Početak sezone je bio za zaborav, barem što se tiče Charlesa Leclerca i njegovog odustajanja na prvoj utrci u Bahreinu. DNF zbog problema s pouzdanošću nije ono što je Charles očekivao prije sezone te su se tako nastavili problemi koji su obilježili Ferrarijevu prošlu sezonu. Da stvar bude gora, najveći konkurent, Red Bull, je podigao ljestvicu u odnosu na ostatak grida, uzevši 1-2 na otvaranju sezone.

Monegažanin, koji je na startu utrke uspio prestići Sergija Pereza, svjestan je da je do toga došlo zbog dobre strategije, a ne zbog snage crvenog bolida. Naime, Ferrari je žrtvovao zadnji kvalifikacijski pokušaj s namjerom da Leclerc ima novi set mekanih guma na startu, što je Charles i iskoristio. Međutim, nakon prvog stinta Perez je uspio preuzeti drugo mjesto, a “šlag na torti” je bilo Leclercovo odustajanje u 40. krugu utrke. Leclerc, treći u tim trenucima, ovih dana je dao intervju za Motorsport.com, u kojem se osvrnuo na početak sezone.

“Brzina u utrci nije bila dovoljno dobra. Daleko smo od Red Bulla, moramo se potruditi shvatiti što su pronašli tijekom zimske pauze jer su na drugom planetu što se tiče race pacea“, počeo je Charles.

“Brzi smo u kvalifikacijama, ali u utrci je velika razlika u brzini između nas i Red Bulla. Mislim da je Red Bull negdje pronašao nešto veliko, što i mi moramo pronaći. To je vrlo teško razumjeti jer je očito da se u kvalifikacijama i utrci radi o istom bolidu. Iz nekog smo razloga u kvalifikacijama vrlo blizu njih, dok smo u nekim dijelovima utrke udaljeni sekundu. To je ogromna razlika, pa je moramo istražiti”, nastavio je Leclerc.

Charles Leclerc, Ferrari SF-23 (Foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Charles je također otkrio da je Ferrari dobio nešto brzine na ravnim pravcima, ali da su radi toga izgubili na performansama u brzim zavojima. U pogledu potrošnje guma, koja je bila redoviti problem prošle sezone, Leclerc, iako priznaje da potrošnja nije zadovoljavajuća, je stava da to nije najveći problem. Naime, i on i momčadski kolega, Carlos Sainz, su tijekom utrke u Bahreinu morali jače gurati kako bi zadržali korak s Red Bullom, ali to im u konačnici nije uspjelo.

“Mislim da smo spori. Čak i da je potrošnja guma bila mala, na kraju nam je jednostavno nedostajalo performansi. Morali smo jače voziti da izvučemo performanse iz bolida pa je samim time došlo i do jače potrošnje guma. Moramo to razmotriti jer smo za sada stvarno daleko od brzine u utrci koja bi nam donijela pobjedu”, nije pretjerano zadovoljan Charles.

“Vrlo je teško razdvojiti potrošnju guma i performanse. Mislim da smo na kraju jednostavno prespori u utrci, a zbog toga puno pritišćemo i uništavamo gume. Čini se da Red Bull ima puno više performansi od nas u utrci, tako da mogu čuvati gume u prvim krugovima, a onda počnu stiskati pa imaju i bolju potrošnju guma”, rekao je Leclerc.

Od pozitivnih strana tijekom uvodnog vikenda sezone (a kojih nije bilo puno), Leclerc je izdvojio već spomenutu strategiju u kvalifikacijama, kao i dobar start utrke. Međutim, za vozača njegovog kalibra to definitivno nisu okolnosti s kojima može biti sretan.

“Jedina pozitivna stvar je bila da smo napravili pravi izbor u kvalifikacijama zadržavši nove meke gume,” rekao je Charles i nastavio: “Imali smo dobar start, ali to definitivno nije dovoljno da budem sretan nakon ovoga što se dogodilo.”

“Bili smo na drugom mjestu dosta krugova, što je iskreno bilo najbolje čemu smo se mogli nadati. Onda nas je prestigao Checo, što je bilo samo pitanje vremena. Oni su bili u ligi za sebe u smislu brzine, tako da ih nismo mogli izazvati. Sve to nije važno, jer prvenstveno je potrebno završiti utrku.”

“Sve je bilo u pokušaju kontrole brzine i održavanja razmaka s momcima iza, što sam i radio, nisam baš vozio na rubu, ali svejedno nismo imali dosta brze krugove pomoću kojih bih mogao izazvati Red Bull. Dakle, treće mjesto je bila realna pozicija, ali nažalost, nismo završili utrku”, zaključio je depresivan vikend Ferrarijev vozač.

Čini se da će problemi s bolidom obilježiti i ovu sezonu momčadi iz Maranella, ako ne dođe do velikih promjena. Podsjetimo, u Leclercovom bolidu su iskorištena već dva spremišta energije, a što predstavlja najveći dopušten broj mijenjanja te komponente bez kazne. Prilikom sljedeće promjene, Leclerc će na startu utrke biti pomaknut deset mjesta unatrag, što zasigurno nije sretna okolnost, s obzirom na to da su preostale još 22 utrke ove sezone. Ostaje mu nada da će barem jedno od zamijenjenih spremišta energije biti funkcionalno za iduću utrku, koja će se održati za tjedan i pol u Saudijskoj Arabiji.

Objava Leclerc: Red Bull je s drugog planeta u odnosu na ostatak grida pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marijan Presečki