Pratitelji Formule 1 ostali su itekako iznenađeni ranije ovoga tjedna kad je objavljena vijest o odlasku Guenthera Steinera s mjesta šefa momčadi Haas. Kako je došlo do te odluke objašnjava vlasnik momčadi Gene Haas…

Haas je započeo s natjecanjem u Formuli 1 2016. godine i nekako ostaje dojam da u toj američkoj momčadi nikad nema mira. Tijekom osam sezona bilo je dobrih perioda i iznenađujućih uspjeha, no isto tako je bilo dosta razočaravajućih sezona. Daleko najuspješnija bila je 2018. godina kad je Haas osvojio peto mjesto u poretku konstruktora, a onu drugu stranu medalje predstavljaju 2021. i 2023. kad je ekipa pod vodstvom Guenthera Steinera ostajala na začelju poretka. Osim ta dva deseta mjesta, u zadnjih pet godina ostvarena su još dva deveta i jedno osmo.

Vlasnik momčadi Gene Haas kaže da su upravo navedeni rezultati i proteklim godinama doveli do odluke o smjeni šefa momčadi. Kaže kako ne bi bilo u redu upirati prstom samo u Steinera, ali da je jednostavno došlo vrijeme za promjene.

“Odluka je donesena na temelju rezultata. Mi smo ovdje u našoj osmoj godini, imamo preko 160 utrka, a nikad nismo bili na postolju. Zadnjih nekoliko godina, bili smo deseti ili deveti. Ne sjedim ovdje govoreći da je Guenther kriv ili bilo što slično, ali jednostavno se čini kako je ovo bilo prikladno vrijeme za napraviti promjenu i pokušati ići u drugom smjeru. Ne čini se da bi zaista funkcioniralo da smo nastavili s onim što smo imali”, prenosi Haasovu izjavu službena stranica Formule 1.

Guenther Steiner, bivši šef momčadi Haas (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Steiner je radom na mjestu šefa Haasove momčadi stekao puno simpatizera, a posebno ga je javnost zavoljela kroz serijal Drive to Survive, u kojem je svake sezone igrao važnu ulogu i oduševljavao gledatelje svojim reakcijama i komentarima.

“Rastanak je težak jer meni je Guenther drag, on je stvarno dobra osoba i zaista dobar karakter. Imali smo težak završetak godine. Ne razumijem to, stvarno ne. To su pitanja koja treba pitati Guenthera, što je pošlo krivo. Na kraju dana, sve se svodi na rezultat. Više me ne interesira biti na desetom mjestu”, poručuje Gene Haas.

Iz momčadi nije otišao samo Steiner. Ugovor je istekao Simoneu Resti, dosadašnjem tehničkom direktoru koji je u Haas stigao iz Ferrarija.

Novi šef momčadi bit će 47-godišnji Japanac Ayao Komatsu, koji je na početku u Haasu radio kao glavni trkaći inženjer, da bi s vremenom napredovao do uloge direktora inženjeringa. Generalno ima preko 20 godina iskustva u Formuli 1, a Gene Haas objašnjava zašto je baš njemu povjerio mjesto šefa momčadi i što očekuje od Japanca:

“Tražili smo tko unutar momčadi ima najviše iskustva. Ayao je bio uz momčad od prvog dana, on sve zna iznutra i izvana. Moja najveća briga je da kad odemo u Bahrein, da se tamo pojavimo s bolidom koji je spreman za vožnju. Možda ćemo ovako imati više menadžerski tip šefa s inženjerskim pristupom, vidjet ćemo hoće li biti koristi od toga.”

“Mislim da je Guenther više imao ljudski pristup i način na koji je vodio interakciju s ljudima, bio je vrlo dobar u tome. Ayao je veoma tehnički orijentiran, promatra stvari bazirano na statistici, a to je ono što mi radimo loše, gdje možemo raditi bolje. Drukčiji je pristup. Stvarno nam treba nešto drukčije jer nije nam išlo dobro. Kao što sam rekao, sve se svede na to da smo nakon osam godina bili zadnji. Nema se tome što dodati.”

Ayao Komatsu i Gene Haas (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Trenutno su na tržištu slobodni neki ljudi koji su zadnjih godina vodili F1 ekipe, poput Josta Capita, Otmara Szafnauera ili Mattije Binotta, međutim Gene smatra da bi nekome izvana trebalo previše vremena za prilagodbu. Haas zasad odbacuje priče o prodaji momčadi i naglašava da je pogrešna percepcija kako njegova momčad ima mali budžet u okvirima Formule 1.

“Nisam ušao u F1 da bih prodao momčad. Učinio sam to jer sam se želio utrkivati. Guenther je imao istu perspektivu. Nismo tu da bismo unovčili momčad, već zato što se želimo utrkivati i biti kompetitivni. Pogledate li bilo koju momčad, povijesno, one su imale puno dobrih godina i puno loših godina. Preživljavanje je jedna od karakteristika poboljšavanja. Dok god možete preživjeti, uvijek imate još jednu godinu za dokazivanje svoje vrijednosti. Gubitak Guenthera uzrokovat će to da će se momčad morati koncentrirati na druge aspekte. Nadajmo se da ćemo iz toga izaći bolji.”

“Postoji percepcija da mi trošimo puno manje novca, ali mi smo obično unutar deset milijuna dolara od ograničenja budžeta. Jednostavno mislim da ne radimo posebno dobar posao pri trošenju tog novca. Mnogi timovi su ranije investirali u svoju infrastrukturu, objekte, opremu i osoblje. Naš je model bio outsourcing puno toga. Trošimo puno novca. Nismo prekoračili limit, ali došli smo vraški blizu toga. Jednostavno ne mislim da smo vrlo dobro radili u trošenju tog novca na najučinkovitiji način.”

Gene Haas još je prokomentirao suradnju s Ferrarijem i usput rekao da mu je neugodno što njegova momčad nije ostvarivala bolje rezultate uz korištenje Ferrarijeve tehnologije.

“Ferrari je bio vrlo dobar prema nama. Uz nas su od prvog dana, rade izvanredne motore. Njihov ovjes je ekstremno dobar. Koristimo puno njihovog hardwarea i to funkcionira stvarno dobro. Oni nam pomažu. Neugodno mi je pritom jer nismo mogli biti bolji, ali gledajući naprijed, želim iskoristiti tu dobru opremu koju mnogi drugi timovi nemaju.” “Vrlo bismo rado ostali s Ferrarijem. Nadam se da im možemo pomoći u pogledu pouzdanosti. Kad Sauber prestane koristiti Ferrarijeve motore, mi ćemo biti jedini kupac. Možda će željeti dodati još nekoga, a možda će biti sretni s nama, ali mi moramo biti bolji. Ne možemo biti toliko iza Ferrarija, moramo im biti bliže.”

Vrijeme će pokazati hoće li Haasu ove promjene donijeti bolje rezultate. Ono što je sigurno, Guentherova će pojava itekako nedostajati F1 Paddocku.

Steiner je uvijek bio popularna figura u F1 cirkusu (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Objava Gene Haas o Steinerovoj smjeni: Stvar je u rezultatima pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak