Max Verstappen pobijedio je na Velikoj nagradi Saudijske Arabije i time ostvario devetu uzastopnu pobjedu. Aktualni prvak je slavio ispred momčadskoj kolege Sergija Pereza, koji je tako osigurao drugu dvostruku pobjedu u toliko utrka za Red Bull.

Na pobjedničkom postolju završio je još Charles Leclerc, kojem je ovu utrku društvo u garaži bio 18-godišnji F2 vozač Oliver Bearman, koji je mijenjao Carlosa Sainza (operacija slijepog crijeva).

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Kevin Magnussen (5) – Zaradio je 20 sekundi vremenske kazne zbog divljih poteza, ali je vjerojatno donio momčadskom kolegi bod vrlo dobrim obranama na stazi. U nekoliko navrata je i ‘pokazao zube’

Nico Hulkenberg (6,5) – Nije išao u boks tijekom sigurnosnog automobila i vjerojatno je jedini vozač kojem se ta strategija isplatila na utrci. Kvalitetnim ‘overcutom’, ali i zahvaljujući obranama Magnussena, utrku je završio na 10. mjestu i osvojio prvi bod za Haas u sezoni.

Zhou Guanyu (5) – Jedan u nizu fozača koji se nadao drugom sigurnosnom automobilu koji nikad nije došao. Završio je utrku na zadnjem mjestu nakon što je krajem utrke otišao u boks, ali je dugo čuvao 11. mjesto.

Valtteri Bottas (4) – Druga utrka sezone, a Finac je u obje završio na pretposljednjem mjestu (od vozača koji su završili utrke). Ove je sezone evidentno pola koraka iza mlađeg momčadskog kolege, ali uslugu mu ne radi nekonkurentni Sauberov bolid.

• Daniel Ricciardo (4) – Vjerojatno jedan od vozača koji je tijekom vikenda bio najmanje u prijenosu režisera. Na kraju utrke je napravio nepotrebnu grešku i izvrtio se na stazi, ali je izbjegao zaštitne ograde.

Yuki Tsunoda (4,5) – Bio je u zanimljivoj borbi s Bearmanom na početku utrke i nekoliko je krugova iza sebe držao Ferrarijevog mladića. Kasnije je pao u poretku, a bio je još jedna ‘žrtva’ Magnussenovih poteza. Ipak, pad s 9. na 14. mjesto u utrci je prilično loš za mladog Japanca. Ako je istina da mu treba odličan rezultat, poput postolja, kako bi bio u priči za Perezovo mjesto u Red Bullu, onda mora još malo ‘zagristi’.

Logan Sargeant (5) – Dugo je držao tempo za Albonom, ali nije bio konzistentan za vrijeme cijele utrke i na kraju nije završio blizu momčadskog kolege koji je imao i oštećen bolid.

Alexander Albon (6) – Oštetio mu se bolid u borbi s Magnussenom, koji je zaradio i kaznu zbog defanzivnog poteza na Albonu. Unatoč oštećenom bolidu utrku je završio ispred momčadskog kolege i blizu bodova, na 11. mjestu.

Esteban Ocon (5,5) – Napredovao je sa 17. na 13. mjesto u utrci i bio u nekoliko zanimljiv borbi tijekom utrke. Ipak, u Enstoneu moraju naporno raditi kako bi vratili prošlogodišnju formu.

Pierre Gasly (5) – Odustao je zbog problema s mijenjačem prije nego što je utrka uopće počela. Ipak, sumnjamo da bi se Francuz dobro proveo u Džedi, s obzirom da se kvalificirao tek na 18. mjesto, dok se Alpine i dalje muči s formom.

JEDDAH, SAUDI ARABIA – MARCH 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 leads the field at the start during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on March 09, 2024 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202403090610 // Usage for editorial use only //

Oscar Piastri (8) – Vrlo je dobar vikend iza Piastrija. Kvalificirao se na peto mjesto, a onda odradio što je trebao, prestigao Alonsa i osvojio dobre bodove. Evidentno je bio prvi McLaren ovog vikenda i svakako će biti zanimljivo pratiti međutimske odnose u Wokingu do kraja sezone.

Lando Norris (5,5) – Riskirao je sa strategijom i nadao se sigurnosnom automobilu, ali on nikad nije došao. Norris na kraju utrke nije uspio uloviti Bearmana na soft gumama, iako je imao više od 10 krugova za to. Ipak, čini se kako je istrošio gume na početku stinta i nije imao dovoljno brzine za bolji rezultat.

Lance Stroll (3) – Drugu godinu u nizu odustaje u Džedi. Lani mu se pokvario motor, a ove je godine napravio amatersku grešku i zabio se u zid… Isti zid u koji se zabio i na slobodnom treningu.

Fernando Alonso (7,5) – Dvostruki svjetski prvak potvrdio je kako Aston Martin ima prilično brz bolid za kvalifikacije, ali se u Džedi puno bolje držao u odnosu na konkurenciju nego u Bahreinu. Iako je Piastri bio prebrz, Alonso je na kraju utrke vješto obranio poziciju od Russella.

Oliver Bearman (9) – Mladi Britanac postao je najmlađi vozač u povijesti Ferrarija. Život mu se promijenio u samo nekoliko sati, nakon što je dobio poziv i umjesto u Formulu 2 uskočio u F1 jurilicu Carlosa Sainza, koji je hitno morao operirati slijepo crijevo nakon dva slobodna treninga. Bearman se kvalificirao na 11. mjesto, a u utrci je napredovao do 7. mjesta i time ostvario vrlo dobar rezultat u debutantskoj utrci.

Charles Leclerc (8,5) – Kvalificirao se u prvi startni red, ali nije dugo mogao držati Sergija Pereza u Red Bullu iza sebe. Bez ikakvih problema je doveo bolid do cilja i osvojio svoje prvo postolje u sezoni, a drugo za Ferrari. Čini se kako Leclerc i Talijani još uvijek ne mogu parirati Red Bullu, ali dva postolja na početku sezone dobar su indikator forme.

George Russell (6) – Cijelu je utrku bio u ‘svijetu za sebe’, previše udaljen za napad Fernanda Alonsa, a dovoljno brži od ostatka konkurencije koja se skupila iza njega. Šesto mjesto vjerojatno je bio maksimum za Mercedes u Džedi.

• Lewis Hamilton (5) – U kvalifikacijama je opet bio sporiji od Russella, a zamalo ga je i 18-godišnji Bearman eliminirao u Q2. U utrci je Hamilton demonstrirao vrlo kvalitetnu obranu u borbi s Piastrijem, ali deveto mjesto ne zadovoljava njegove, a ni Mercedesove apetite.

• Sergio Perez (8) – Nije se kvalificirao u prvi startni red, ali Perez je nakon nekoliko krugova utrke obavio posao, prestigao Leclerca za drugo mjesto i onda mu je zapravo preostalo samo odvesti utrku do kraja. To je učinio bez ikakve greške, unatoč izazovu u vidu pet sekundi vremenske kazne, koju je dobio nakon nesigurnog izlaska iz boksa.

Max Verstappen (10) – Nizozemac je prvi put u karijeri slavio u prve dvije utrke prvenstva, a ujedno je postao i prvi vozač s dva niza od devet pobjeda. Max izgleda nepobjedivo na početku ove sezone, a da nije bilo sigurnosnog automobila na početku utrke, lako je moguće da bi ostvario i novi hat-trick.

Objava Ocjene s VN Saudijske Arabije: Bearman ušao u Ferrarijevu povijest pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić