Aktualni dvostruki svjetski prvak, Max Verstappen, nakon problema s pogonskom osovinom tijekom kvalifikacija, utrku u Džedi je ipak uspio završiti na drugom mjestu. Iako bi većina vozača bila iznimno zadovoljna s takvim uspjehom, pogotovo kad se uzme u obzir da je Max utrku počeo s 15. mjesta, Nizozemac nije bio previše sretan.
Red Bull je sezonu počeo na najbolji mogući način i trenutno ima ogromnu prednost pred konkurencijom u konstruktorskom poretku. Verstappen je, međutim, svjestan da problemi tehničke naravi predstavljaju ozbiljan razlog za zabrinutost te da se prednost u poretku može jako brzo istopiti. Max sigurno ima u sjećanju početak prošle sezone, kad je Ferrari nakon tri utrke stvorio značajnu prednost pred konkurencijom, ali nije uspio tu prednost održati. Što se tiče same utrke, u posljednjim krugovima Nizozemac je preko radija ponovno ukazao na probleme s pogonskom osovinom, međutim iz momčadi su rekli da ne vide neki veći kvar. Takve okolnosti zasigurno ne ulijevaju povjerenje u pouzdanost bolida, a na što se osvrnuo i Max.
“Nadam se da ćemo kroz cijelu sezonu biti ispred konkurencije. Ne radi se samo o brzini bolida, moramo biti sigurni da je bolid pouzdan bez ikakvih problema”, rekao je Verstappen i nastavio: “Moj prvi vikend u Bahreinu nije bio baš čist, najviše zbog velike promjene u balansu od testiranja do trkaćeg vikenda. Sada opet nakon tri pozitivna treninga, naravno, imam problem u kvalifikacijama.”
Max je dalje nastavio: “Uspio sam doći do drugog mjesta, što je naravno dobar rezultat i generalno su svi u momčadi zbog toga sretni, ali ja osobno nisam sretan jer nisam ovdje da bih bio drugi. Posebno kad se uzme u obzir naporan rad u tvornici kako bi bili sigurni da će bolid doći u dobrom stanju, a onda se dogodi problem u kvalifikacijama i moram početi utrku u sredini poretka. Nemam ništa protiv starta utrke u sredini poretka, to mi se čak i sviđa, ali kada se borite za prvenstvo i čini se da je to između dva bolida, moramo se pobrinuti da su oba bolida pouzdana.”
Iako je rekao da nije sretan završetkom utrke, Nizozemac i sam zna da je bilo teško za očekivati da će završiti iznad druge pozicije, a pogotovo kad se uzme u obzir da je njegov momčadski kolega Sergio Perez utrku počeo s prve pozicije. Maxu je u osvajanju druge pozicije pomogao i safety car, koji je izašao u najboljem mogućem trenutku, taman prije predviđenog ulaska u boks. Ipak, Verstappen umanjuje utjecaj safety cara na njegov konačan rezultat.
“Mislim da je, sa ili bez sigurnosnog automobila, druga pozicija ipak bila najbolji rezultat koji sam mogao postići”, rekao je Max i osvrnuo se na tijek utrke: “Prvih nekoliko krugova bilo je jako teško pratiti bolide zbog prirode same staze – brzih zavoja i blizine zidova, zbog čega dolazi do efekta vjetra u leđa pa je bolid posvuda.”
“Nakon nekoliko krugova sve se počelo malo bolje slagati pa sam mogao prestizati bolid po bolid, a tempo je bio dobar. Safety car mi je naravno malo pomogao da se vratim u utrku, ali čak i s tim, u ponovnom startu sam izgubio previše vremena u odnosu na Checa. Kad sam se našao na drugoj poziciji, zaostatak za Checom već je bio prevelik, pogotovo kad se uzme u obzir da se radi o stazi gdje je potrošnja guma gotovo pa minimalna.”
Kao što smo već spomenuli, pred kraj utrke Verstappen je ponovno osjetio probleme s pogonskom osovinom u obliku vibracija. Navedeni problemi su na kraju utjecali da se Max pomiri s drugom pozicijom, ali je uspio održati vodstvo u poretku vozača, uzevši najbrži krug i to u posljednjem krugu utrke.
“Pokušao sam malo smanjiti razmak, ali u jednom trenutku sam pokupio vibracije straga na pogonskoj osovini. U momčadi nisu mogli ništa vidjeti, ali prilično sam siguran da se nešto čudno događalo s ravnotežom samog bolida otkako su se počele javljati vibracije.”
“U jednom trenutku napravio sam izračun – ne bih uspio smanjiti taj zaostatak sa samo 10 krugova do kraja, pa je bilo bolje zadovoljiti se drugim mjestom, a ne imati problema s bolidom”, zaključio je dvostruki svjetski prvak.
Max je trenutno i dalje vodeći u poretku vozača, iako ta prednost trenutno iznosi samo jedan bod u odnosu na momčadskog kolegu Pereza. Sjajan start sezone daje za naslutiti da će austrijska momčad nastaviti dominaciju nad konkurencijom, samo ostaje vidjeti koji će od vozača uspjeti napraviti opipljiviju prednost u nadolazećim utrkama. Sudeći po prve dvije utrke, Max je i dalje u prednosti pred Perezom, ali ne smije se zaboraviti na faktor pouzdanosti koji je Meksikancu omogućio da se približi samom vrhu poretka.
Objava Verstappen: Nisam ovdje da bih bio drugi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marijan Presečki