Uzbudljivi petak na ulicama Bakua završen je kvalifikacijama kojima se određuje startni poredak za nedjeljnu glavnu utrku Velike nagrade Azerbajdžana, a pole position je zgrabio Charles Leclerc u bolidu Ferrarija. Njemu je to 19. pole position u karijeri i treći u nizu na uličnoj stazi u Bakuu.
Monegaški je vozač u neizvjesnoj završnoj rundi kvalifikacija uspio nadmašiti vozače Red Bull Racinga. Max Verstappen startat će u nedjelju drugi, a Sergio Perez treći. Četvrto mjesto zauzeo je Carlos Sainz u drugom Ferrariju, a Lewis Hamilton peti je u bolidu Mercedesa te će startni red dijeliti s Fernandom Alonsom u Aston Martinu.
Kvalifikacije nisu prošle bez incidenata. U prvom dijelu nezgodu je imao Nyck De Vries i zabio svoj AlphaTauri u zaštitnu ogradu u zavoju broj 3. Isti zavoj uništio je kvalifikacije Pierrea Gaslyja, koji je u bolidu Alpinea također imao bliski susret s ogradom u Q1.
TIJEK KVALIFIKACIJA:
Prvi put ove godine održava se trkaći vikend koji uključuje subotnju sprint utrku, a uoči Velike nagrade Azerbajdžana definiran je i novi format koji uključuje: samo jedan slobodni trening, klasične kvalifikacije u petak, kvalifikacije za sprint i sprint utrku u subotu te glavnu utrku u nedjelju.
Dakle, vozači i timovi imali su samo jedan trening prije nego stvari postanu ozbiljne. Na jedinom slobodnom treningu najbrži je krug odvozio Max Verstappen u Red Bullu, no samo 37 tisućinki sekunde sporiji bio je Charles Leclerc u Ferrariju, a slijedili su Sergio Perez, Carlos Sainz i Lando Norris. Generalno, za mnoge je to bio dosta problematičan trening, baš kad im je kvalitetno vrijeme na stazi bilo potrebnije nego ikad.
Vremenski uvjeti za kvalifikacije bili su stabilni i radari nisu pokazivali nikakvu opasnost od kiše. Na početku kvalifikacija temperatura zraka bila je 19° Celzija, a temperatura staze 38°. Naravno, vjetra je bilo. Nema Baku bez razloga nadimak “Grad vjetrova”.
Q1 – eliminirani vozači: Zhou, Hülkenberg, Magnussen, Gasly i De Vries
Vozači su požurili iz svojih garaža i nestrpljivo čekali dopuštenje za izlazak na stazu. Kad su gotovo svi odvozili svoje prve brze krugove, svi redom na mekšoj smjesi guma, prvo mjesto držao je Verstappen (1:41,887), ispred Leclerca i Alonsa. Dobre su stvari najavili vozači McLarena, koji su imali četvrto i sedmo vrijeme. Njihovi bolidi opremljeni su određenim nadogradnjama i to im je očito išlo u prilog. Između Norrisa i Piastrija bili su Hamilton i Hülkenberg, a tek na osmom mjestu Perez.
Ubrzo su počeli incidenti. Mali izlet van staze imao je Guanyu Zhou, ali vozač Alfe dobro je prošao i nije udario u zaštitnu ogradu. Te sreće nije bio Nyck de Vries, koji je pogriješio u zavoju broj 3 i zabio se ravno u zid. Magnussen se požalio na probleme s motorom, a jedini vozač koji nije uspio odvoziti brzi mjereni krug prije crvene zastave bio je Sainz. Naravno, uz De Vriesa.
Prekid je potrajao otprilike četvrt sata, a vozačima je preostalo deset minuta borbe za prolazak u Q2. No, prije nego je itko uspio odvoziti mjereni krug, dogodio se novi incident i to na istom mjestu. Zavoj broj 3 na krivoj je nozi uhvatio Pierrea Gaslyja. On se nije zabio prednjim dijelom bolida u zaštitnu ogradu, već je nakon proklizavanja u zid udario stražnji dio Alpineovog bolida. Šteta je bila poprilična, tako da su opet u promet morale crvene zastave. Usporena snimka otkrila je i jednu piruetu Sainza u Ferrariju, no na njegovu sreću nije bilo kontakta s ogradama.
Ova je pauza bila nešto kraća, a na stazi se brzo stvorila velika gužva kad je sesija nastavljena. Na satu je bilo sedam minuta i 30 sekundi, tražili su se brzi krugovi za prolazak u drugu rundu. Nakon De Vriesa i Gaslyja, kvalifikacije su završile i za Magnussena jer ga je momčad pozvala u boks zbog problema s bolidom. Stoga, tražila su se samo dvojica za eliminaciju u prvoj rundi. Verstappen je popravio vrijeme na 1:41,398 pa otišao u boks, a svi ostali vozili su do samog kraja.
Nesretnici su naposljetku bili Zhou na 16. i Hülkenberg na 17. mjestu. Haas je tako ostao bez oba bolida. Eliminaciju je “za dlaku” izbjegao Ocon, koji je bio samo dvije stotinke brži od Kineza. Na vrh je svojim posljednjim brzim krugom zasjeo Leclerc (1:41,269), ispred Verstappena, Alonsa, Pereza i Russella.
Q2 – eliminirani vozači: Russell, Ocon, Albon, Bottas i Sargeant
Prvi put ove sezone imali smo oba Williamsa u Q2, pohvale Sargeantu za prvi prolazak u drugu rundu. Još je važno napomenuti da se temperatura staze značajno smanjila u odnosu na početak prvog dijela te je izmjeren 31°.
Iz boksa na početku Q2 nisu žurili vozači Ferrarija, ni Norris u svom McLarenu. Nakon prvih brzih krugova na vrhu je bio Perez u Red Bullu (1:41,131), šest stotinki sekunde brži od momčadskog kolege i otprilike dvije i pol desetinke sekunde od Alonsa u Aston Martinu. Četvrto i peto mjesto držali su Russell i Hamilton u Mercedesovim bolidima, a čekalo se Propete konjiće: Leclerc je došao na treće mjesto (+0,085), dok je Sainz odustao od prvog brzog kruga. Španjolac je onda pritisnuo pa se smjestio na petu poziciju, iza Alonsa.
Jurnjava se nastavila u završnim minutama drugog dijela. S obzirom na nižu razinu potrošnje guma, vozači su koristili strategiju brzi krug – sporiji krug – brzi krug, bez stajanja u boksu. Jedan Ferrari, onaj Leclercov, izgledao je odlično i monegaški je vozač rezultatom 1:41,037 zasjeo na vrh poretka. Sainz je pak imao puno problema u svom bolidu i u zavoju broj 3 produžio je ravno kako ne bi udario u ogradu.
Leclerc je otišao u garažu, a s prvog mjesta ga je svrgnuo Verstappen (1:40,822). Poredak prvih pet bio je: Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz, Alonso. Iznenađenje se dogodilo u borbi za prolazak u završnu rundu – Russell je završio na 11. mjestu, samo četiri tisućinke sekunde bio je sporiji od Hamiltona na desetom mjestu. Eliminirani su još Ocon, Albon, Bottas i Sargeant.
Q3 – pole position za nedjelju Leclercu!
Odličan posao obavio je McLaren, koji je s oba bolida ušao u Q3. Ferrari, Red Bull i Aston Martin također su imali dva bolida među deset najboljih, a još su se tu ugurali Tsunoda s AlphaTaurijem i Hamilton s Mercedesom.
Na početku završne runde na stazu su izašli svi osim Strolla i Piastrija. Nevjerojatno, Verstappen i Leclerc postavili su identično vrijeme – 1:40,455. Prednost je bila na Maxovoj strani jer je on prvi odvozio taj krug. Perez je bio treći, ispred Sainza i Hamiltona. Norris šesti, Tsunoda sedmi, Alonso tek osmi sa zaostatkom od 1,636 sekundi. Dok se ova osmorka vraćala u boks, svoje su krugove vozili Kanađanin i Australac – Stroll se ugurao između Norrisa i Tsunode, a Piastri postavio deseto vrijeme.
Uslijedio je završni obračun za pole position. Leclerc je sjajno vozio i uspio je popraviti svoj rezultat na 1:41,203. Bio je 0,188 sekundi brži nego u prvom pokušaju. Red Bullovi vozači nisu imali odgovor i nisu uspjeli voziti brže nego u prvom mjerenom krugu. Verstappen je na kraju zauzeo drugu, a Perez treću poziciju. Četvrti je Sainz, peti Hamilton, šesti Alonso. Iz četvrtog reda startat će Norris i Tsunoda, a iz petog Stroll i Piastri.
U subotu ćemo prvo gledati Sprint Shootout (10:30 po hrvatskom vremenu), kvalifikacije kojima će biti određene startne pozicije za sprint utrku. U Bakuu će se sprint utrka sastojati od 17 krugova, a start je u 15:30 po hrvatskom vremenu. Nedjeljna utrka starta u 13 sati, a vozit će se 51 krug.
Objava Leclercu pole position u Bakuu treću godinu zaredom pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak