Prije ljetne stanke u Svjetskom prvenstvu Formule 1 ostala je još samo jedna utrka: Velika nagrada Mađarske. Pred nama je jubilarna 40. utrka na Hungaroringu, na stazi koja je u proteklih godinu dana doživjela značajan ‘facelifting’.
Vozači i timovi Formule 1 odradili su do sada 13 Grand Prix utrka u 2025. godini. Proputovali su nekoliko puta s jednog ‘kraja svijeta’ na drugi, a ostala im je još jedna stanica prije odlaska na godišnji odmor.
Iako smo već zapravo ušli u drugu polovicu Svjetskog prvenstva, prvi dio sezone službeno će završiti Velikom nagradom Mađarske. Potom počinje ljetna stanka koja će trajati četiri tjedna, a sezona će biti nastavljena posljednjeg vikenda u kolovozu trkaćim vikendom u Nizozemskoj.
R A C E
W E E K
So long, Spa
Hello, Hungaroring!
#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/ugZLMxGUb6
— Formula 1 (@F1) July 28, 2025
Prva utrka za Veliku nagradu Mađarske održana je sad već davne 1986. godine, a staza Hungaroring od tada do danas zadržala je svoje mjesto u kalendaru bez iznimke. Čak i u godinama pandemije, kad se na mnogim stazama nije moglo voziti, Hungaroring je ugostio oktanski cirkus Formule 1. To znači da se ove godine obilježava veliki jubilej, 40. godina od održavanja prvog Grand Prixa u blizini Budimpešte.
Pogledamo li statistiku prethodnih 39 izdanja ove utrke, u prvi plan iskače Lewis Hamilton koji je pobijedio na Hungaroringu čak osam puta. Ima 12 plasmana na postolje i devet najboljih startnih pozicija. Michael Schumacher na drugom je mjestu s četiri pobjede i sedam pole positiona u Mađarskoj, a vrijedi istaknuti i Kimija Raikkonena koji je drugi po broju pobjedničkih postolja s devet.
Osim Hamiltona, među aktivnim vozačima na Hungaroringu su pobjeđivali Fernando Alonso, Esteban Ocon, Max Verstappen i Oscar Piastri. Što je zanimljivo, svi navedeni osim Verstappena baš su u Mađarskoj slavili svoju prvu pobjedu u Formuli 1 – Alonso 2003., Ocon 2021., a Piastri prošle godine.
Taking a walk down memory lane as we prepare for the 40th Hungarian Grand Prix
#F1 #Formula1 #HungarianGP pic.twitter.com/PLNF2WJZuv
— Formula 1 (@F1) July 30, 2025
Najviše uspjeha među timovima imao je McLaren. Momčad iz Wokinga pobijedila je 12 puta, a Williams i Ferrari po sedam. McLarenovi su vozači devet puta startali s najbolje startne pozicije, isto kao i Mercedesovi, dok Ferrarijevci imaju jedan pole position manje. Međutim, Propeti konjići najuspješniji su po broju plasmana na postolje s 29. McLaren je skupio 25, a Williams 18.
S obzirom na ovosezonsku situaciju u Formuli 1, možemo očekivati nove uspjehe McLarena. Od 13 ovosezonskih utrka, Oscar Piastri osvojio je njih šest, a Lando Norris četiri. Dvije su pripale Maxu Verstappenu i Red Bullu, a tek jedna Georgeu Russellu i Mercedesu. Da stvar bude još gora za konkurenciju, McLaren je na četiri od posljednjih pet utrka ostvario dvostruke pobjede.
Ferrari je drugi u poretku konstruktora, zahvaljujući kontinuiranom skupljanju bodova. Pobjeda ove godine nema, ali Charles Leclerc je pet puta bio na postolju. Od mogućih 26, on i Lewis Hamilton imaju čak 23 plasmana u prvih deset te ih zasad to drži ispred Mercedesa i Red Bulla. Mercedesov su problem brojna odustajanja u posljednje vrijeme, uz još neke loše nastupe i vikende bez bodova, dok je u Red Bullu priča dobro poznata – bodove osvaja samo jedan vozač. Max Verstappen je treći u poretku vozača, dok Yuki Tsunoda i dalje ima samo deset bodova ove sezone, sedam osvojenih u Red Bullovom bolidu.
TEAM STANDINGS (after 13 rounds)@McLarenF1 extend their advantage to 268 points
#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/RoLafC0J8m
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025
Što se ovih timova tiče, uoči Velike nagrade Mađarske objavljene su neke važne vijesti. Ferrari je potvrdio da će Frederic Vasseur i dalje biti šef momčadi te je s njim potpisan novi višegodišnji ugovor. Verstappen je pak odlučio stati na kraj tračevima i jasno reći da ostaje u Red Bullu i iduće sezone. S obzirom na to, možemo vrlo brzo očekivati i važnu Mercedesovu objavu koja će potvrditi ostanak Georgea Russella i Kimija Antonellija.
Ostatak društva još uvijek predvodi Williams. Sa skupljenih 70 bodova društvo iz Grovea u prilično je ugodnoj situaciji uoči ljetne stanke i moglo bi nakon dugo vremena završiti prvenstvo u gornjem dijelu poretka. Šesti je Sauber, koji se može pohvaliti najboljom formom među timovima izvan ‘velike četvorke’. Na posljednjih pet utrka švicarska je momčad imala barem jedan bolid u prvih deset. No, situacija je vrlo tijesna: Sauber 43, Racing Bulls 41, Aston Martin 35, Haas 35. Jedino Alpine osjetnije zaostaje sa svojih 20 bodova.
Prošlogodišnju utrku pamtimo po McLarenovoj dominaciji. Pole position je osvojio Norris za 22 tisućinke sekunde ispred Piastrija, dok je pobjednik utrke bio Piastri nakon onih ne baš spretno provedenih timskih odredbi u momčadi iz Wokinga. Treći je bio Hamilton, a slijedili su Leclerc i Verstappen.

Staza Hungaroring prolazi kroz proces velike obnove, što je doista bilo nužno na prilično zastarjelom objektu. Prvi dio projekta uključio je obnovu paddocka, a u periodu između prošle i ove utrke Formule 1 odrađeni su ogromni zahvati na startno-ciljnom pravcu, glavnoj zgradi s garažama te na tribini ‘preko puta’. Mora se priznati da obnovljeni Hungaroring izgleda jako, jako dobro.
The Hungaroring’s had a makeover
#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/HzocQuyO8A
— Formula 1 (@F1) July 29, 2025
Osim novog asfalta, konfiguracija staze nije se mijenjala i to je još uvijek onaj dobro poznati ‘Monako bez ograda’. Krug je dugačak 4,4 kilometra, ima 14 zavoja, a vlasnik najbržeg kruga je Lewis Hamilton – 1:16,627 iz 2020. godine.
Kao i prošle godine, Pirelli je za VN Mađarske izabrao C3 kao tvrđu, C4 kao srednju i C5 kao mekšu smjesu guma. Najpopularnija strategija u prošlogodišnjoj utrci bila je ona s dva zaustavljanja u boksu, a vozači su imali različite kombinacije korištenja guma C3 i C4. Soft se u nedjelju koristio vrlo malo. Iako je Hungaroring na lošem glasu kad su pretjecanja u pitanju, službena statistika kaže da je prošle godine obavljeno čak 65 pretjecanja tijekom utrke.

Timovi i vozači navikli su na vrlo visoke temperature u Budimpešti. Prošle je godine baš na Hungaroringu izmjerena najviša temperatura staze od čak 58,6 Celzijevih stupnjeva. Ove godine takvih ekstrema neće biti. Za petak se najavljuje pretežno sunčano vrijeme uz najvišu temperaturu zraka od 28 stupnjeva. Šansa za kišu manja je od 20 posto. U subotu bi moglo biti nešto više oblaka, temperatura će biti slična kao u petak, a šansa za kišu procjenjuje se na 20 posto. Meteorolozi smatraju da je najveća šansa za padaline u nedjelju, oko 60 posto, ali aktualne prognoze sugeriraju da će kiše biti tijekom noći i jutra. Trebao bi to biti uglavnom oblačan dan s najvišom temperaturom zraka od 25 stupnjeva.
Poslije sprint vikenda u Belgiji, na Hungaroringu nas očekuje standardni raspored s tri slobodna treninga. Prvi je u petak u 13:30, drugi u petak u 17:00, a treći u subotu u 12:30. Kvalifikacije počinju u 16 sati u subotu, dok je start utrke u nedjelju u 15 sati.

Objava Jubilarno 40. izdanje VN Mađarske: Na Hungaroringu završava prvi dio F1 sezone pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak