Prvi slobodni trening na Velikoj nagradi Japana Mercedesovi su vozači završili na četvrtom i petom mjestu. S obzirom na to da je drugi trening svima upropastila kiša, tih prvih 60 minuta na stazi Suzuka daje jedine relevantne parametre nakon prvog dana trkaćeg vikenda, a Lewis Hamilton i George Russell bili su prilično zadovoljni viđenim.

Aktualna sezona Svjetskog prvenstva Formule 1 nije dobro počela za Mercedes. Na dosta skromne rezultate zabilježene na Bliskom istoku nadovezalo se dvostruko odustajanje u Australiji, tako da je jedan dobar trkaći vikend više nego potreban Srebrnim strijelama.

Ako se po jutru dan poznaje, možda bi Velika nagrada Japana mogla donijeti nešto dobrih vijesti Mercedesovim vozačima i ostatku ekipe. Nešto hladniji vremenski uvjeti očito su odgovarali bolidu W15, tako da su George Russell i Lewis Hamilton bili dosta zadovoljni i dobro raspoloženi nakon petka na stazi Suzuka.

Prvi su trening okončali na četvrtom i petom mjestu, dok bismo drugi trening praktično mogli zaboraviti, kao da se nije ni vozio. Zbog lagane kiše, vozači su uglavnom proveli vrijeme u garažama. Hamilton je malo čak i vozio na tom drugom treningu, dok Russell nije ni sjedao u bolid.

Komentirajući prvi trening, Hamilton je rekao: “Bila je to odlična sesija. Stvarno dobra sesija za nas. Bila je to najbolja sesija koju smo imali ove godine i najbolje izdanje našeg bolida do sada u ovoj godini. Imao sam doista pozitivan osjećaj i bio sam stvarno uzbuđen. Ovo je staza na kojoj svaki vozač voli voziti. Posljednjih par godina nama je bilo stvarno teško ovdje jer nismo imali odgovarajući balans bolida za vožnju po ovoj stazi.”

“Imali smo teške trenutke na prošlih nekoliko utrka, ali odličan je posao obavljen u ovom prošlom tjednu i čini se da smo izašli na stazu s bolidom koji je puno bliže onom idealnom stanju, tako da zapravo ništa nismo mijenjali nakon toga. Za nastavak vikenda teško je znati. Mislim da imamo bolju platformu ili početnu poziciju pa mislim da bismo mogli ostati tu gdje jesmo ako nećemo previše toga mijenjati.”

“Šteta je da nismo imali taj drugi trening. Mijenjali su pravila oko guma pa zbog toga nitko nije želio izlaziti i voziti na intermedijima, što zapravo nema nikakvog smisla, ali što je tu je.”

Komentar o promjeni pravila odnosi se na činjenicu da vozači više nemaju pravo na slobodno korištenje jednog seta kišnih guma tijekom treninga u petak, kao što je ranije bio slučaj. Stoga, vozačima je važnije bilo sačuvati gume za nastavak vikenda, ako ih budu trebali, nego koristiti gume na treningu u petak pa se kasnije naći u nepovoljnijoj poziciji u odnosu na rivale.

George Russell, Mercedes F1 W15 (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Pozitivni su bili dojmovi Georgea Russella, također. On je naglasio da će u kvalifikacijama biti vrlo izazovno jer se na ovoj stazi ne može raditi više kvalifikacijskih krugova na istim gumama. Po njemu je svaki set guma dovoljno dobar za samo jedan brzi krug, a onda će o plasmanu odlučivati koji će vozač bolje iskoristiti te svoje brze krugove.

“Vozači će većinom imati samo tri seta za kvalifikacije, možda četiri, tako da morate savršeno voziti te krugova u svakoj prilici, ako želite imati bilo kakvu nadu za ulazak u Q3 s dva seta novih guma. Mislim da ćete vidjeti prilično visoku razinu degradacije i na to će svi biti fokusirani.”

“Mi smo na prvom treningu definitivno bili bolji od onoga što se očekivalo, a to je bilo ugodno iznenađenje. Osjećaj u bolidu bio je stvarno dobar, tako da smo i Lewis i ja bili sretni s balansom.”

“Bolid je inače bio nešto bolji kad je hladnije, ali odrađivali smo dosta testova kako bismo pokušali učiniti taj bolid konzistentnijim u promjenjivim uvjetima, a vrijeme će pokazati. Drugi trening će svima nedostajati jer željeli smo probati neke zanimljive stvari, no takva je ponekad priroda Formule 1”, rekao je Russell.

Inače, predstavnike medija je uoči VN Japana jako zanimalo Russellovo razmišljanje o kazni koju je dobio Fernando Alonso zbog one situacije između njih dvojice u samoj završnici utrke za VN Australije. Španjolac je tada branio poziciju i u jednom je trenutku kočio puno ranije nego što je realno trebao, a nakon bliskog susreta Russell je izgubio kontrolu nad bolidom, izletio sa staze pa udario u zaštitnu ogradu i odbio se natrag na stazu.

“Mislim da je to što se dogodilo defintivno bila pomalo čudna situacija. Kao što sam rekao, ostao sam potpuno iznenađen. Ja sam zapravo gledao u volan, nešto sam mijenjao na pravcu, kao što uvijek radimo tijekom kruga. Kad sam digao pogled, bio sam u Fernandovom mjenjaču i bilo je prekasno. Iduće što znam, završio sam u zidu.”

“Da njegov potez nije kažnjen, mislim da bismo stvarno otvorili konzervu punu crva za nastavak ove sezone i za juniorske kategorije. Pitali bismo se je li dopušteno kočiti na pravcu? Je li dopušteno usporavati, mijenjati brzine, ubrzavati, činiti neke stvari koje nisu uobičajene?”

“Ne shvaćam to što se dogodilo s Fernandom osobno. Vjerojatno je imalo teže posljedice nego što je trebalo imati, ali da je prošao nekažnjeno, zar bismo odjednom mogli kočiti usred pravca? Ne znam, nemam ništa za dodati”, poručio je Russell.

George Russell u garaži Mercedesa

Otkrio je da su se on i Alonso sreli u kafiću te da su obojica odlučili krenuti dalje nakon te situacije u Melbourneu.

“Kad stavimo kacige mi smo borci i natječemo se, a kad skinemo kacige moramo imati poštovanje jedni prema drugima. Puno je bilo emocija u tom trenutku, ali obojica smo krenuli dalje nakon toga. Nije mi platio kavu, iako sam mislio da je to bilo najmanje što je mogao učiniti”, našalio se Russell.

Alonso je na temu te kazne dobivene u Australiji ponovio kako je iznenađen presudom sudaca i da vjeruje kako takva odluka nikad neće ponovno biti donesena.

Objava Hamilton: Ovo je bilo najbolje izdanje našeg bolida do sada u ovoj godini pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak