Velika nagrada Velike Britanije utrka je koju mnogi timovi i vozači smatraju domaćom, ali i utrka koja će nas dovesti točno do polovice Svjetskog prvenstva Formule 1 2025. S obzirom na razvoj događaja tijekom sezone, jasno je da su favoriti za pobjedu vozači McLarena. Ekipi iz Wokinga nudi se nikad bolja prilika za prekid sušnog razdoblja na Silverstoneu koje traje još od 2008. godine kad je prvu od svojih rekordnih devet domaćih pobjeda ostvario Lewis Hamilton.
S obzirom na vožnju koju su prikazali prije tjedan dana na Red Bull Ringu, Lando Norris i Oscar Piastri apsolutno su zaslužili biti top tema u kratkom periodu između dviju utrka, međutim pažnju im je ukrala sapunica o budućnosti Maxa Verstappena i Georgea Russella, Red Bulla i Mercedesa.
Neke nespretne, a možda i namjerno plasirane izjave tijekom prošlog trkaćeg vikenda sasvim su ‘zapalile eter’. Priča radnog naslova ‘Max Verstappen napušta Red Bull i seli u Mercedes’ bila je aktualna u jednoj fazi prošle godine, a sada se povijest ponavlja. George Russell, koji ove sezone vozi jako dobro, nestrpljivo čeka potpis novog ugovora, a činjenica da još uvijek ništa nije potpisano rasplamsala je tračeve o pokušajima Toto Wolffa da u redove Srebrnih strijela dovede četverostrukog svjetskog prvaka.
S obzirom na to da se nijedna strana nije decidirano ogradila od te priče, jasno i glasno negiravši bilo kakve razgovore i pregovore, logično je da se priča rasplamsala. Imamo Georgea koji kaže da ne forsira s potpisom ugovora, iako se čini da radi upravo to, Maxa koji tvrdi da se samo želi koncentrirati na utrkivanje i da mu se ne da ponavljati priču od prošle godine, čelnike Red Bulla koji tvrde da je Maxov ugovor stabilan do 2028. i Wolffa koji diplomatski govori da će sve biti riješeno u svoje vrijeme. Jedno je sigurno: još nekoliko tjedana ova će tema krasiti naslovnice, dok se stvarno nešto ne potpiše. Vjerojatno tijekom ljetne stanke.
“Nemam ništa za dodati onome što sam rekao prošli tjedan. Drugi ljudi pišu stvari, to je odlično, ali nije za mene. Uvijek možete reći da je trava zelenija s druge strane ograde. Ja mislim da treba zadržati mirnoću, uživati u onome što radite. Imali smo do sada jako puno uspjeha. Naravno, ova sezona nije onakva kakvu smo željeli, ali to se događa. Ponekad to morate prihvatiti. Ljudi izmišljaju razne priče. Ja znam što imam, što mogu i to je u redu”, poručio je Verstappen.
Max’s media day
#F1 #BritishGP pic.twitter.com/0YckRoXV95
— Formula 1 (@F1) July 3, 2025
“Svaka momčad ima dva sjedala na raspolaganju i normalno je da promišlja o tome što budućnost nosi. Ja to ne shvaćam osobno i jasno sam rekao na početku da ću rado biti momčadski kolega bilo kome. Naravno da postoji puno razgovora, glasina i sve je to usmjereno prema meni. Ja želim nastaviti s Mercedesom u budućnosti. Nemam se zašto brinuti jer ne mislim da ću ići bilo gdje. Tko god će biti moj timski kolega, to me također ne zabrinjava. Koncentriran sam samo na vožnju”, rekao je Russell uz poruku da nije razgovarao s drugim timovima.
Vratimo se momcima iz McLarena koji će u nastavku sezone odlučivati o puno važnijoj temi, tko će biti svjetski prvak u 2025. Nakon Velike nagrade Austrije na kojoj je Kimi Antonelli jednom pogrešnom procjenom izbacio Verstappena iz utrke već u prvom krugu, postalo je prilično izvjesno da u borbi za titulu ostaju samo dva imena – Oscar Piastri (216 bodova) i Lando Norris (201). Verstappenu (155) bi trebalo pravo svjetsko čudo za obranu naslova, s obzirom na to da je u prvom dijelu sezone tek na nekoliko staza zaista mogao konkurirati McLarenima. Red Bullov bolid jednostavno nema moć, o čemu dovoljno govori podatak da je Yuki Tsunoda osvojio tek sedam bodova u devet nastupa. Dobro je tijekom tjedna poentirao McLarenov CEO Zak Brown, rekavši da bi bez Verstappena Red Bull u ukupnom poretku bio iza Racing Bullsa.
DRIVER STANDINGS (after 11/24 rounds)
Norris closes the gap to Piastri to 15 points
#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/z1pk0XbjKN
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
McLaren je četvrtom ovosezonskom dvostrukom pobjedom dodatno učvrstio svoje vodstvo među konstruktorima i praktično već sada može slaviti obranu timske titule. Ima 417 bodova, gotovo dvostruko više od najbližeg pratitelja. Ferrari je na 210, Mercedes na 209, a Red Bull na 162.
“Pričekajmo, ja ne mislim da će ovoga vikenda u borbi biti samo dva McLarena. Mercedes će vjerojatno biti brz, s Red Bullom nikad ne znate, ali bio je brz ovdje u prošlosti, Ferrari je izgledao nešto snažnije u Austriji, tako da trebamo vidjeti. Očekujem dobru borbu”, izjavio je u najavi vikenda vodeći vozač u prvenstvu.
Chrome is where the heart is
#F1 #BritishGP @McLarenF1 pic.twitter.com/91mdRHAYgr
— Formula 1 (@F1) July 3, 2025
Norris pak sanja pobjedu pred svojim navijačima: “Silverstone je nešto posebno jer je to domaća utrka pred britanskim navijačima. Još kad sam bio dijete i kad sam tek počeo gledati Formulu 1, ovo je bila utrka na kojoj najviše želim pobijediti. Kad bih morao mijenjati sve pobjede za jednu, mijenjao bih za onu na Silverstoneu.
Ferrari i Mercedes proživljavaju sezonu s puno oscilacija, a posljednje dvije utrke najbolje to opisuju. U Kanadi je Mercedes briljirao i imao oba bolida na pobjedničkom postolju, Russella na prvom i Antonellija na trećem mjestu, a već u Austriji je bio vrlo nekonkurentan i Russell je na petom mjestu zaostao za pobjednikom više od jedne minute. Ferrari je pak u Kanadi imao vrlo loš nastup donekle zakamufliran pristojnim petim i šestim mjestom, a onda se u Austriji prometnuo u prvog McLarenovog pratitelja. Charles Leclerc je startao iz prvog reda pa u utrci osvojio treće mjesto, a Lewis Hamilton je bio četvrti.
U određenu krizu upao je petoplasirani Williams. Nakon izvrsne serije koja je donijela četiri uzastopna plasmana u Top 10 s oba bolida, od Saudijske Arabije do Monaka, na posljednja tri trkaća vikenda ekipa iz Grovea osvojila je tek jedan bod. Silverstone je u prošlim sezonama odgovarao Williamsu, a Albon je osvajao bodove čak i s bolidom koji je bio puno lošiji od ovogodišnjeg. Stoga, možemo očekivati bolje izdanje Williamsa, uspije li se momčad koja je deset puta osvajala VN Velike Britanije riješiti kvarova i pogrešaka.
Od ekipa iz donjeg dijela poretka svakako treba istaknuti Sauber, koji je u posljednjim tjednima ostvario značajan napredak svoje forme. Nico Hülkenberg je osvojio peto mjesto u Španjolskoj pa osmo u Kanadi, a u Austriji su oba bolida završila u bodovima. Gabriel Bortoleto je osmim mjestom upisao svoje prve bodove u F1, a Nijemac je bio deveti. Veliki je to poticaj za švicarsku momčad koja već neko vrijeme nije imala previše razloga za optimizam.
U borbi za šesto mjesto konstruktorskog poretka vlada ogromna gužva: Racing Bulls 36, Haas 29, Aston Martin 28, Sauber 26. Na začelju je Alpine. U francuskoj momčadi opet, ili možda bolje reći još uvijek – vlada kaos. Nije ni Flavio Briatore, barem ne još, uspio stabilizirati taj poljuljani brod.
TEAM STANDINGS (after 11 rounds)
McLaren’s 1-2 sees them extend their lead further
#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/UiGGXABgeM
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Među vozačima, treba pohvaliti dobru formu Alonsa. On je dugo čekao na prve ovosezonske bodove, a onda nanizao deveto i dva sedma mjesta. Dobar posao raditi Ocon, koji u zadnja četiri nastupa ima tri plasmana među osvajače bodova. Probudio se napokon i Lawson, šesto mjesto iz Austrije bit će mu veliki poticaj za nastavak sezone.
Utrka na Silverstoneu domaća je za veliki broj timova, budući da mnogi imaju baze u Engleskoj. Najbliže samoj stazi stacionirano je značajno modernizirano postrojenje Aston Martina. Ove godine Britanci imaju četvoricu svojih vozača: Hamiltona, Norrisa, Russella i debitanta Bearmana, a dijelom svojim smatraju i Albona, bez obzira na to što on nastupa pod tajlandskom zastavom. Rođen je u Londonu.
From our home to yours for the week. This is the #BritishGP. pic.twitter.com/EPZ7y8bSOH
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 2, 2025
O povijesti Velike nagrade Velike Britanije sve je već mnogo puta rečeno. Upravo je na Silverstoneu održana prva utrka u povijesti Svjetskog prvenstva Formule 1, 13. svibnja 1950. Još se uvijek nije dogodila sezona bez utrke na Otoku, a osim Silverstonea, Grand Prix se održavao na stazama Aintree (pet puta) i Brands Hatch (12 puta). U davnoj prošlosti, budući da kontinuitet Silverstonea u F1 traje bez prestanka od 1987.
Lewis Hamilton apsolutni je rekorder utrka na teritoriju Ujedinjenog Kraljevstva s rekordnih devet pobjeda, sedam najboljih startnih pozicija i čak 14 plasmana na postolje. Jednu od pobjeda ostvario je s McLarenom. Dogodilo se to 2008. godine i to je do danas posljednja pobjeda McLarena na VN Velike Britanije. Preostalih osam Lewis je slavio s ekipom Mercedesa, posljednju prošle godine, u svojoj zadnjoj sezoni sa Srebrnim strijelama.
Hamilton je sada u Ferrariju i još uvijek čeka na prvu GP pobjedu u crvenom. Bila bi to strašna priča kad bi došao do ‘cenera’ na Silverstoneu, ali tako nešto ipak nije realno očekivati. Ferrari je možda najuspješniji tim u povijesti VN Velike Britanije (18 pobjeda, 16 pole positiona, 59 postolja), no ove je sezone daleko od pobjedničke forme.
“Mislim da će McLaren po suhome samo nestati u daljini, kao što smo to vidjeli na prošlim utrkama, ali ovdje nikad ne znate što će se dogoditi s vjetrom, s kišom. Publika čini ogromnu razliku, nadam se da će nas pogurati malo bliže. Nadam se dobrom vikendu. Još nisam bio na postolju, a ovo bi bilo stvarno posebno mjesto za postići to”, rekao je deveterostruki pobjednik VN Velike Britanije.
Od ostalih višestrukih pobjednika na Otoku vrijedi spomenuti da po pet pobjeda imaju Jim Clark i Alain Prost, dok je Nigel Mansell završio karijeru s četiri trijumfa na domaćoj utrci. Kod timova McLaren ima 14 pobjeda, a po deset su skupili Mercedes i Williams.

Stazu Silverstone vozači poznaju kao vlastiti džep i u tom pogledu ne bi smjelo biti nikakvih iznenađenja. Krug je dugačak 5861 metar i ima 18 zavoja (deset desnih i osam lijevih), a posebnost staze su jako brzi zavoji koji generiraju vrlo jake lateralne sile. Posebno je impresivan kompleks zavoja Maggotts-Becketts-Chapel. Površina staze nije abrazivna, nudi vrlo visoku razinu gripa već od početka trkaćeg vikenda, ali gume su svejedno izložene velikom opterećenju zbog spomenutih zavoja koje se prolazi nevjerojatno velikim brzinama.
Pirelli je za Silverstone pripremio smjesu C2 kao tvrđu, C3 kao srednju i C4 kao mekšu. U odnosu na prošlu godinu, radi se o za jedan stupanj mekšim gumama s ciljem da se momčadima i vozačima ponudi više strateških opcija. Lani je C3 bio soft, a tijekom utrke ta je guma bila malo korištena. Ove će godine imati puno važniju ulogu, moguće je da će ova promjena skratiti stintove i ponuditi veći broj zaustavljanja u boksu.
Your standard Silverstone weather forecast!
#F1 #BritishGP pic.twitter.com/E7htgHfolz
— Formula 1 (@F1) July 3, 2025
Naravno, kad govorimo o Velikoj Britaniji, sasvim je sigurno da će svoju ulogu odigrati i vremenski uvjeti. Šansa za kišu u Engleskoj uvijek postoji. Vremenske prognoze najavljuju uglavnom sunčani petak s maksimalnom dnevnom temperaturom od 25 Celzijevih stupnjeva. Prvog dana trkaćeg vikenda šansa za kišu manja je od 20 posto, ali u subotu i nedjelju vjerojatnost raste na 60 posto. Bit će i nešto hladnije u danima kvalifikacija i utrke, tako da maksimalna temperatura ne bi trebala prelaziti 20 stupnjeva. Bit će vjetrovito i nestabilno – tipično britanski.
Satnica je standardna za europske utrke, uz jednu promjenu u odnosu na prethodni vikend. Utrka počinje u 16 sati, baš kao i subotnje kvalifikacije.

Objava Najava VN Velike Britanije: Oscar i Lando nastavljaju borbu za naslov, Lewis sanja o ‘ceneru’ pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak