Nakon svih početnih problema i laganih kontroverzi, sesija kvalifikacija odvožena je bez incidenata te je najbrži na kraju bio Charlec Leclerc u Ferrariju ispred svojeg momčadskog kolege koji nažalost ima kaznu na startu te Red Bullovog Maxa Verstappena.
Nakon sudara na trećem slobodnom treningu uoči kvalifikacija, bolid Alexa Albona na vrijeme je popravljen u garaži Williamsa i bio je spreman za ovu sesiju. Ususret kvalifikacija, saznalo se i da je Lance Stroll dobio kaznu od 5 mjesta na startu utrke zbog pretjecanja Carlosa Sainza pod žutim zastavama na trećem slobodnom treningu.
Q1 – ispali: Norris, Ocon, Zhou, Piastri, Tsunoda
Odmah se krenulo u sesiju pošto je za zagrijavanje guma u ovakvim hladnim uvjetima trebalo koji krug više. Kevin Magnussen u Haasu prvi je ušao u brzi krug i napravio neko vrijeme kruga od 1:35.968. Momčadski kolega ga je pratio, ali odvozio sporije vrijeme.
Ubrzo je to Ferrarijev Charles Leclerc spustio na 1:35.323, svi su vozili na najmekšoj komponenti guma. Mercedesi, kao i Max Verstappen, nešto su kasnije izašli na stazu. Max je odmah u brzom krugu napravio tada drugo vrijeme sesije, a odličan je nastavio biti Magnussen u Haasu s tada četvrtim vremenom sesije.
Ferrarijev dvojac je s 10 minuta do kraja sesije “podigao ljestvicu”, te Leclerc ide najbrže s 1:34.072. Pojavila su se i obrisana vremena radi prekoračenja granica staza, nastradao je Yuki Tsunoda koji je sa 7 minuta do kraja sesije imao tek predzadnje vrijeme kruga u sesiji.
S pet minuta do kraja prvog kvalifikacijskog kruga, u zoni ispadanja bili su: Zhou, Ricciardo, Hülkenberg, Gasly i Tsunoda. Verstappen je Norrisu zasmetao u brzom krugu pa je ostalo za vidjeti hoće li svjetski prvak dobiti kaznu. Ferrari ponovo ubrzava, te opet prvo Sainz brži od Leclerca koji odmah iza njega radi još brže vrijeme. Bilo je to 1:33.617 i ostalo je kao najbrže vrijeme Q1.
Rizičan je bio Esteban Ocon na 15. mjestu s dvije minute do kraja sesije, a ni Mercedesi nisu bili daleko od zone ispadanja. Russellu je na 14. mjestu obrisano vrijeme radi prekoračenja granica staze, a Lewis Hamilton bio je 12. Na kraju, Lance Stroll je s 11. vremenom izbacio Landa Norrisa, a ni Oscar Piastri nije prošao dalje, katastrofa za McLaren!
Bilo je dosta prometa na ulasku u posljednje brze krugove, te su pod razmatranjem sudaca ostali Albon, Zhou, Gasly, Bottas i oba Mercedesa. Na kraju su ispali Norris, Ocon, Zhou, Piastri i Tsunoda.
Q2 – ispali: Hamilton, Perez, Hülkenberg, Stroll, Ricciardo
U drugi krug kvalifikacija požurili su iz Aston Martina, ali reprezentativnih vremena kruga nije odmah bilo. Za to se pobrinuo Leclerc sa 1:33.966, a momčadski kolega ga je pratio s nešto manje od 2 desetinke zaostatka. No, napokon se malo probudio i Sergio Perez, te vozi još brže, samo jednu tisućinku ispred Leclerca.
Ali, i Fernando Alonso vozi odlično te vozi brže od Pereza, točnije 1:33.880. Svi su naravno vozili na najmekšoj komponenti guma. Mercedesi su opet kasno izašli na stazu, tek na pola sesije. Prvo je Hamilton ušao u brzi krug i napravio tada odlično prvo vrijeme sesije, a momčadski kolega ga je popratio s drugim vremenom na ljestvici vremena. No, ubrzo ih Verstappen ‘skida’ s nešto više od dvije desetinke boljim vremenom.
S 4 minute do kraja sesije, u zoni ispadanja bili su Gasly, Sargeant, Stroll, Ricciardo i Bottas. Rizičan je bio Albon na 10. mjestu, a Ferrariju su u međuvremenu ponovo zasjeli na vrh. Bottas se provukao na 10. mjesto, izbacivši Albona u zonu ispadanja, ali ubrzo Stroll u opet odličnom Aston Martinu mijenja poredak u zoni ispadanja bijegom na upravo 10. mjesto. Nije mu to naravno bilo dovoljno i ubrzo ga Hülkenberg izbacuje iz Q2.
U samom cilju, ubrzavanjem oba Williamsa koja su prošla dalje, ispali su Perez i Hamilton, uz Hülkenberga, Strolla i Ricciarda! Lewis je momčadi javio da nije mogao ići brže od ovog. Zapažen ostaje i prolazak Bottasa na 10. mjestu. Najbrži u drugom kvalifikacijskom krugu ostao je Leclerc s 1:32.775.
Q3 – najbrži:
U završni kvalifikacijski krug prvi je krenuo Kevin Magnussen, a Bottas i Russell, kasnije se ispostavilo i za oba Willliamsa, odlučili su se na samo jedan izlazak u brzi krug. Alonso je prvi napravio neko reprezentativno vrijeme od 1:33.555, ali Ferrarijev dvojac ubrzo ide još brže, kao i Verstappen. Dakle, najbrži je nakon prvih izlazaka bio Leclerc ispred Sainza i Maxa – svi unutar jedne desetinke.
Russell s pet minuta do kraja sesije radi 5. vrijeme sesije, a uskoro su počeli i završni izlasci u brze krugove. Sainz je predvodio kolonu ispred Alonsa i oba Williamsa, ali očito se išlo na dva kruga zagrijavanja guma. Leclerc je opet prvi, te poboljšava svoje vrijeme na 1:32.726. Verstappen to ne može pratiti, te ne poboljšava svoje vrijeme kruga. Carlos Sainz je također poboljšao svoje vrijeme, ali je bio ipak sporiji od momčadskog kolege.
Nije na kraju bilo neke napetosti, Ferrari je ovo s lakoćom odradio, iako nažalost Sainz ima kaznu od 10 mjesta radi promjena komponenata na bolidu, što je Russella promoviralo na 3. startno mjesto iza Leclerca i Verstappena.
Poredak prvih 10:
1.Leclerc 2.Sainz 3.Verstappen 4.Russell 5.Gasly 6.Albon 7.Sargeant 8.Bottas 9.Magnussen 10.Alonso |
Objava Leclercu prva startna pozicija u Las Vegasu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic