Razmišljanja šofera s iskustvom

najiskusniji hrvatski autonovinar s vama dijeli svoja razmišljanja

TUŽIBABA

Ne kao guske u magli

Razdoblje maglovitih dana je već počelo i trajat će do proljeća, pogotovo u
unutrašnjosti, kotlinama i u blizini rijeka. Već su mi dosadni oni iz HAK-a
na radiju: Na autocesti za Karlovac magla na sedmom i dvadeset i sedmom
kilometru.
Nemojte se žuriti i vozite znatno opreznije, iako mislite da vidite
dovoljno, znajte da niste sami na cesti i postoje vozači kojima vožnja ne
ide od ruke tako lako i vozači koji slabije vide. Pazite na sebe i na druge!

Kako pravilno i propisno koristiti svjetla za maglu ili kako ne biti guska
u magli? Što se osvjetljenja automobila općenito tiče, treba reći da je
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisano da u uvjetima vožnje po
magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla
za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za maglu, ili oba svjetla istodobno.

Stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima, moraju biti
crvene boje, a smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene
vidljivosti. Ako vozač postupi protivno navedenom, platit će za prekršaj
300 kuna novčane kazne.
Zadržao bih se na stražnjim maglenkama. Radi se o jednom ili dva svjetla sa
žaruljama snage 21 watta. Mnogi ne znaju da je zakonski propis da se
stražnje svjetlo za maglu uključuje ako je vidljivost manja od 50 metara.
Ono što treba stalno naglašavati, gasite stražnje svjetlo za maglu ako
magle nema, posebno noću. Jer, tih 21 watt po žarulji zasljepljuje vozača
iza vas.

Druga stvar, kad vi zakočite vozač iza vas će djelić sekunde kasnije uočiti
„stop-lampe“ upravo zbog ovog „Betlehema“ od 42 wata. Zato ako vam netko
blica otraga, pogledajte jeste li zaboravili isključiti stražnja svjetla za
maglu. Nije vic, ali kad sam na crpki rekao jednoj plavuši da isključi
stražnje maglenke, odgovorila mi je da ona uopće nema stražnje maglenke!?  (N.U.)