Intenzivno razdoblje za F1 timove bliži se kraju – Velika nagrada Sao Paula bit će treća utrka u isto toliko vikenda, a ujedno će to biti i treći sprint vikend u manje od mjesec dana. Nakon brazilske avanture oktanski će cirkus imati tjedan odmora, a onda ostaju još samo dvije utrke u ovoj sezoni, obilježenoj apsolutnom dominacijom Maxa Verstappena i Red Bull Racinga. Ipak, uspješnom vikendu na stazi Interlagos s pravom se nadaju i u redovima Mercedesa, prošlogodišnjeg pobjednika utrke u Brazilu.

Max Verstappen prošlog je tjedna uspio srušiti još jedan rekord u ovoj fenomenalnoj sezoni za njega i njegov tim. Na VN Mexico Cityja stigao je do svoje 16. pobjede ove godine, a s obzirom na trenutnu formu i činjenicu da su do kraja prvenstva ostale još tri utrke, izvjesno je da će taj rekord dodatno učvrstiti. Uspije li dobiti sve tri preostale utrke, što ne bi bilo preveliko čudo ako se dogodi, Nizozemac će ove sezone imati 19 pobjeda u 22 nastupa, što iznosi 86,4 posto osvojenih utrka. Dosadašnji rekorder u tom pogledu je Alberto Ascari koji je 1952. godine dobio šest od osam utrka, odnosno 75 posto.

Verstappen slavi rekordnu 16. pobjedu u sezoni (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

I dok je u jednoj garaži Red Bull Racinga više-manje sve savršeno, u drugoj se iz vikenda u vikend služi “tiha misa”. Sergio Perez na postolju nije bio već dva mjeseca, a posebno mu je teško pao prošlotjedni neuspjeh, kad je u prvom zavoju jednim preambicioznim potezom izazvao sudar s Charlesom Leclercom i završio nastup na domaćem Grand Prixu nakon samo jednog kruga. Ponovno je došlo u pitanje njegovo drugo mjesto u poretku vozača jer sada ima tek 20 bodova više od Lewisa Hamiltona.

“Uništilo me ono u Meksiku, ali u ovom se sportu takve stvari događaju i ne možete si priuštiti previše razmišljanja o onome što je moglo biti. Želio sam pobijediti na domaćoj utrci više nego išta drugo, ali to je sada prošlo i potpuno se koncentriram na osvajanje drugog mjesta u prvenstvu. Treba nam odličan vikend u Brazilu i osjećam da imamo sposobnost doći sada do tih rezultata.”

“Brazil je totalno drukčiji izazov od Meksika, ali uvijek je zabavno na toj stazi i još imamo dvije prilike za osvajanje bodova ovog vikenda. Sprint vikendi su izazov u pogledu podešavanja bolida, no želimo maksimalno iskoristiti priliku.”

Sergio Perez, Red Bull Racing

A nije samo drugo mjesto u poretku Perezova briga. Zbog niza loših rezultata ponovno se aktualiziralo pitanje njegove budućnosti u Red Bullu. Iako ugovor postoji, Sergija se po medijima često seli izvan austrijske momčadi, tako da su mu u završnici sezone stvarno potrebni dobri rezultati da bi kritičarima začepio usta.

Hamilton je jako dobro odvozio zadnje dvije utrke i oba puta ciljem prolazio na drugoj poziciji. Na njegovu žalost, nakon utrke u SAD-u je diskvalificiran, ali bolid Mercedesa djeluje vrlo dobro u ovom dijelu sezone, posebno u utrkama. Čista je suprotnost stroj Ferrarija, koji u kvalifikacijama juri kao lud, a u utrkama pretjerano troši gume i ne dopušta svojim vozačima ujednačen tempo vožnje na duge staze. Dovoljno govori podatak da su Charles Leclerc i Carlos Sainz ove sezone imali šest najboljih startnih pozicija, ali ostvarena je samo jedna pobjeda, ona u Singapuru u vrlo specifičnim okolnostima.

Otvorena je i dalje bitka za drugo mjesto među konstruktorima jer Mercedes ima 22 boda više od talijanskog rivala. Uoči utrke u Sao Paulu, Srebrne strijele imaju puno razloga za optimizam. Na toj stazi ostvarile su šest pobjeda u zadnjih osam izdanja utrke, čak i u prošloj sezoni, koja je za Mercedesove standarde bila grozna, u Interlagosu se slavila dvostruka pobjeda. George Russell pobijedio je prvi i zasad jedini put u svojoj F1 karijeri, a Lewis Hamilton bio je drugi.

George Russell slavi svoju prvu F1 pobjedu, prošle godine na VN Sao Paula

U tom periodu od 2014. do danas, Ferrari i Red Bull imaju samo po jednu pobjedu na Interlagosu. Ferrari onu Sebastiana Vettela iz 2017. godine, a Red Bull onu Verstappenovu iz 2019. Više o povijesti utrkivanja u Brazilu i postignućima brazilskih vozača možete pročitati u ovom tekstu.

“Naravno, razočarani smo jer smo završili u Meksiku treći i četvrti, a startali smo iz prvog reda. No, fokusirajmo se na činjenicu da smo osvojili četvrti pole position u zadnjih šest utrka i barem smo u prvom stintu bili dobri u borbi. Idemo nastaviti s najboljim startnim pozicijama, pokušati imati jednaku brzinu kakvu smo imali na srednje tvrdim gumama… I mislim da nismo jako daleko, samo trebamo sve posložiti u cjelinu.”

Frederic Vasseur, šef Ferrarijeve momčadi

Iako je prošlog tjedna u Meksiku prekinut odličan niz plasmana na pobjedničko postolje koji je trajao od Singapura do SAD-a, u McLarenu imaju puno razloga za zadovoljstvo. Svoju su sezonu uspješno okrenuli u pozitivnom smjeru, preskočili Aston Martin u poretku konstruktora, a s obzirom na brzinu svog bolida i dobru formu vozača, i u završnici sezone imaju se pravo nadati dobrim ostvarenjima.

Norris je u Meksiku sa 17. mjesta dogurao do petog i osvojio nagradu ‘Driver of the day’
(Photo by Andy Hone / LAT Images)

Čista suprotnost je spomenuti Aston Martin i mnogima nije jasno što li se do vraga događa s ekipom koja je u prvom dijelu sezone bila daleki, ali ipak najbliži pratitelj nedostižnog Red Bulla. Na zadnjih šest trkaćih vikenda društvo iz Silverstonea osvojilo je samo 21 bod, a koliko god Fernando Alonso ponavljao da je sezona uspješna bez obzira na ovaj pad forme, sasvim je sigurno da u svim odjelima Aston Martina već zavijaju sirene za uzbunu.

U donjem dijelu poretka došlo je do određenih promjena nakon dosta vremena. Alpine je stabilno šesti, Williams zahvaljujući odličnom Alexu Albonu održava sedmu poziciju i prednost pred ostatkom društva, ali zahvaljujući bodovima Yukija Tsunode (osmo mjesto i bod za najbrži krug) u SAD-u i pogotovo Daniela Ricciarda (sedmo mjesto) u Meksiku, AlphaTauri se sa začelja poretka lansirao na osmu poziciju. Poravnati su na 16 osvojenih bodova AlphaTauri i Alfa Romeo, uz prednost za AlphaTauri zbog najboljeg pojedinačnog rezultata, a sada je Haas zadnji na 12 bodova.

“Meksiko je bio sjajan vikend od početka do kraja i bio sam stvarno sretan. Imali smo dobar bolid i maksimalno ga iskoristili. Ostao sam ondje nekoliko dana nakon utrke, prije nego sam došao u São Paulo.”

“Interlagos je vrlo kratka staza i nema mnogo zavoja, tako da se morate pobrinuti da ih sve dobro odvozite jer ako pogriješite, nemate mjesta nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Fizički, teška utrka za vrat jer se vozi u smjeru suprotnom od kazaljke na satu i osjećate se kao da uvijek skrećete lijevo na ovoj stazi. Osim toga, činjenica da asfalt ima slabo prianjanje znači da je nezgodno za voziti. Znam da je ovo još jedna utrka na nadmorskoj visini većoj od uobičajene, ali iako sam to definitivno primijetio u Meksiku, čak i samo trčeći uz stepenice, ne mogu reći da sam to ikada osjetio u Brazilu.”

Daniel Ricciardo, Scuderia AlphaTauri

Gledamo li trenutnu formu, čini se da američkoj momčadi treba pravo čudo za izbjegavanje posljednjeg mjesta. Nadogradnje bolida (još) nisu donijele pomak. U Meksiku je Nico Hülkenberg djelovao dosta dobro i bio u igri za bodove jedan dio utrke, ali se ipak nije uspio obraniti od Alpineovih bolida. Kevin Magnussen imao je onaj žestoki udes. Utrka u Sao Paulu za njega predstavlja povratak na mjesto sreće jer lani je na Interlagosu došao do svog jedinog pole positiona u F1 karijeri.

Za stazu u Sao Paulu može se reći da je u nekakvoj ‘zlatnoj sredini’ po pitanju razine gripa i razine opterećenja za gume. Pirelli je izabrao smjese C2, C3 i C4 kao hard, medium i soft za nadolazeći vikend.

“Staza Interlagos u brazilskom gradu São Paulu poznata je po pružanju uzbudljivih utrka. Krug je dug samo 4309 metara, što ga čini jednim od najkraćih u godini, a kraći su samo Monaco i Mexico City. Također se vodi u smjeru suprotnom od kazaljke na satu i nalazi se na padini, što joj daje jedinstven karakter. Vozači se suočavaju sa strmom nizbrdicom nakon prvog zavoja, nakon čega slijedi dugi uspon uzbrdo s nekoliko zavoja, a zatim duga ravnina koja vodi natrag do cilja.”

“Staza ima 15 zavoja – pet desnih i devet lijevih – s nekoliko promjena smjera. Interlagos ima od svega pomalo, ima spore i srednje brze zavoje, a bolidi imaju prilično visoku razinu potisne sile. Sile koje djeluju na gume razumno su uravnotežene između bočnih i uzdužnih. Sam asfalt ima visoku razinu hrapavosti: tipično za stalne staze s dugom poviješću iza sebe. Degradacija je uglavnom toplinska, pa su odabrani spojevi C2, C3 i C4. Najvjerojatnija je strategija s dva zaustavljanja, dok bi s jednim bilo potrebno pojačano čuvati gume, što bi utjecalo na tempo utrke.”

“Sigurnosno vozilo često se pojavljivalo tijekom Grand Prixa, uvodeći još jednu ključnu varijablu, a također smo vidjeli da se vremenski uvjeti mogu vrlo brzo mijenjati u ovo doba godine. Interlagos će također biti domaćin posljednje sprint runde sezone, dajući timovima i vozačima još jednu priliku da procijene ponašanje guma tijekom dugih vožnji. Otkako su sprint utrke uvedene za sezonu 2021., Interlagos je uvijek bio jedan od njih – to je siguran znak kako ova staza dosljedno pruža vrstu bliskog utrkivanja koje odgovara formatu sprinta.”

Mario Isola, Pirelli Head of Motorsport

Vremenske prognoze najavljuju promjenjivo vrijeme tijekom petka. Dosta su velike šanse za kakav poslijepodnevni pljusak ili kišni period, što bi moglo utjecati na prvi dan Velike nagrade Sao Paula. Jako mala mogućnost kiše postoji za subotu, dok bi nedjelja trebala donijeti suho i sunčano vrijeme. Zanimljivo, nedjelja će biti najhladniji od tri dana. U petak bi maksimalna temperatura zraka trebala dosegnuti 30 stupnjeva Celzija, u subotu se očekuje nešto hladnijih 27 stupnjeva, dok bi u nedjelju najviša dnevna temperatura trebala biti oko 23 stupnja.

Budući da se radi o sprint vikendu, mogućnost kiše u petak će sigurno pojačati razinu stresa u garažama ekipa. Taj prvi dan je ionako nezgodan jer se vozi samo jedan trening i nakon toga idu kvalifikacije za nedjeljnu glavnu utrku, a bolidi moraju biti podešeni za ostatak vikenda jer nakon kvalifikacija na snagu stupaju parc ferme pravila. Subota je rezervirana za Sprint Shootout i Sprint utrku, a sesije će se i ovoga vikenda odvijati u kasno poslijepodne ili navečer po hrvatskom vremenu. Ipak, nešto ranije nego je to bio slučaj tijekom Grand Prix vikenda u SAD-u i Meksiku.

Objava Najava VN Sao Paula: Hoće li Interlagos opet biti Mercedesovo sretno lovište? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak