Uoči početka Velike nagrade Mexico Cityja, Lewis Hamilton osvrnuo se na prošlotjedna događanja nakon utrke u Austinu. On i Charles Leclerc zaradili su diskvalifikaciju, a Britanac smatra da su se neki drugi vozači provukli u tom slučaju, iako su imali iste tehničke nepravilnosti.
Tehničari FIA-e provjerili su po završetku utrke za VN SAD-a istrošenost ploče na podnicama tek četiri bolida, a među ta četiri ustanovili su nepravilnosti na Ferrariju Charlesa Leclerca i Mercedesu Lewisa Hamiltona. Oni su diskvalificirani, a bez obzira na činjenicu da je 50 posto provjerenih bolida “palo na testu”, ploče i podnice ostalih bolida nisu provjeravane. Podloga na Circuit of the Americas vrlo je neravna i zbog toga su se ploče pojačano trošile.
Hamilton je platio najveću cijenu jer je završio utrku na drugom mjestu. Smanjio je zaostatak za Sergijom Perezom u poretku vozača, Mercedesu donio bodove za povećanje prednosti pred Ferrarijem u poretku konstruktora, a onda je sve to palo u vodu. Lewis je prokomentirao cijeli slučaj uoči početka idućeg trkaćeg vikenda u Meksiku.
“Završio sam s konferencijom za medije, vratio se i baš sam mislio uskočiti u ledenu kupku, a onda je Toto Wolff dotrčao i rekao mi. Naravno, uništilo me to jer bio je odličan dan i odlična utrka. Idući dan bio sam nekako prazan, ali bilo je i puno pozitivnih stvari koje smo mogli ponijeti s te utrke”, rekao je Lewis.
“Čuo sam iz više različitih izvora da je bilo puno drugih bolida koji su također bili ilegalni, ali nisu ih testirali, tako da su se provukli. Utrkujem se ovdje 16 godina i bilo je mnogo drugih scenarija poput ovoga u kojima su ljudima neke stvari prošle, a neki su bili nesretni jer se njih provjeravalo. Mislim da bi vjerojatno trebalo naći neku bolju strukturu u pogledu osiguravanja da sve bude pošteno i jednako svima.”
“Posebno na najneravnijoj stazi na kojoj smo bili, a to je stvarno jedini razlog zašto se ovo dogodilo, neki bolidi imaju bolju kvalitetu vožnje od drugih. Pogledajte Ferrari, pogledajte Charlesovu glavu i pogledajte moju. Mi imamo prilično lošu vožnju, glave nam poskakuju prilično puno jer bolidi udaraju u podlogu. Nije to zato što smo spuštali bolide prenisko. Nikad nismo imali taj problem u Austinu, no sada je tu bila i sprint utrka, a lagano rješenje bilo bi da smo mogli mijenjati podnicu nakon… Odnosno, da postoji drukčiji pristup vikendu, umjesto da je bolid podešen već od petka ujutro.”
O ovoj temi oglasili su se iz Međunarodne automobilističke federacije, naglasivši da nije izvedivo stalno provjeravati svaki dio svakog bolida.
“U velikoj većini slučajeva, svi su bolidi u skladu s pravilima. Međutim, kao što se dogodilo u Austinu, kršenje pravila ponekad s otkrije i onda se prijavi sucima, koji odlučuju o odgovarajućim postupcima. Pri provođenju ovih testova, golema količina posla obavlja se u limitiranom vremenu nakon završetka utrke, a prije nego bolidi trebaju biti vraćeni timovima na rastavljanje i transport za sljedeću utrku.”
“Iako se provodi širok spektar provjera, nemoguće je pokriti svaki parametar svakog bolida u kratkom vremenu koje je slobodno. To se posebno odnosi na uzastopne trkaće vikende kad u obzir treba uzimati i rokove transporta. Zbog toga je tako vrijedan proces nasumičnog odabira određenog broja bolida za tehnički pregled nakon utrke. Svi timovi svjesni su da mogu biti odabrani i da postoji velika šansa da će bilo kakve nepravilnosti biti otkrivene”, kažu iz FIA-e.
Objava Hamilton: Čuo sam da je bilo još ilegalnih bolida, ali nisu ih testirali pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak