Za vikend se sprema spektakl. Prva ikad utrka za Veliku nagradu Las Vegasa. Formula 1 se vraća u grad grijeha prvi put nakon početka osamdesetih godina prošlog stoljeća i organizatori se nadaju se kako će ova utrka postati jedna od najpopularnijih utrka kalendara.
Nakon nešto više od četrdeset godina Formula 1 se vraća u Las Vegas, ali ovaj put u potpunosti na novu i drugačiju stazu od one koja je ugostila Formulu 1 ranije. Dva izdanja utrke za Veliku nagradu Caesars Palacea održana su 1981. i 1982. godine na parkiralištu istoimenog popularnog hotela, dok će ovogodišnje izdanje biti održano na brzoj, gradskoj stazi koja se proteže na preko šest kilometara ulica grada i obilazi najveće znamenitosti ovog, u najmanju ruku, zanimljivog grada.
Velika pompa se diže oko inauguralnog izdanja utrke za VN Las Vegasa, a za nadati se kako će izazvati veću zainteresiranost nego njena prethodnica iz ovog grada od prije četrdesetak godina. Staza ranijeg izdanja Formule 1 u Las Vegasu nije obuhvaćala grad i njegove znamenitosti, nego se održavala na parkiralištu hotela. Stazom nisu bili zadovoljni ni obožavatelji utrkivanja niti vozači i često je dobivala etiketu najgore staze koju je Formula 1 ikad posjetila. Utrke su imale prilično lošu posjećenost, vozači su se mučili s nesnosnim vrućinama američke pustinje i nakon samo dvije godine ova staza je napustila kalendar.
Vlasnici kasina i hotela iz Las Vegasa odavno su flertovali s utrkivanjem, popularnost Formule 1 je rasla i logičan slijed događaja tada je bio da bogataši iz Las Vegasa dovedu jednu utrku i u svoje dvorište. Uloži novac i on će ti se vratiti, ljudi uživaju u spektaklima, svjetlima i glamuru. Las Vegas je imao gotov recept za uspjeh. Barem je sve tako izgledalo. Dogovor je pao da Las Vegas zatvori sezonu, tjedan dana nakon utrke na stazi Watkins Glen. Njujorška staza je upala u probleme zbog nemogućnosti da podmiri dugovanja nakupljena od izdanja godinu ranije, pa je tako i ispala iz kalendara, a Caesars Palace je dobio priliku za još bolju promociju.
Glamur lokacije nije se preslikao na stazu, koja je bila točno ono što jeste – parkiralište iza hotela. Ravna i skučena na malom prostoru s nenatkrivenim prostorom za gledatelje. Visoka temperatura i smjer vožnje suprotan kazaljci na satu nije nimalo doprinosio zadovoljstvu vozača. Jedino što je obećavalo dobar provod posljednjeg trkaćeg vikenda 1981. godine bila je činjenica da utrka za naslov prvaka još uvijek nije bila odlučena. Trojica vozača bila su u igri za najprestižniju nagradu. Williamsov Carlos Reutemann je predvodio kolonu, a za vrat mu je s jednim bodom zaostatka puhao Brabhamov Nelson Piquet. Vozač momčadi Ligier Jacques Laffite imao je također šanse za osvajanje naslova.
Sama utrka je, nažalost, bila pomalo razočaravajuća, iako drame nije nedostajalo. Alan Jones, koji je glasno izražavao svoje nezadovoljstvo utrci u Las Vegasu, ostvario je svoju posljednju pobjedu u Formuli 1. Jonesov momčadski kolega Reutemann, iako u borbi za naslov, imao je prilično loš nastup i osmim mjestom nije uspio osvojiti bodove, tako da je Piquetu peto mjesto koje je tad nosilo samo dva boda bilo sasvim dovoljno za osvajanje naslova svjetskog prvaka.
Godinu kasnije, još jedna borba za naslov se dovela do posljednje utrke sezone, još jedne i posljednje na parkiralištu Caesars Palacea. Momčad Williams je još jednom imala vozača u borbi za naslov, ovog puta u obliku Kekea Rosberga koji se momčadi pridružio po Jonesovom odlasku. John Watson, koji je tad branio boje momčadi McLaren, bio je drugi vozač u borbi za naslov. Utrka je ovaj put ponudila nekoliko dobrih borbi, a naslov je još jednom osvojen osvajanjem petog mjesta. Pobijedio je Michele Alboreto, prvi put u svojoj karijeri. Bila je to ujedno i pretposljednja pobjeda momčadi Tyrell.
Nakon još jedne nezadovoljavajuće utrke u pogledu organizacije, koju ni ovaj put nije posjetilo onoliko gostiju koliko se očekivali, glavni financijeri su odlučili da je dosta. Investicija se nije dovoljno isplatila i nije imalo smisla pokušavati dalje. Formula 1 se preselila na druge staze diljem Amerike, dok se konačno nije skrasila na Indianapolisu i stazi COTA u novije doba.
Ulična staza u Las Vegasu dvanaesta je lokacija u Sjedinjenim Američkim Državama koja će biti stanica kalendara Svjetskog prvenstva Formule 1 i staza s najvišim panoramskim kotačem. Las Vegas High Roller panoramski kotač je dva metra viši od Singapore Flyera u blizini staze Marina Bay. Do izgradnje panoramskog kotača u Dubaiju bio je i najviši na svijetu.
Očekuje se kako je ovaj put Las Vegas tu da ostane jer Formula 1 se mijenja, prioriteti su drugačiji i za očekivati je kako će ovaj put glamur i sjaj polučiti očekivane rezultate. Formula 1 se ove godine treći put vraća na američko tlo i tu je da ostane.
Objava Formula 1 u Las Vegasu: Budućnost Formule 1? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic