Na Velikoj nagradi Saudijske Arabije mogli smo vidjeti odličan primjer timskog rada u Formuli 1. Možda potezi Kevina Magnussena nisu bili po svačijem guštu, no činjenica je da su pomogli Haasu i Nicu Hülkenbergu na putu do osvajanja prvog ovosezonskog boda.
Nastup Kevina Magnussena u subotnjoj utrci na Jeddah Corniche Circuit vrlo je rano upropašten. Danac je izazvao kontakt s Alexom Albonom te zaradio vremensku kaznu zbog koje više nije mogao konkurirati za bodove.
Nakon toga počeo je voziti za dobrobit momčadi i svog momčadskog kolege Nica Hülkenberga. Nijemac nije išao u boks u ranoj fazi kad su ostali pretendenti na deseto mjesto to učinili, za vrijeme sigurnosnog bolida. Ostao je na stazi i trebao je stvoriti razliku kako bi mogao otići u boks i zadržati deseto mjesto. Tu mu je Magnussen jako pomogao, zadržavanjem Yukija Tsunode, Alexa Albona i ostalih. U borbi s Japancem još je jednom pretjerao pa zaradio drugu kaznu, ali posao je ipak obavio.
Tsunoda brings out the Viking in Magnussen #F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/KwR4ObA5hK
— Formula 1 (@F1) March 10, 2024
“Sretan sam, jasno, zato što je osvajanje boda prilično teško ovih dana i potrebno je da jedan od bolida iz top pet momčadi otpadne, što se ovaj put i dogodilo, a mi smo uspjeli to iskoristiti”, rekao je Hülkenberg.
“Mislim da je momčad izabrala dobru strategiju kad je razdvojila bolide prilikom perioda sigurnosnog automobila. Ja sam imao dobar tempo, a dobar posao odradio je Kevin. Odigrao je timski i puno mi je pomogao u mojoj utrci, to su bili temelji za osvajanje boda. Jako dobar posao s njegove strane. I hvala mu, vratit ću uslugu kasnije u sezoni.”
Na početku ove sezone, kako Nico kaže, pet je momčadi iz gornjeg dijela poretka koje u normalnim uvjetima trebaju okupirati pozicije koje donose bodove – Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes i Aston Martin. Ostalima se treba dosta toga poklopiti za ulazak u prvih deset. Ovaj je put priliku ponudio Lance Stroll svojim udesom.
Haas ima jedan bod na kontu, a time se zasad ne mogu pohvaliti u RB-u, Williamsu, Sauberu i Alpineu. Stoga, zadovoljan radom svojih vozača može biti novi šef američke momčadi.
“Borili smo se za desetu poziciju, za jedan bod, ali protiv osam vozača, tako da je sve trebalo biti savršeno kako bismo iskoristili priliku. Kevin je dobio dvije kazne, a kad smo shvatili da on više nije u igri za bodove, donijeli smo odličnu odluku i Kev je vozio fantastično kako bi zadržao te vozače iza sebe vozeći prema zadanim vremenima krugova, a Nico je svoju vožnju odradio bez greške.”
Ayao Komatsu, šef momčadi Haas
Nico je objasnio kako tijekom utrke zapravo nije znao da mu momčadski kolega značajno pomaže.
“Ne, nisam znao. Rečeno mi je da se otvorila prednost, ali nisam bio svjestan zašto. Mislio sam da sam ja tako dobar pa sam se odvojio od ostalih”, šali se Hülkenberg pa dodaje: “Kroz veći dio utrke bio sam usamljen, samo sam vozio i pritiskao. Nije bilo nikakvog čuvanja guma, išao sam do kraja. Fizički je bilo dosta naporno, ali uživao sam.”
Naravno, dok su u Haasu jako sretni što se utrka rasplela povoljno za njih, iz ostalih timova stižu kritike na Magnussenovu vožnju. U RB-u smatraju da je nepravedno što je Magnussen svojim potezima upropastio utrku Yukija Tsunode, a zapravo nije snosio nekakve posljedice tijekom same utrke. Najavili su da će tražiti razgovore s FIA-om na tu temu.
Objava Hülkenberg: Hvala Kevinu, vratit ću uslugu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak