Iza Red Bull Racinga turbulentan je tjedan u kojem je vodstvo momčadi odlučilo promijeniti vozačku postavu, a detaljnije o tome potezu govorio je savjetnik momčadi Helmut Marko.

Dva loša trkaća vikenda Liama Lawsona bila su dovoljna da Red Bull Racing pošalje Novozelanđanina u sestrinsku momčad Racing Bulls, a na njegovo mjesto postavi Yukija Tsunodu.

Kad se na kraju prošle sezone oprostio od Sergia Pereza, također zbog loših rezultata, Red Bull je birao između Lawsona i Tsunode, a mnogi su se tada pitali zašto je izbor pao na Liama, a ne na puno iskusnijeg Yukija. Dok su vozili za istu momčad rezultati su im bili dosta ujednačeni.

“Yuki je bio previše nekonstantan. Zato smo se jednoglasno odlučili za Lawsona. Međutim, on pod povećanim pritiskom jednostavno nije mogao isporučiti rezultat, počevši od prvog dana u Australiji. Onda je krenuo strmoglavo prema dolje. Nešto poput uzdrmanog boksača. Iz toga se vrlo teško izvući. U tom pogledu, bila je to pogreška”, priznao je Helmut Marko.

S obzirom na to da je Red Bullu ovo druga promjena vozača u svega nekoliko mjeseci i da su u istom bolidu Tsunoda i Lawson bili podjednako brzi, javnost se pita što će se dogoditi ako Japančevi rezultati ne budu dobri. Međutim, Helmut Marko tvrdi da ove sezone više neće biti promjena vozača.

Tsunoda je dobro započeo sezonu u bolidu Racing Bullsa (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Tsunoda je nakon utrke u Kini odradio nekoliko sesija u Red Bullovom simulatoru i očito uvjerio vodstvo momčadi da je prava osoba za ovaj posao.

“Yuki Tsunoda će završiti ovu sezonu. On je brz vozač, mi to znamo, ali imao je svojih uspona i padova. Zato smo mislili da je Lawson bolji i snažniji kandidat, ali Yuki je prošao određenu transformaciju. Promijenio je menadžment i svoju situaciju, to je jednostavno bila najbolja opcija.”

“Čak i na Suzuki, iako Lawson poznaje stazu. Nije ni Hadjar poznavao Kinu pa je odmah bio brz, skoro kao Yuki, barem u kvalifikacijama. Trebali smo prekinuti tu silaznu putanju kako bismo Lawsonu osigurali budućnost u njegovoj karijeri.”

“Yuki je u svojoj petoj sezoni, a iskustvo je u tako teškim uvjetima ogroman faktor. Yuki je više puta naglasio da je zapravo pravi čovjek za Red Bull Racing. Također u vidu povratnih tehničkih informacija, a često ga se optuživalo da mu to nedostaje, da ne razumije tehničku stranu i ne može podesiti bolid. Pokazalo se da je to pogrešno”, objasnio je Red Bullov savjetnik.

Svoju debitantsku utrku u bolidu Red Bulla Yuki će odvoziti pred svojom publikom na stazi Suzuka. Logično je bilo postaviti pitanje je li Honda intervenirala i potaknula Red Bull na ovaj potez.

“Činjenica da je iduća utrka u Japanu samo je slučajnost. Naravno, Honda je sretna s ovom odlukom, to je jasno. Ali nije to bio odlučujući faktor. Hondina uključenost ionako završava na kraju ove godine”, naglasio je Marko pa još odgovorio na pitanje je li Honda financijski doprinijela ovoj odluci: “To nije bilo odlučujuće niti smo bili time motivirani pri donošenju odluke.”

Max Verstappen još nije komentirao potez svoje momčadi, no iz nekih se njegovih postupaka moglo zaključiti da je bio na Lawsonovoj strani. Naime, bivši vozač Formule 1 Giedo van der Garde kritizirao je Red Bullov potez u postu na Instagramu, a Verstappen je ‘lajkao’ tu objavu.

Upitan je li Max nezadovoljan zbog promjene vozača nakon druge utrke u sezoni, Helmut Marko je odgovorio:

“Taj zaključak je točan i on je izrazio to mišljenje. No mi smo objasnili Maxu da, kako bismo osvojili prvenstvo, trebamo napraviti sve što možemo da bismo imali dva bolida u prvih deset. Max je rekao da je bolid vrlo teško voziti i da bi s boljim bolidom i Lawsonovi nastupi bili bolji također. Naravno, mi radimo na razvoju, ali u ovom trenutku je teško predvidjeti koliko ćemo biti brzi s tim nadogradnjama.”

Ostaje nam samo čekati Veliku nagradu Japana i pratiti razvoj ove situacije.

Objava Marko: Yuki Tsunoda će završiti ovu sezonu u Red Bullu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak