Max Verstappen ostvario je 60. pobjedu u karijeri na Velikoj nagradi Kanade i time povećao svoju bodovnu zalihu na vrhu svjetskog prvenstva vozača. Trostruki svjetski prvak iskoristio je odustajanje najbližeg pratitelja Charlesa Leclerca i poveo sa 56 bodova prednosti, dok je njegov momčadski kolega Sergio Perez ponovno imao vikend za zaborav.

Na pobjedničkom postolju završili su još Lando Norris i George Russell. Norris je u prvom dijelu utrke preuzeo vodstvo i dominantno vozio, ali je izgubio prvom mjesto nakon izlaska sigurnosnog automobila. Russell nije uspio pole position pretvoriti u drugu pobjedu u karijeri.

Ocjene s VN Kanade

  • Kevin Magnussen (7) – Nije često bolji od Hulkenberga, ali je takav bio slučaj u Kanadi. Briljantno je startao u utrku, ali Haas ga je vjerojatno prerano pozvao u boks kako bi prešao na intermediate gume. Šteta jer je Danac u Montrealu pokazao formu kojom se mogao nadati bodovima, a svakako je pohvalno i što nije zaradio nove negativne bodove na superlicenci.
  • Nico Hulkenberg (6) – Vozači Haasa pobrinuli su se za jedan od luđih trenutaka sezone. Bili su najbrži vozači na stazi u prvim krugovima utrke, ali kako se staza posušila, tako su i propadali kroz poredak. Na kraju se nisu uspjeli ‘isčupati’ za bodove jer su vozili na postavkama bolida za kišu.
  • Zhou Guanyu (3) – Jedna od njegovih najslabijih vožnji u F1. Najprije je završio u zaštitnoj ogradi u dva od tri slobodna treninga, zatim se kvalificirao posljednji, a u utrci je nekoliko puta bio na rubu ispadanja, ali je nekako dovukao Sauber, koji je ionako imao najsporiji bolid na utrci, do cilja.
  • Valtteri Bottas (6) – Radio je Sizifov posao u Kanadi jer je Sauber evidentno bio najsporiji bolid, ali je odradio utrku bez veće pogreške i izvukao najbolji mogući rezultat.
(Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool
  • Daniel Ricciardo (7) – Jedna od vožnji koja će ohrabriti sve one koji se nadaju vidjeti Australca na gridu i iduće godine. Iznenadio je u kvalifikacijama i završio peti, a u utrci se oznojio za bodove i uspio osvojiti četiri boda.
  • Yuki Tsunoda (4) – Uoči utrke je RB objavio kako će Japanac ostati u ekipi i sljedeće godine, ali tu vijest nije proslavio dobrim bodovima koje je svakako trebao osvojiti. Pogriješio je krajem utrke i izvrtio se, zbog čega je završio izvan kruga osvajača bodova. Jedan od rijetkih vikenda u kojem je bio sporiji od Ricciarda.
  • Logan Sargeant (3) – U utrci je napravio nekoliko velikih pogrešaka, uključujući onu zbog koje je morao odustati u 23. krugu. Ne možemo zažmiriti na te pogreške, zbog čega je Amerikanac koji vjerojatno vozi svoju zadnju sezonu za Williams dobio mršavu trojku.
  • Alexander Albon (x) – Imao je svoje najbolje kvalifikacije u sezoni, ali je odustao u 52. krugu nakon što ga je pokupio Sainz, koji se izvrtio na stazi. Albon je zaslužio bodove u Kanadi, ali odlazi praznih ruku.
  • Esteban Ocon (7,5) – Startao je s 18. mjesta i osvojio bodove, ali ponovno nije bio momčadski igrač. Iako je udovoljio željama Alpinea i propustio Gaslyja, to je učinio sa zakašnjenjem, zbog čega je Gasly imao slabe šanse za osmo mjesto.
Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team. Alpine F1 Team
  • Pierre Gasly (7,5) – Drugu uzastopnu utrku osvojio je bodove za Alpineu, koja je u sve boljoj formi. Ocon ga je krajem utrke propustio kako bi napao Ricciarda, ali je to učinio prekasno da Gasly ima stvarne šanse za pretjecanje.
  • Lance Stroll (7) – Domaći junak imao je dobru utrku u Montrealu, ali je cijeli vikend kasnio za Fernandom, a za sedmo mjesto se nije morao previše ‘oznojiti’ s obzirom na događaje koji su se dogodili oko njega. Iskoristio je kiks Tsunode i smanjio zaostatak za Japancem na dva boda u borbi za 10. mjesto u prvenstvu vozača.
  • Fernando Alonso (8) – Cijelog je vikenda bio brži od Lancea Strolla, koji se uoči utrke ‘pohvalio’ kritičarima kako je bio bolji na zadnjim utrkama od dvostrukog svjetskog prvaka. U Kanadi to nije bio slučaj, Alonso je završio utrku na šestom mjestu nakon što je 20-ak krugova iza sebe držao Hamiltona u puno bržem Mercedesu, a poziciju je izgubio tijekom sigurnosnog automobila. U promjenjivim je uvjetima vozio bez grešaka i ostvario vjerojatno najbolji mogući rezultat za Aston Martin.
  • Oscar Piastri (7) – Nije napravio veću grešku tijekom utrke u Kanadi, ali nije mogao parirati Norrisu nakon sjajnog vikenda u Monaku. Krajem utrke izgubio je borbu za postolje protiv vozača Mercedesa, ali tu mu se ne može puno zamjeriti jer je bio na starijim gumama.
  • Lando Norris (8) – Nakon 20-ak krugova izgledalo je kao da će Norris ostvariti drugu pobjedu u karijeri. Prestigao je Verstappena i Russella na stazi i u nekoliko krugova izgradio veliku prednost od osam sekundi koju je poništio sigurnosni automobil. Izgubio je dvije pozicije tijekom sigurnosnog automobila i nakon toga nije mogao zaprijetiti Verstappenu u borbi za pobjedu, a čak se borio i za drugo mjesto. Ipak, prestigao je Russella u kasnijoj fazi utrke i mirno priveo utrku kraju.
  • Carlos Sainz (4) – Izvrtio se na stazi i pritom ‘pokupio’ Albona. Ferrari je očito bio u velikim problemima u Kanadi, ali Sainz se nije istaknuo po dobrome. Na početku utrke čak je izgubio i poziciju od Logana Sargeanta, a nije imao probleme s pogonskom jedinicom kao Leclerc, ali se nije uspio probiti kroz poredak. Odustao je iz utrke u 53. krugu, ali je ocjenjen zbog vlastite greške.
  • Charles Leclerc (x) – Odustao je u 40. krugu zbog problema s pogonskom jedinicom, ali ni do tog trenutka nije imao sjajan vikend u Kanadi. Ispao je u Q1 nakon loše strategije Ferrarija, a u utrci je gubio oko sekundu i pol po krugu na ravnicama, zbog čega je njegov uspon kroz poredak bio znatno otežan. Vikend za zaborav u Maranellu.
  • Lewis Hamilton (6) – I sam je opisao kako je u Kanadi imao jednu od svojih najgorih vožnji ikad. Iako je taj komentar možda bio previše samokritičan s Lewisove strane, u Montrealu nije uspio iskoristiti Mercedesov potencijal. Kvalificirao se na sedmo mjesto u bolidu koji je osvojio pole position, a tko zna kada bi prešao Fernanda Alonsa da mu nije pogodovao izlazak sigurnosnog automobila na stazu. Na kraju je skoro osvojio postolje, ali je ostavio puno toga na stolu u Kanadi.
  • George Russell (8) – U najboljoj ovosezonskoj utrci za Mercedes, Russell je osvojio pole position i suvereno vodio u prvom dijelu utrke. Ipak, kasnije se spletom okolnosti, a i zbog nekoliko grešaka, našao u borbi za postolje. Trebao je biti pametniji u borbi s Piastrijem, ali je na kraju ipak izvukao postolje i dobar rezultat.
  • Sergio Perez (2) – Red Bull ga je nagradio novim ugovorom, a Perez je za uzvrat pružio novi katastrofalni vikend. Drugu uzastopnu utrku ispao je u Q1, što se jednostavno ne može opravdati kada vozi u bolidu kakav je Red Bull. U utrci je odustao nakon što se vlastitom greškom izvrtio na stazi, a tim je ‘manevrom’ aktualnom konstruktorskom prvaku izbio još nešto novca iz budžeta. Zbog slabog nastupa kroz cijeli vikend i vlastite greške koja je vodila do sudara Perez je dobio ocjenu iako je odustao iz utrke.
  • Max Verstappen (9) – Max je još jednom radio razliku u okolnostima koje nisu bile pogodne za njega i Red Bull. Najprije mu se motor zapalio tijekom drugog treninga u petak, a Red Bullov bolid i ovog se vikenda mučio s prelaskom preko rubnika na stazi, zobg čega nisu bili konkurentni u Monaku. Ipak, Max je imao najbrže vrijeme kvalifikacija, a u utrci je izdržao nalete pljuskova i Norrisa i Russella za jubilarnu 60. pobjedu u karijeri. Ipak, nije imao vožnju bez grešaka i na stazi je napravio tek jedno pretjecanje, zbog čega nije dobio desetku.

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Objava Ocjene s VN Kanade: Svi su griješili, ali Max najmanje… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić