Utrka za Veliku nagradu Singapura bila je dramatična do posljednjeg metra, a pobjedu je odnio Carlos Sainz u bolidu Ferrarija. Lando Norris stigao je do cilja drugi u svom McLarenu, ispred Lewisa Hamiltona u Mercedesu. George Russell bio je treći do samog kraja, pritiskao Norrisa, ali je u zadnjem krugu završio u zaštitnoj ogradi.

Sve ono što je prethodilo utrci za VN Singapura, nije baš bilo u skladu s očekivanjima. Nakon 14 pobjeda u isto toliko nastupa, Red Bull je na stazi Marina Bay doživio prve ozbiljne probleme s bolidom u ovoj sezoni, tako da su se Max Verstappen i Sergio Perez kvalificirali na slabo 11. i 13. mjesto. Carlos Sainz osvojio je drugi uzastopni pole position, ispred Georgea Russella i Charlesa Leclerca, a Lance Stroll imao je tešku nesreću u kvalifikacijama, zbog koje bolid Aston Martina s brojem 18 nije bio na startu utrke.

Što se vremenskih uvjeta tiče, prognoze su sugerirale suhu utrku. Šansa za kišu bila je vrlo mala. Temperatura zraka neposredno prije starta bila je 30 stupnjeva Celzija, dok je temperatura staze bila 37 stupnjeva. Standardno, vlažnost zraka bila je visoka, iznad 70 posto, što u kombinaciji s visokim temperaturama čini ovu utrku fizički vrlo napornom za vozače.

Sainz i Russell za start su izabrali medium, dok je Leclerc započeo utrku na mekšim gumama. Svi ostali u Top 10 bili su na mediumu, a u pozadini Verstappen, Perez i Bottas na hardu. Soft su izabrali Tsunoda, Piastri i Zhou, koji je utrku započeo iz pit lanea.

Start je prošao savršeno za Ferrari. Sainz je dobro potegnuo i zadržao prvo mjesto, a Leclerc je iz drugog reda bolje ubrzao na softu i prestigao Russella. Talijanska momčad odmah je zgrabila pozicije jedan i dva. Hamilton je u prvoj kombinaciji zavoja otišao izvan granica staze. Vratio se na trećem mjestu, ispred Russella i Norrisa, ali u drugom je krugu ipak vratio poziciju svom momčadskom kolegi. Norris je smatrao da poziciju treba vratiti i njemu.

Iza Norrisa smjestili su se Alonso u Aston Martinu i Ocon u Alpineu, a u prvom smo krugu ostali bez Yukija Tsunode koji je odustao. Srećom, Japanac je uspio parkirati bolid izvan staze, tako da nije potrebe za žutim zastavama ili sigurnosnim automobilom. Snimka je pokazala kontakt između Tsunode i Pereza, a Japanac je preko radio veze prijavio probušenu gumu.

Verstappen je u prvom krugu zaradio jednu poziciju i ušao u prvih deset, a onda je u drugom krugu prestigao i Hülkenberga u Haasu. Krug kasnije upustio se u borbu protiv drugog Haasa, onog u rukama Magnussena. Danac se pokazao kao nešto tvrđi orah.

Suci su počeli analizirati Hamiltonovu situaciju sa starta, ali on je onda ipak propustio Norrisa na četvrto mjesto, tako da je taj slučaj bio završen. Bilo je evidentno da je Lewis stekao prednost prolaskom izvan granica staze i vraćanje stečenih pozicija bilo je jedino ispravno rješenje.

Verstappen se u šestom krugu napokon uspio riješiti Magnussena i preuzeti osmu poziciju. Skoro u istom trenutku njegov momčadski kolega vodio je bitku s Piastrijem. Perez je došao ispred Australca, na 13. poziciju, a ispred sebe imao je Lawsona u AlphaTauriju.

Društvo je u prvih deset bilo prilično kompaktno. Između bolida razlike su bile otprilike sekundu do dvije, tako da je u osmom krugu deseti Hülkenberg za vodećim Sainzom zaostajao tek 12 sekundi. Leclerc se do desetog kruga držao unutar DRS zone iza svog momčadskog kolege, ali onda se razlika malo povećala, na sekundu i pol, a toliko je i Russell zaostajao za Ferrarijem ispred sebe.

Uslijedila je jedna mirnija faza, u kojoj nije bilo direktnih okršaja na stazi, a svi su se polako okrenuli planiranju strategija i traženju idealnog trenutka za ulazak u boks na promjenu guma. Poredak prvih pet i dalje je bio: Sainz, Leclerc, Russell, Norris, Hamilton. Razlika između prvog i petog, samo pet sekundi.

Ferrari je od Leclerca tražio povećanje razlike u odnosu na Sainza. Smatrali su da bi razlika trebala biti oko tri sekunde, kako bi vodeći vozač bio zaštićen od eventualnog undercuta Russella ili Norrisa. Verstappenu je pak trkaći inženjer govorio da se odmakne od Ocona. Max je na tvrđim gumama trebao razmišljati dugoročno, kako bi profitirao kasnije u utrci. Vožnja u prljavom zraku iza Alpinea u tom mu trenutku nije pomagala, a Francuza nije mogao prestići na stazi.

U 20. krugu utrke Logan Sargeant pogodio je zaštitnu ogradu u zavoju osam. Ostao je bez prednjeg krila, koje je zapelo ispod bolida. Komadići su letjeli po stazi, vozač Williamsa nekako se dovukao do boksa, ali direkcija utrke odlučila je na stazu poslati sigurnosni automobil pa je u boksu zavladala totalna ludnica.

Ferrari je odradio dobro zaustavljanje sa Sainzom, no išli su na dvostruku promjenu i Leclerc nije uspio zadržati drugu poziciju. Verstappen je ostao na stazi na tvrđim gumama, tako da je on bio drugi, Russell treći, Perez četvrti također bez ulaska u boks, a iza njega Norris pa tek onda Leclerc. Ferrari je svog vozača morao zadržati nekoliko sekundi duže u boksu zbog prometa, i to su iskoristili u Mercedesu i McLarenu.

Alonso je imao problem kod ulaska u boks. Blokirao je kotače i izletio iz odvojka prema boksu na stazu pa se opet vratio prema boksu. Suci su to uzeli u razmatranje i dodijelili Španjolcu vremensku kaznu od pet sekundi.

Restart se dogodio u 23. krugu. Sainz nije imao problema sa zadržavanjem prvog mjesta, a iza njegovih leđa krenule su žestoke borbe. Russell je napadao Verstappena, Norris Pereza, a Leclerc je na jednom kočenju morao izbjegavati sudar s Norrisom pa je izgubio još jedno mjesto od Hamiltona. Nakon nekoliko pokušaja, Russell i Norris uspjeli su proći Red Bullove ispred sebe, a onda su Pereza prestigli Hamilton i Leclerc. U 24. krugu Norris je prošao Verstappena pa je poredak na vrhu bio Sainz, Russell, Norris.

Verstappen se na starim gumama jednostavno nije mogao održati u vrhu. U 27. krugu izgubio je četvrto mjesto od Hamiltona, a ubrzo nakon toga i peto od Leclerca. Tako su Max i Sergio pali na šesto i sedmo mjesto, a iza njih je pravu kolonu napravio Alonso, koji je imao još jedan kratki izlet izvan staze i očigledno se dosta mučio sa svojim Aston Martinom.

Borba za vrh bila je krajnje neizvjesna. Sainz je nastojao skupiti društvo iza sebe, a Russell, Norris i Hamilton bili su unutar dvije sekunde iza vodećeg. Leclerc se pokušavao vratiti u borbu za postolje, jurio je kako bi smanjio zaostatak za Hamiltonom.

Žestoki obračun za desetu poziciju imali su Magnussen i Gasly. Bilo je tu i guranja izvan granica staze, zbog čega su bili pod povećalom sudaca. Magnussen ipak nije izdržao u toj borbi i značajno je pao u poretku. Još jednom, nakon odličnih kvalifikacija, Haas je u utrci išao jedino unatrag.

Odličan troboj vidjeli smo u 38. krugu. Alonso je napadao Pereza, a njihov duel odlično je iskoristio Ocon i progurao se ispred svog bivšeg momčadskog kolege. Perez se još neko vrijeme održao na čelu tog vlakića, ali onda ga je Ocon prestigao vrlo lijepim manevrom. Meksikanac je evidentno ostao bez gripa u svojim potrošenim gumama, tako da su ga odmah prestigli Alonso i Gasly te je odlazak u boks bio jedino rješenje. Perez je prešao na medium, a vratio se iz boksa na 18. mjestu. Potom je gume zamijenio i Verstappen, vrativši se na stazu na mediumu i na 15. mjestu.

Dvadeset krugova do kraja, prvih pet vozača i dalje je dijelilo manje od pet sekundi. Russell je mogao koristiti DRS, kao i Norris iza njega. Tada je u zavoju broj dva stao Alpine Estebana Ocona, što je uzrokovalo period virtualnog sigurnosnog automobila.

I dok su Sainz, Norris i Leclerc ostali na stazi, Mercedes je odlučio zamijeniti gume na oba bolida. Russell i Hamilton prešli su na medium, a pritom su pali na četvrto i peto mjesto. Kad je završio VSC, Russell je bio 14 sekundi iza Leclerca. Do kraja je bilo 16 krugova. Alonso je također bio u boksu, zbog odrađivanja kazne i problema sa stražnjom gumom, trajalo je to jako dugo pa se vratio na stazu na 15. mjestu. Onda je imao i jedno izlijetanje, tako da je pao na kraj poretka.

Verstappen se uspio vratiti u krug osvajača bodova. Prošao je Zhoua za deseto, a onda i Hülkenberga za deveto mjesto. Sljedeći je ispred njega bio Lawson. Perez je za to vrijeme držao 13. poziciju, iza Albona. U 51. krugu Max je došao do osmog mjesta pretjecanjem Lawsona, a imao je četiri sekunde zaostatka za Piastrijem.

Deset krugova ostalo je do kraja utrke, a Russell je došao na manje od tri sekunde do trećeplasiranog Leclerca. Bio je devet sekundi iza vodećeg Sainza, koji je imao sekundu i pol prednosti pred Norrisom.

Leclerc nije uspio zadržati brze Mercedesove bolide na puno svježijim gumama. Brzo su ga prestigli i Russell i Hamilton pa nastavili jurnjavu za Norrisom i vodećim Sainzom. Verstappen je uspio proći Piastrija za sedmo mjesto, a nekoliko ga je sekundi dijelilo od Gaslyja na šestoj poziciji. Nadoknadio je taj zaostatak vrlo brzo i prestigao Francuza pet krugova do cilja.

Vodeća četvorka ušla je u zadnjih pet krugova praktično bez razmaka među bolidima. Norris je imao DRS iza Sainza, a Russell i Hamilton stiskali su s trećeg i četvrtog mjesta. Norris se čvrsto branio od prvog Russellovog napada, pomakao je pritom svom bivšem momčadskom kolegi. Radili su zapravo u tandemu kako bi se obranili od Mercedesa. Sainz je želio da Norris ima DRS, kako bi se lakše obranio na drugom mjestu.

U posljednji krug utrke ušlo se bez promjena u poretku. Sainz je malo pobjegao od Norrisa, koji se svim silama branio od Russella i Hamiltona. Russell je pretjerao u svojim pokušajima i završio je u zaštitnoj ogradi u drugom sektoru. Trojac je nastavio jurnjavu do kraja. Sainz je izdržao i odnio pobjedu za Ferrari, a Norris je obranio drugo mjesto ispred Hamiltona.

Objava Kraj Red Bullovog pobjedničkog niza! Carlos Sainz u Ferrariju osvojio VN Singapura! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak