Nakon što je jučer u sprintu Max Verstappen osigurao svoj treći naslov prvaka, utrku smo dočekali s nešto manje entuzijazma po tom pitanju. Uz to, uoči utrke smo dobili informaciju kako Sergio Perez starta iz boksa, a Carlos Sainz ne starta uopće zbog kvara na sustavu za dovod goriva koji ekipa nije stigla do utrke riješiti.

Sva kontroverza oko guma, svi silni ulasci u boks i česte promjene pozicija nisu utjecale na Maxa Verstappena u Red Bullu koji je kontrolirano došao do nove pobjede ove sezone. Drugo i treće mjesto su osvojila dva McLarena – drugi je bio Oscar Piastri a treći Lando Norris.

Četvrti je bio Mercedesov George Russell, što je odličan rezultat kad se uzme u obzir da je bio zadnji nakon incidenta s Lewisom Hamiltonom na startu zbog čega je Hamilton odustao. Peti je bio Ferrarijev Charles Leclerc.

Ostatak poretka uskoro…

Sve je bilo spremno za start utrke. Temperatura je bila visoka, a veliki utjecaj su imale i nove upute FIA-e uoči utrke kako je maksimalan broj utrka po setu guma 18, a za svaki krug preko bolid bi sucima bio prijavljen kao nesiguran. No, Verstappena to nije previše ometalo u pripremi za utrku. Štoviše, već je obilježio osiguravanje trećeg naslova prvaka s tri zvjezdice u bolidu.

U prvom zavoju odmah prvi veliki incident – dva Mercedesa su se sudarila! Hamilton je ostao bez zadnjeg desnog kotača i morao je odustati. Na stazu je izašao sigurnosni automobil. Verstappen je ostao prvi, a odlično je startao Piastri koji se probio na drugo mjesto. na treće mjesto se probio Alonso, četvrti je bio Ocon, a iza njega redom Norris, Gasly, Tsunoda, Bottas, Hulkenberg. Russell je otišao u boks po novi set guma i novo prednje krilo te je nastavio utrku iza sigurnosnog automobila. Objavljeno je da će suci incident istražiti nakon utrke.

Osim Russella, pod sigurnosnim automobilom su u boks ušli Bottas, Magnussen, Stroll i Lawson. Krug nakon njihovih boksova, krajem četvrtog kruga, sigurnosni automobil se povukao sa staze. Verstappen je imao odličan restart i odmah je napravio prednost preko sekunde do prvog zavoja. Alonso je odmah počeo pritiskati Piastrija, a u pozadini svega toga Russell i Perez su odmah ušli u žestok okršaj za 13. mjesto. U šestom krugu Hulkenberg lijepim potezom s vanjske strane u prvom zavoju prolazi ispred Tsunode. Uz to, bio je pod istragom zbog pogrešnog startnog mjesta. Rezultat je bila kazna od deset sekundi.

U sedmom krugu Russell je uspio naći prostor za prolazak ispred Pereza. U nekolika sljedeća kruga smo mogli vidjeti Russellovo pretjecanje nad Zhouom za 12. mjesto, potom pretjecanje nad Sargeantom za 11. mjesto. U desetom krugu Tsunoda ulazi u boks po novi set guma, a Russell je prestigao Sargeanta za deseto mjesto. Krug poslije Ocon je otišao po nove gume, a krug nakon Ocona i Alonso je otišao po nove gume. Direktiva o maksimalno 18 krugova po setu guma je dolazila na naplatu, te su Piastri i Leclerc krajem 12. kruga otišli po nove gume. Oba su se vratila na stazu ispred Alonsa. Alonso i Leclerc su odmah ušli u okršaj za poziciju na stazi, a kao dobitnik je izašao Alonso.

U 15. krugu Russell je otišao drugi put u boks. Vratio se na 15. mjesto. U ovom periodu je bilo toliko ulazaka u boks da se poredak brzo mijenjao, a u obzir je trebalo uzeti i vozače koji su pod sigurnosnim automobilom išli u boks, a većina ih je trebala drugi put u boks taman nakon što su skoro svi obavili barem jednu promjenu guma. Strateški vrlo zahtjevna utrka.

U 17. krugu Verstappen je otišao po nove gume, odradio je maksimalan mogući broj krugova na startnom setu guma. Vratio se na drugo mjesto, iza Albona koji je preuzeo vodstvo. No, ne zadugo, odmah krajem 18. kruga Albon je otišao po novi set guma.

Pored bokseva, bilo je i akcije na stazi. Norris je prestigao Leclerca za šesto mjesto, a Stroll je propustio Alonsa na četvrto mjesto. Sljedeći na Alonsovoj meti je bio Bottas, kojeg je u 20. krugu prestigao za treće mjesto. U 21. krugu Strolla je prestigao i Norris. U 22. krugu Bottas i Stroll odlaze drugi put u boks, te je nakon toga ustanovljen donekle reprezentativan poredak: Verstappen, Piastri, Alonso, Norris, Leclerc, Ocon, Gasly, Russell, Perez, Tsunoda.

Russell je konstantno pritiskao Ocona. Nakon jednog neuspjelog pretjecanja u prvom zavoju, konačno je u 23. krugu s vanjske strane u prvom zavoju prošao ispred Ocona. A za sve vozače je pored svih problema s gumama pratio i problem s limitima staze – nekoliko ih je dobilo bijelo-crnu zastavu te je svako sljedeće kršenje limita nosilo kaznu od pet sekundi.

Piastri, Leclerc i Ocon krajem 25. kruga su otišli po novi set guma. Vratili su se na osmo, 14. i 15. mjesto redom. Za to vrijeme, Alonso je javio kako mu se sjedalo zagrijava i pita ekipu mogu li ga zaliti vodom da se malo ohladi. A uz sve to, Perez je prvi “probio led” s kaznom od pet sekundi zbog previše kršenja limita staze. U 28. krugu Norris je bio u boksu, prešao je na novi set mekih guma, te se pritom vratio na stazu ispred Alonsa.

U svim ovim ulascima u boks, limitima staze i promjenama poretka koje je trebalo dobro upratiti, jedini koji je imao utrku bez problema je Verstappen. Iako su McLareni izmjenjivali najbrže krugove, Verstappen je bio dovoljno daleko ispred te ga nitko nije mogao ugroziti, a imao je dovoljno svježih setova guma da odradi maksimalne moguće stintove na svojim gumama.

32. krug – Perez i Albon su bili u boksu. Perez je uz to odradio ranije zarađenu kaznu od pet sekundi. Krug poslije Russell je bio u boksu po treći put te se pritom vratio na peto mjesto. Zaradio je poziciju u odnosu na Leclerca. Neočekivano, Leclerc je zaradio poziciju u odnosu na Alonsa jer je Alonso izgubio zadnji kraj bolida i išao je široko kroz šljunak u drugom zavoju. Alonso je bio pod istragom zbog tog trenutka jer se nesigurno vratio na stazu.

Krajem 34. kruga Verstappen odlazi treći put u boks. Imao je sasvim dovoljnu prednost da se vrati na prvo mjesto. Stazom je jurio Russell, držao je četvrto mjesto iza Verstappena, Piastrija i Norrisa.

U 38. krugu Perez je opet bio pod istragom zbog kršenja limita staze. Zaradio je još jednu kaznu od pet sekundi. U 40. krugu Bottas i Stroll su otišli u boks, a pratili su ih Magnussen, Lawson i Hulkenberg. Za njih je to značilo da više nisu morali ići u boks jer su imali 17 krugova do kraja. U 42. krugu je odustao Sargeant zbog zdravstvenih problema, osjećao se vrlo loše te mu je momčad dala na izbor hoće li nastaviti ili odustati, na kraju je odlučio odustati jer nije mogao izdržati.

Krug kasnije u boks je otišao Piastri, a pratio ga je i Leclerc. Dva McLarena su bila blizu jedan drugome i zanimljivo je bilo pratiti kakav će ishod borbe biti. U 45. krugu Norris je ušao u boks, vratio se odmah iza Piastrija te bez dodatnih planiranih promjena guma imali smo otvorenu borbu za drugo mjesto. Nizale su se i kazne za limite staze – Gasly, Albon i Stroll su bili sljedeći na popisu kažnjenika.

Deset krugova prije kraja do Norrisa je stigla momčadska naredba da zadrže svoje pozicije. Norris je pitao zašto to traže jer je brži od Piastrija, što je pokazao najbržim krugom utrke u tom trenutku. Na kraju je Norrisu dopušteno da pritisne jer nisu bili u opasnosti od Russella koji je bio deset sekundi ispred njih i morao je još jednom ići u boks. U 51. krugu Russell je išao četvrti i posljednji put po nove gume u ovoj utrci, i prešao je na meke gume. Vratio se na četvrto mjesto, 16 sekundi iza Norrisa. Krug kasnije Verstappen je bio u boksu. Nešto sporija promjena guma, no vratio se na prvo mjesto na novom setu srednje mekih guma.

U 52. krugu Gasly prestiže Strolla za deseto mjesto. Međutim, prestigao ga je izvan staze te je idući krug morao vratiti poziciju što je otvorilo prostor Perezu za proboj naprijed. Tako je Gasly izgubio dvije pozicije, a Stroll je izgubio još više jer je zaradio još jednu kaznu od pet sekundi zbog kršenja limita staze.

Svo to vrijeme Verstappen je održavao ugodan razmak do dva McLarena, a Russell je umjesto da smanjuje zaostatak za McLarenima je gubio prednost ispred petog Leclerca. U predzadnjem krugu Gasly je vratio izgubljenu poziciju – prestigao je Pereza za deseto mjesto.

Objava Max Verstappen pobjednik VN Katara u Lusailu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić