Formula 1 potvrdila je promjene sprint formata vikenda za šest utrka ove sezone, počevši s Velikom nagradom Azerbajdžana ovog vikenda.

“Sprint vikend” debitirao je još 2021., s izvornim formatom koji je imao kvalifikacije u petak, a rezultat te sesije predstavljao je mjesta na gridu za novu kratku utrku od 100 kilometara u subotu. Rezultat te kratke utrke je zatim predstavljao startne pozicije za glavnu utrku u nedjelju.

Po novome, petak će uključivati FP1 sesiju i standardne kvalifikacije za postavljanje startnih mjesta za nedjeljnu glavnu utrku, dok će subota uključivati kratku utrku od 100 km s dodatnom, prethodnom kvalifikacijskom sesijom pod nazivom Sprint Shootout.

Takve kvalifikacije bit će kraće od tradicionalnih kvalifikacija, sa SQ1 postavljenim na 12 minuta, SQ2 na 10 minuta i SQ3 na osam minuta, te zamjenjuju drugi slobodni trening, inače vožen subotom ujutro. Nove gume su obavezne za svaku fazu, mediumi za SQ1 i SQ2, a soft za SQ3.

Ovakva “nezavisnost” sesija znači da mogući incidenti neće ugroziti startne pozicije za glavu utrku, te bi vozači trebali imati više poticaja za riskantniju vožnju u utrci od 100 km, koja obično traje oko pola sata.

Bodovi za sprint utrku ostaju isti, s osam koji se dodjeljuju pobjedniku, sedam za drugo mjesto, šest za treće i tako dalje do jednog boda na osmom mjestu – i vozači i timovi će bilježiti bodove u svojim prvenstvima.

Uz azerbajdžansku stazu Baku City Circuit, druga mjesta održavanja F1 Sprinta za 2023. još su:

  • Austrija (Red Bull Ring)
  • Belgija (Spa-Francorchamps)
  • Katar (Lusail Circuit)
  • Sjedinjene Države (Circuit of The Americas)
  • Sao Paulo (Interlagos)

Postupak za primjenu kazni na Sprint događajima postavljen je na sljedeći način: sve kazne nastale na prvom slobodnom treningu ili kvalifikacijama primjenjivat će se na glavnu utrku; sve kazne nastale u Sprint Shootoutu (kratkim kvalifikacijama) primjenjivat će se na sprint utrku; dok će se sve kazne zarađene u sprint utrci primijeniti na glavnu utrku.

Kršenje parc fermea rezultirat će startom iz boksa za sprint i glavnu utrku, dok će se kazne vezane uz pogonsku jedinicu primjenjivati samo na glavnu utrku, osim ako se ne radi i o kršenju parc fermea.

Današnji sastanak Komisije F1 uključio je i rasprave o korištenju pogonskih jedinica, uz odobrenje da se poveća broj motora s unutarnjim izgaranjem (ICE), turbopunjača, MGU-H i MGU-K elemenata za 2023. sa samo tri na četiri.

Objava Potvrđene promjene za sprint vikend pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic