Alpine je uoči ljetne stanke otpustio šefa svoje momčadi Otmara Szafnauera. Rastanak očito nije bio lijep jer samo nekoliko tjedana kasnije Otmar upućuje prilično žestoke kritike na račun svojih bivših poslodavaca…

U redovima Alpinea ima svega, samo stabilnosti nimalo. U zadnjih nekoliko godina neprestano se mijenjaju ljudi na vodećim pozicijama, a tijekom Velike nagrade Belgije prošlog mjeseca, francuska je momčad objavila rastanak sa šefom momčadi Otmarom Szafnauerom i sportskim direktorom Alanom Permaneom.

Szafnauer je u Alpineu bio tek godinu i pol, a zašto je tako brzo došlo do raskida suradnje? Otmar nije bio na istoj valnoj duljini s ljudima u vodstvu krovne kompanije Renault, posebno po pitanju određivanja ciljeva i rokova u kojima bi ti ciljevi trebali biti ispunjeni.

U razgovoru za SiriusXM, Szafnauer je izjavio kako glavni ljudi u Renaultu ne znaju što je potrebno za uspjeh u Formuli 1.

“Mislim da viši menadžment u Renaultu s izvršnim direktorom Lucom de Meom, kao i svi ostali u Formuli 1, želi instant uspjeh, ali nažalost stvari u F1 tako ne funkcioniraju. Željeli su raditi stvari brže nego što je to moguće, a ja se nisam mogao složiti s nerealnim rokovima jer ako to napravite, onda je samo pitanje vremena kad će svi postati frustrirani. Stoga, iznio sam vrlo realan i moguć plan, a mislim da su oni željeli skratiti taj plan s nekim drugim”, rekao je Otmar.

Otkriva kako je po dolasku u Alpine uočio da u nekim odjelima jednostavno nema dovoljno znalaca za to određeno područje te da je nastojao dovesti stručnjake iz drugih F1 timova. To je također, kaže Szafnauer, proces koji traje, a za koji njegovi nadređeni nisu imali strpljenja:

“Postoje određeni segmenti organizacija u kojima je razina sposobnosti na prilično osnovnom nivou, a to je zato što su neki ljudi koje imaju tamo tek diplomirali na fakultetima, primjerice, umjesto da je tamo netko s 25 godina prikupljanja znanja.”

“U tim sam područjima počeo dovoditi ljude, ali oni najbolji u Formuli 1 obično su vezani dugoročnim ugovorima, barem na tri godine. Uspio sam uvjeriti priličan broj ljudi da dođu u područja koja smo trebali pojačati, ali nažalost neki od njih su mogli doći u jesen ’23, većina sredinom ’24, a neki tek ’25. Pokušao sam objasniti da je to nešto što se događa, da ljudi dolaze i da nekad treba napraviti pola koraka unatrag da bi se kasnije napravilo dva naprijed.”

“No oni nisu imali razumijevanja. Ili je to nestrpljivost ili su prevladale emocije, ali definitivno nije bilo razumijevanja. Nažalost, to je bilo potrebno, a oni će to jednom shvatiti.”

U kritikama upućenim na račun svojih bivših poslodavaca, Otmar se ni tu nije zaustavio, već je rekao kako su se iz Renaulta u golemoj mjeri uplitali u funkcioniranje trkaćeg tima Alpinea, zbog čega su neki procesi jednostavno trajali predugo.

“Krovna kompanija željela je imati puno kontrole u mnogim područjima trkaćeg tima, više nego što sam ikad vidio. Komercijalni odjel, marketinški odjel, ljudski resursi, financije, komunikacije… O svim tim stvarima nije se izvještavalo mene, nego se išlo oko mene, nekome drugome u većoj organizaciji. Svi se ponašaju kao mornarica, a mi trebamo biti gusari da bismo pobjeđivali.”

“To nije dobro jer ako trebate zaposliti nekoga i trebate srediti ugovor unutar jednog dana jer tako se to radi u Formuli 1, onda vam ne može za to trebati dva tjedna. Ako vama treba dva tjedna, možda će ta određena osoba posao pronaći negdje drugdje. Morate biti gusari”, poručuje Szafnauer.

Inženjer rođen u Rumunjskoj svoju F1 karijeru započeo je još 1998. u momčadi BAR. Radio je za Hondu, Force Indiju koja je kasnije postala Racing Point pa Aston Martin, a onda je početkom 2022. prešao u Alpine. Ostaje vidjeti koji je sljedeći potez ovog 59-godišnjaka i hoće li naći novi posao u F1.

Objava Szafnauer: Renault je želio instant uspjeh, a to u F1 ne ide tako pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak