Pobjednik VN Nizozemske u Zandvoortu je Oscar Piastri u McLarenu. Drugo mjesto je zauzeo domaći vozač Max Verstappen u Red Bullu, a treće mjesto i prvo pobjedničko postolje u karijeri je ostvario Isack Hadjar u Racing Bullu.

Četvrto mjesto je zauzeo George Russell u Mercedesu, a peto Alex Albon u Williamsu. Šesto mjesto je zauzeo Ollie Bearman u Haasu, a sedmo Lance Stroll u Aston Martinu. Krug desetorice najbržih zatvaraju Fernando Alonso u drugom Aston Martinu, Yuki Tsunoda u Red Bullu te Esteban Ocon u Haasu.

Kompletan poredak uskoro…

Tijek utrke:

Formacijski krug je krenuo u 15 sati po hrvatskom vremenu te su vozači odradili jedan sporiji krug po stazi u Zandvoortu. Vodeći dvojac je bio na medium gumama, a iza njih je Verstappen bio na soft gumama koji je tom strateškom odlukom odlučio probati proći odmah na startu kraj McLarena, ali je bio ‘ranjiv’ u kasnijoj fazi utrke.

Start je protekao odlično za Piastrija koji je uspio zadržati prvu poziciju, a iza njega je odličan posao odradio i Verstappen koji je prošao kraj Norrisa u prvom zavoju i uspješno onda zadržao drugu poziciju do kraja kruga. Verstappen je time iskoristio veći grip mekanih guma u odnosu na medium gume koje su odabrali svi ostali vodeći vozači, a prema team radiu se očekivala i kiša oko sedmog kruga.

Leclerc je u prvom krugu prošao kraj Russella te je došao do pete pozicije iza Hadjara koji je uspješno odradio početak utrke i zadržao svoju poziciju iz kvalifikacija, a najveći posao je odradio Albon koji je došao do desete pozicije, a startao je s 15. pozicije.

Do devetog kruga nije bilo većih događanja osim manjeg kontakta Bortoleta i Strolla na začelju poretka, a onda je Norris napao Verstappena na ulasku u prvi zavoj s vanjske strane i uspješno prošao kraj domaćeg vozača. Iza njih je bila borba između Hadjara i Leclerca, ali Ferrarijev vozač nije mogao pronaći način da prođe kraj Hadjara.

Verstappen je u međuvremenu krenuo gubiti više od sekunde po krugu u odnosu na vodeći dvojac, a Hadjar je iza njega smanjivao zaostatak što je bilo i očekivano s obzirom da je Verstappen bio na mekšoj komponenti guma koja je pomalo gubila grip u odnosu na medium. Kiša koja se najavljivala oko 7. kruga nije došla, a prve kapi kiše su se pojavile tek oko 15. kruga kada je Piastri prijavio svojem trkaćem inženjeru kako ima vode na svom viziru.

Ipak, u sljedećim krugovima kiša nije pojačavala te nitko od vozača nije morao na promjenu guma jer je kiša bila prilično slaba i bez utjecaja na vožnju. Iz direkcije utrke su odlučili istražiti Bortoleta kojemu se odlomio jedan dio prednjeg krila nakon kontakta sa Strollom, a nekolicina vozača je unatoč slaboj kiši odradila promjenu guma na novi set slick guma za suho.

U 23. krugu je Hamilton završio u zaštitnoj ogradi na izlasku iz trećeg zavoja te je njegova utrka završena prije vremena, a zbog toga je na stazu izašao sigurnosni automobil te su praktički svi vozači otišli u bokseve na promjenu guma. Gotovo svi su izašli na tvrdoj komponenti guma koja bi mogla potrajati do samog  kraja utrke, a Verstappen je izašao na medium komponenti guma.

Najveći gubitnik ovog perioda sigurnosnog automobila je bio momčadski kolega Hamiltona, Leclerc, koji je samo krug prije incidenta otišao u bokseve te je zbog toga izgubio poziciju u odnosu na Russella koji je iskoristio sporiju vožnju za vrijeme sigurnosnog automobila i prošao ga kroz bokseve. Nakon nekoliko krugova sigurnosni automobil je otišao sa staze te je utrka nastavljena.

Vodeći su bez problema zadržali svoje pozicije, a Russell je pokušao napasti Hadjara za četvrtu poziciju, ali je mladi vozač VCARB-a zadržao svoju poziciju. Manji incident su na samom restartu imali Sainz i Lawson te su oboje završili u boksevima zbog oštećenog prednjeg krila i probušene gume, a vratili su se na začelje poretka s krugom zaostatka.

Direkcija utrke je nakon dva kruga označila period virtualnog sigurnosnog automobila zbog manjih dijelova prednjeg krila na startno-ciljnom pravcu, a nakon kratkog perioda utrka je nastavljena te je Leclerc odmah napao Russella za petu poziciju. Leclerc je hrabro pokušao proći s vanjske strane u devetom zavoju, a Russell nije pustio nimalo mjesta te je vozač Ferrarija kroz šljunak prošao ‘na mišiće’ kraj Mercedesa.

Direkcija utrke je odmah odlučila istražiti taj incident i prolazak Leclerca, a u isto vrijeme su dodijelili kaznu od deset sekundi Carlosu Sainzu za kontakt s Liamom Lawsonom. Na vrhu je Piastri u međuvremenu bez većih problema držao vodstvo od preko sekunde i pol, a Hadjar je također bio na sličnoj udaljenosti u odnosu na Verstappena, ali na drugoj komponenti guma.

U 41. krugu je iz Mercedesa došla naredba prema Russellu da propusti Antonellija koji je bio direktno iza njega zbog oštećenja, a Russell je nakon malo čuđenja pristao na to te je Antonelli odmah počeo skidati vrijeme u odnosu na Leclerca ispred sebe. Iz direkcije utrke su odlučili kako će incident Leclerc-Russell biti istražen nakon utrke pa ćemo još jednom čekati (pre)dugo nakon utrke za konačni poredak.

Nakon toga je utrka otišla u jednu mirniju fazu gdje su svi vozači čuvali svoje pozicije i gdje nije bilo većih događanja. Alonso je u 51. krugu prošao kraj Hulkenberga za 15. poziciju, a u krugu nakon toga u bokseve je otišao Antonelli koji je undercutom proći kraj Leclerca. Zbog toga je Leclerc odmah otišao u bokseve u krugu nakon toga kako bi pokrio Mercedes, a po izlasku iz bokseva je Leclerc bio ispred Antonellija.

U trećem zavoju je Antonelli pokušao proći s unutarnje strane u jako nagnutom zavoju ispred Leclerca, a na njegovom izlasku je prednjim krajem udario u stražnji dio Ferrarija te je Leclerc završio u ogradi, a Antonelliju je probušena guma te je morao u bokseve. Na stazu je ponovno izašao sigurnosni automobil kako bi se počistio nered na stazi, a ovim incidentom je Ferrari ostao bez bodova na prvoj utrci nakon ljetne pauze.

Period sigurnsnog automobila je potrajao nekoliko krugova, a u odmah na samom početku su gotovo svi vozači otišli u bokseve na promjenu guma, ali poredak na vrhu je ostao isti kao i prije toga. Piastri i Norris su bili na tvrdim gumama, a iza njih svi do Antonellija, koji je ubrzo dobio i kaznu od 10 sekundi za incident, su bili na mekanim gumama. Gasly, Alonso i Bortoleto na 8., 9. i 10. poziciji su pokušali ostankom na stazi sačuvati pozicije i uzeti pokoji bod do kraja utrke.

Nakon sigurnosnog automobila utrka je nastavljena bez većih problema te je bilo preostalo malo više od desetak krugova do kraja.  Bearman je bio prvi iza ovih vozača koji nisu išli u bokseve, a to je odmah iskoristio te je kroz nekoliko krugova došao do sedme pozicije, a kroz nekoliko krugova iza njega su bili Stroll, Alonso i Gasly.

Nakon toga se utrka ponovno malo primirila iako je Norris pokušavao stići i prestići Piastrija, ali je u 65. krugu doživio ono što nikako nije htio – pogonska jedinica je otkazala poslušnost te je Norris morao zaustaviti bolid na stazi i utrka je završila za njega svega 7 krugova prije kraja. Sigurnosni automobil je još jednom izašao na stazu, ali ovog puta nitko nije otišao u bokseve.

Nakon nekoliko krugova je utrka nastavljena te je preostalo samo 4 kruga do kraja, a sve je bilo u rukama Oscara Piastrija koji je mogao pobjedom ‘pobjeći’ Norrisu u prvenstvu. Restart je prošao mirno za praktički sve vozače, a Piastri je mirno poveo sve vozače do kraja utrke. Nekolicina vozača je pokušala odraditi neka pretjecanja, ali bez većeg uspjeha u tome te je utrka završila prilično mirno.

Objava Oscar Piastri pobjednik VN Nizozemske! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen