošao kroz cilj. Međutim, prešao je preko bijele linije tijekom ulaska u boks, zbog čega je dobio kaznu i završio tek na trećem mjestu, iza Arona i Hadjara, koji je time preuzeo vodstvo u prvenstvu sa samo pola boda prednosti uoči zadnje utrke sezone!

Ipak, Bortoleto je pokazao više u zadnjoj utrci sezone. U sjajnoj sprint utrci napredovao je s devetog mjesta na drugo, time je preuzeo vodstvo u poretku s četiri boda prednosti. Hadjara je koštala neodlučnost u utrci, dok je Bortoleto završio drugi nakon što ga je prestigao Dürksen zaustavljanjem u boksu.

Gabriel Bortoleto, Stake F1 Team KICK Sauber C44; 2024 Post Season Test, Formula One World Championship

Titula je na kraju otišla u Bortoletove ruke. Brazilac je time postao četvrti u povijesti koji je u uzastopnim godinama osvajao prvenstva Formule 3 i Formule 2 i jedino je logično bilo da karijeru nastavi u najelitnijem rangu, Formuli 1.

Prvi kojem je to pošlo za rukom je Ferrarijev adut Charles Leclerc, a uspjeli su i George Russell te Oscar Piastri. Svi su oni već sada pobjednici u Formuli 1 i, ako se po jutru dan poznaje, Gabriel se nalazi u vrlo dobrom društvu i čeka ga blistava karijera.

Bortoleta bliski ljudi opisuju kao izuzetno predanog i fokusiranog sportaša. Njegova tvrdoglavost i odlučnost, kombinirani s prirodnim talentom, čine ga jednim od najuzbudljivijih mladih vozača svoje generacije.

Odnos s Alonsom

O Gabrielovoj karijeri brine se agencija Fernanda Alonsa. Iako je iskusni 43-godišnji Španjolac i dalje na gridu, Bortoleto je rođen godinu nakon njegove prve pobjede i ne pamti njegove najveće uspjehe. Sad će mu biti rival na gridu.

Sauber je jesenas odlučivao između Bottasa i Micka Schumachera, a onda je Alonso “u šešir ubacio” ime svojeg štićenika.

“Gabriel je izuzetno nadaren vozač. Brazil je puno dao Formuli 1, ali je puno pritiska na Gabrielu. Moramo mu dati dovoljno vremena. Njegovo doba u Formuli 1 tek dolazi, ne smijemo uzimati prečice i time spriječiti njegov daljnji razvoj,” ranije je pričao Alonso.

Bortoleto drži fige da Sauber napravi korak prema naprijed nakon katastrofalne 2024. godine. Švicarska ekipa bila je uvjerljivo najslabija u sezoni s četiri osvojena boda u čak 24 utrke.

Objava Gabriel Bortoleto: Alonsov štićenik i nova velika brazilska nada pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić