Nakon kvara u Australiji, trostruki svjetski prvak Max Verstappen vratio se pobjedama slavljem na Suzuki. Nizozemac je ostvario 57. pobjedu u karijeri ispred momčadskog kolege Sergija Pereza (+12,535s), koji je sačuvao drugo mjesto iz kvalifikacija i donio Red Bullu treću dvostruku pobjedu ove sezone nakon utrka u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji.
Pobjedničko postolje upotpunio je Carlos Sainz u Ferrariju, koji je tako nastavio dobru formu s trećim postoljem u tri utrke ove sezone. Bez puno odgađanja, krenimo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača na Suzuki.
oCJENE
- Kevin Magnussen (6) – Imao je dobre poteze u utrci, ali je ispao u Q1 i nastavlja biti osjetno sporiji od Hulka. Ako želi voziti u F1 iza ove sezone, svakako bi trebao ubaciti u višu brzinu…
- Nico Hulkenberg (7) – Iz Japana nije otišao s bodom, ali Hulkenberg se opet pokazao u dobrom svijetlu. Uz nešto bolji start nakon crvene zastava Nijemac je mogao uzeti bod.
- Zhou Guanyu (x) – Odustao je iz utrke zbog kvara na mjenjaču.
- Valtteri Bottas (7) – Kvalificirao se 13. i čak je imao solidne šanse osvojiti prve bodove. Ipak, bilo kakve nade ubila mu je vlastita ekipa, koja se ponovno pokazala u lošem izdanju tijekom zaustavljanja u boksu. Dovoljno govori činjenica kako Bottas može biti zadovoljan sa zaustavljanjem od “samo” četiri sekunde, s obzirom na sve što smo vidjeli ove sezone od Saubereovih mehaničara.
- Daniel Ricciardo (x) – Albon mu je ostao u slijepom kutu i Australac nije mogao izbjeći incident u trećem zavoju. To su prepoznali i suci, koji nisu kaznili nijednog vozača zbog incidenta.
- Yuki Tsunoda (8) – Razveselio je domaću publiku i osvojio svoj sedmi bod u sezoni kojim je RB prestigao Haas na sedmom mjestu u prvenstvu konstruktora.
- Logan Sargeant – (5) – Vozio je solidnu utrku do pogreške u 43. krugu, kada je završio u šljunku. Može se veseliti što barem nije završio u zaštitnoj ogradi jer Williams ne mora popravljati bolid.
- Alexander Albon (x) – Izborio je Q2 i dobro startao u utrku, ali je odustao nakon incidenta s Danielom Ricciardom. S obzirom na to kako je odustao u prvom krugu, Albon nije mogao ostaviti otisak za ocjenu.
- Esteban Ocon (6,5) – Ponovno je izborio Q2 i to je jedina stvar kojoj se Francuz može veseliti nakon Japana. Alpine nakon prve četiri utrke još čeka prve bodove…
- Pierre Gasly (5) – Tvrdi kako ove sezone vozi poput životinje, ali unatoč vrlo lošim performansama Alpinea, Gasly nikako ne može pobijediti Ocona u kvalifikacijama.
- Lance Stroll (4) – Izgubio je strpljenje u utrci i vrištao je na radiju pun nezadovoljstva zbog maksimalne brzine Astona na ravnicama. Taj trenutak nekako ilustrira Lanceov vikend u Japanu. Kvalificirao se na 16. mjesto i u nijednom trenutku nije bio blizu bodova…
- Fernando Alonso – (8,5) – Brz u kvalifikacijama, brz u utrci. Alonso je u Japanu bio apsolutni vladar svoje sudbine nakon bizarne kazne u Australiji. Na kraju se i zaigrao u borbi Piastrija i Russella tako što je Australcu dao DRS. Suvišno je reći da je ponovno bio puno bolji od Strolla…
- Oscar Piastri (6) – Završio osmi u utrci u kojoj nije briljirao. To je i sam priznao. U posljednjim krugovima je izgubio sedmo mjesto od Russella i Australac sigurno što prije želi zaboraviti vikend na Suzuki u kojem je bio daleko od Norrisa.
- Lando Norris (8,5) – McLaren je prošle sezone osvojio dvostruko postolje u Japanu i mnogi su očekivali kako će ekipa iz Wokinga ponovno biti ozbiljan igrač na Suzuki. Norris se kvalificirao na treće mjesto, ali McLaren je vjerojatno promašio sa strategijom u utrci. Britanac je prvi od vodećih vozača otišao u boks i to ga je koštalo u borbi s Ferrarijima. Na kraju dana, peto mjesto nije loše.
- Carlos Sainz (9) – Završio je na postolju u svakoj utrci koju je vozio ove sezone. Bio je u pravu kada je najavio kako će Red Bull biti u svijetu za sebe u Japanu, ali je izvukao maksimum i ponovno osvojio postolje. A više nije ni tajna kako druge ekipe (da, Red Bull!) na gridu ne žmire na njegove nastupe
- Charles Leclerc (8,5) – Drugu uzastopnu utrku nije imao odličan kvalifikacijski krug na koji nas je naviknuo, ali Monegažanin je izvukao maksimum s osme startne pozicije. Uspješno je odvezao utrku sa strategijom jednog zaustavljanja i obavio je vrlo dobar posao u obrani četvrtog mjesta od Landa Norrisa. Na njegovu žalost, na starim gumama nije mogao obraniti postolje od momčadskog kolege Sainza.
- Lewis Hamilton (6) – Prekinuo je crni kvalifikacijski niz, ali to neće utješiti sedmerostrukog svjetskog prvaka u osvrtu na još jedan frustrirajući vikend. Žalio se na poteškoće u upravljanju bolida, a u utrci je i jasno kritizirao strategiju ekipe. Hamiltonova motivacija ove sezone, u ovakvom bolidu, očito nije na vrhuncu…
- George Russell (7,5) – Prvi je put ove sezone bio lošiji u kvalifikacija od Hamiltona, ali je sve nadoknadio u utrci. Pokazao je vrlo dobar tempo u posljednjem stintu kada je prestigao Piastrija.
- Sergio Perez (9) – Helmut Marko komentirao je kako je Perez ove sezone možda u odličnoj formi zato što mu na kraju sezone ističe ugovor. Bila to istina ili ne, Meksikanac se i u Japanu pokazao u jako dobrom svijetlu s trećim drugim mjestom ove sezone (za treću dvostruku pobjedu RB-a). A spomenimo kako je upravo na Suzuki lani imao najgoru utrku sezone, stoga je sigurno vrlo zadovoljan drugim mjestom.
- Max Verstappen (10) – Nakon odustajanja zbog kvara u Australiji, iza Maxa i Red Bulla ponovno je savršeni vikend. Aktualni prvak osvojio je na Suzuki četvrti pole position u sezoni u toliko utrka i time postao prvi od Hamiltona 2015. s tim pothvatom. U dominantnom stilu je kontrolirao utrku i odnio treću pobjedu u sezoni i 57. u karijeri.
Koji je kriterij ocjenjivaja?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
Objava Ocjene s VN Japana: Piastri pokazao slabost, Hamiltonu fali motivacije? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić